• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Elinmariajosefin
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-09 10:36:15 följande:

Ultraljudet visade ett hjärta som slog <3

Allting såg bra ut och barnet var 3 cm . Allt i sin ordning.

V 9+6 med bf 7 mars. Helt galet. Är så överväldigad och lycklig nu. Det är först nu jag fattar det- jag ska bli mamma!!!!

Härligt! Jag har också bf 7/3 :)
  • Isa88
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Frågar för min egen skull, vissa har inga symtom alls och har normal graviditet? Eller har jag missuppfattat detta? Jag har inte så många symtom själv?? Behöver jag bli orolig?
  • Isa88
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Jag råkade skicka iväg mitt förra meddelande alldeles för snabbt. Jag beklagar så mycket för MF! :(
  • Erla
    Isa88 skrev 2018-08-09 19:15:40 följande:

Frågar för min egen skull, vissa har inga symtom alls och har normal graviditet? Eller har jag missuppfattat detta? Jag har inte så många symtom själv?? Behöver jag bli orolig?

Vissa har inte några symptom medan andra har måttligt eller mer symptom. Att inte ha några betyder verkligen inte att du behöver vara orolig. Du kan mycket väl vara en av de lyckligt lottade som slipper illamående och vidrigt ömma bröst :) minns inga siffror, men har för mig att det är ganska vanligt att man inte får några besvär :)
  • aleakim90

Igår var vi på ul, privat. Jag ville veta att det fanns något där inne för jag inte riktigt tror på det än. Är i v 8+3 idag och vi såg en fin bild på ett foster med ett tickande hjärta.

Såg att någon tidigare skrivit om de skall bli oroliga över få symtom. Det är ju ett tecken på att något inte stämmer, men jag har från början bara haft lite lite molvärk till och från, ibland dagar emellan, lite ilningar i magsäcken om jag inte äter ordentligt, spända bröst men det var mest i börjsn några dagar, laktoskänslighet som jag aldrig haft i mitt liv innan, och en enorm trötthet.

I min mage växer en fin liten plutt helt enligt alla appar och barnmorskan beräkningar. Hjärtat slog lika snabbt som mitt i staden. Med andra ord runt 150 som det skall.

• Frallanz

Hej tjejer!

Försökt hänga med i tråden men hinner inte läsa allting, men ack så roligt att vi är så många! :)

Grattis till er nykomlingar! Ser även att det inte gått så bra för några, beklagar detta och massor av styrkekramar till er!

Såg att någon undrade ang. symtomer. När jag väntade sonen hade jag NOLL symtom alls, enda som märktes var en växande mage och sparkarna sen. Nu denna graviditet däremot, är jag illamående dagligen, kräks och äter medicin mot det. Är trött heeela tiden och brösten ömmar.

Mått dåligt sen vecka 6 och är i vecka 11, v 12 på måndag.

Så alla graviditeter är väldigt olika, så noll symtom behöver inte betyda att det går illa :)

Kram på er!

• Ninin
    nadie2019 skrev 2018-08-08 16:55:29 följande:

Hur vet man hur länge man behöver jobba?

Och hur får man in SGI?

Det finns bra info på försäkringskassan.se/förälder. Finns en hel del att sätta sig in i, kan vara bra att läsa litegrann redan nu, tex om just SGI. Det är riktigt surt att stå där med en nyfödd och bara få lägstaersättning om man kunnat göra något åt det bara man vetat om det i tid..

En kompis tog tex två veckor ledigt mellan utbildningen och första jobbet och förlorade då hela sin SGI ett par månader innan första barnet kom. Fick bara lägstaersättningen och valde att inte ta ut något alls utan leva på bara makens lön medan hon var ledig och sparade dagarna till senare då hon jobbat upp sin SGI.

Hade hon börjat jobba direkt efter utbildningen eller skrivit in sig på arbetsförmedlingen för de där veckorna hade hon haft en normal föräldrapenning.
  • Frelin

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

• Långväntanefterdig
    Frelin skrev 2018-08-10 21:02:54 följande:

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

Å nej...

Jag beklagar :(
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL