• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Frelin
    nadie2019 skrev 2018-08-07 19:27:27 följande:

Högdalen, Stockholm.

De andra jag ringde till hade inte en tid närmaste dagen.

Ska du?

Crocus inne i stan.. Men lutar åt gynakuten imorgonbitti.. då mina bruna flytningar ökat och blivit mer som en brun blödning:/
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 21:56:10 följande:

Crocus inne i stan.. Men lutar åt gynakuten imorgonbitti.. då mina bruna flytningar ökat och blivit mer som en brun blödning:/

Åh nej!

Hoppas det inte är något allvarligt :/
  • EKTT17
    nadie2019 skrev 2018-08-07 19:26:16 följande:

Varför behöver du jobba 6 månader? Är det olika alltså?

Ja, det är olika. Jag har varit mammaledig 1,5 år och kunde inte ta ut FP i 5 dagar under sista halvåret så min SGI försvann. Så jag måste jobba på nytt för och få tillbaka den.
  • nadie2019
    EKTT17 skrev 2018-08-08 07:50:31 följande:

Ja, det är olika. Jag har varit mammaledig 1,5 år och kunde inte ta ut FP i 5 dagar under sista halvåret så min SGI försvann. Så jag måste jobba på nytt för och få tillbaka den.

Hur vet man hur länge man behöver jobba?

Och hur får man in SGI?
  • Anatomy

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

• EKTT17
    nadie2019 skrev 2018-08-08 16:55:29 följande:

Hur vet man hur länge man behöver jobba?

Och hur får man in SGI?

Du får ringa försäkringskassan eftersom det är individuellt, dom kommer förklara och hjälpa dig.
  • Långväntanefterdig
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Neeeeej fy :( beklagar!
  • Långväntanefterdig

Neeeeej fy :( beklagar!
  • fruliljegren

Beklagar verkligen. Jag har med haft ett MA så vet hur det känns.
  • Långväntanefterdig

Ultraljudet visade ett hjärta som slog <3

Allting såg bra ut och barnet var 3 cm . Allt i sin ordning.

V 9+6 med bf 7 mars. Helt galet. Är så överväldigad och lycklig nu. Det är först nu jag fattar det- jag ska bli mamma!!!!

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL