• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Långväntanefterdig
    nadie2019 skrev 2018-08-05 16:24:31 följande:

Får man redan på allt sådant anta allt sådant när man går på det där kollerna? (Första barnet, v 3)

Det man ser på ett ultraljud är om hjärtat slår och om fostret växer som det ska. Senare, längre fram på ultraljud kan man se mer. Men jag gör ett tidigt ultraljud , annars är det rutinultraljud kring v 17 men de känns för långt bort för mig .
  • mape92
    Isa88 skrev 2018-08-05 15:50:36 följande:

Jag förstår hur du känner! Är i vecka 7 och har första vul i vecka 11. Är så super orolig att de inte ska finnas ett hjärta som tickar! Men sen så tänker jag att det måste vara otroligt otroligt! sällan att man visar positivt på gravtest, inga större blödningar och sen att ett hjärta inte tickar och något som är fel? Eller tänker jag fel??

Jag tycker att du tänker helt rätt. Jag försöker att inte oroa mig om inte min kropp ger mig en anledning att göra det, som typ en blödning. Känns dumt att vara orolig i onödan. Fast jag förstår att man är orolig, det var jag också när jag blödde.
  • Emsibumsen

Hej! Är gravid med mitt andra barn med bf 29 mars. Har 3 missfall och en ofostrig graviditet i bagaget så hoppas verkligen att detta går vägen. Är nu i v. 6+2 och är sjukt trött och illamående men jag ser det som ett gott tecken.

• Frelin

Jag jobbar på förskola..

Usch idag har jag haft bruna flytningar hela dagen.

Har bokat ett privat vul tills imorgon via nätet ikväll.

Hoppas att allt ser bra ut.

• lo

Plussade idag. Dock ett svagt streck och på em ca 30 min efter jag kissat senaste gången men de blev två streck så håller tummarna att de faktiskt är en lite på gång!

Testade idag på bim +10. Trodde inte de skulle vara något för var sen med förra mensen med 9 dagar så bestämde mig för att testa först på bim+10 för att inte gå och fundera så mycket på de. Tänkte att min cykel kanske blivit lite seg efter värmen..

Om allt går vägen så blir detta mitt tredje barn. Mina andra två är 7 och 8.5 och min kille har tre från ett tidigare förhållande som är 4, 6, 7.

Detta blir vårt första gemensamma så ska bli så sjukt spännande!

Enligt appen om man går från första dagen på min senast mens i slutet av juni så blir bf just nu 23/3 2019.

I år blir jag 31 och min kille 38

Grattis alla ni andra till era puss!

• nadie2019
    Emsibumsen skrev 2018-08-05 19:00:41 följande:

Hej! Är gravid med mitt andra barn med bf 29 mars. Har 3 missfall och en ofostrig graviditet i bagaget så hoppas verkligen att detta går vägen. Är nu i v. 6+2 och är sjukt trött och illamående men jag ser det som ett gott tecken.

Grattis! Vad roligt ????????

Glömmer alltid borta hur man ska räkna, hur räknar man? Jag kan säga när vi fick till det, dvs 20 juli - hur långt är det? Lär mig aldrig, och ju mer jag funderar ju knäppare blir jag..
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-05 22:16:45 följande:

Jag jobbar på förskola..

Usch idag har jag haft bruna flytningar hela dagen.

Har bokat ett privat vul tills imorgon via nätet ikväll.

Hoppas att allt ser bra ut.

Jobbar också på fsk.

Hur bokar man en privat VUL? Vill också..

Ja, hoppas allt ser bra ut! Kram
  • nadie2019
    lo skrev 2018-08-05 22:32:21 följande:

Plussade idag. Dock ett svagt streck och på em ca 30 min efter jag kissat senaste gången men de blev två streck så håller tummarna att de faktiskt är en lite på gång!

Testade idag på bim +10. Trodde inte de skulle vara något för var sen med förra mensen med 9 dagar så bestämde mig för att testa först på bim+10 för att inte gå och fundera så mycket på de. Tänkte att min cykel kanske blivit lite seg efter värmen..

Om allt går vägen så blir detta mitt tredje barn. Mina andra två är 7 och 8.5 och min kille har tre från ett tidigare förhållande som är 4, 6, 7.

Detta blir vårt första gemensamma så ska bli så sjukt spännande!

Enligt appen om man går från första dagen på min senast mens i slutet av juni så blir bf just nu 23/3 2019.

I år blir jag 31 och min kille 38

Grattis alla ni andra till era puss!

GRATTIS VAD KUL!

Åh måste testa med en app, så man räknar från första dagens sista mens?
  • Elinmariajosefin
    nadie2019 skrev 2018-08-06 21:40:07 följande:

Grattis! Vad roligt ????????

Glömmer alltid borta hur man ska räkna, hur räknar man? Jag kan säga när vi fick till det, dvs 20 juli - hur långt är det? Lär mig aldrig, och ju mer jag funderar ju knäppare blir jag..

Du räknar att din graviditet startade vid förra mensens första dag. Så om du tex hade mens 6/7 så är du i vecka 4-5 nu. Tips är att googla på räkna ut bf. Då fyller man i de olika datumen för mens, äl osv och sen räknar den ut när bf är och vilken vecka du är i. Men om du hade äl 20/7 skulle jag gissa på v 4-5.
  • EKTT17

Idag fick jag Lergigan Comp utskrivet, då jag är världens sämsta mamma som endast kan ligga i sängen och sova eller ligga på toan och kräkas.

Blev helt yr och väldigt trött men illamåendet försvann. Hoppas verkligen att det går över och inte är något som håller i sig ett tag in. Är i vecka 10(9+1). Har en son sedan innan men med honom kunde jag iallafall röra mig trots illamående..

Lite smått rädd inför jobbstarten och undrar hur det ska gå.. Kan inte bli sjukskriven för har ingen SGI, håll tummarna för att det försvinner!

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL