• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • MissQ

Är i vecka 8+5. Haft två missfall senaste året med en massa utdraget strul; mellanblödningar och molvärk. Vi hoppas på detta tredje försök nu. Har gjort två VUL, ett 6+4 och ett igår. Båda gångerna slog ett hjärta, så det är ju en start. Det är en pina det här, att vänta. Har fått de flesta symtom: mår extremt illa, mycket magsmärtor (det är därför jag gjort två VUL), är uppblåst, dålig mage, kissar jämt, ömma bröst, yr och drömmer/sover oroligt. Har tydligen en 3 cm stor gulkroppscysta också, även om den blivit mindre mellan dessa två VUL. Har ett barn sedan tidigare.

• mape92
    Erla skrev 2018-08-02 12:58:36 följande:

Ja :) har du fått tid för inskrivning än?

Ja vi har tid 28/8. Blev jätterädd idag på EM då jag började blöda. FIck panik och åkte hem från jobbet och ringde 1177. Fick ju såklart ingen hjälp därifrån och efter det har jag störtgrinat och sovit i ca 3,5 timme. Är helt slut. Nu har det inte kommit nått mer blod. Håller tummarna för att lillen är okej där inne. Vill helat av allt ha ett val för att se att allt är okej.
  • MissQ
    mape92 skrev 2018-08-02 19:41:59 följande:

Ja vi har tid 28/8. Blev jätterädd idag på EM då jag började blöda. FIck panik och åkte hem från jobbet och ringde 1177. Fick ju såklart ingen hjälp därifrån och efter det har jag störtgrinat och sovit i ca 3,5 timme. Är helt slut. Nu har det inte kommit nått mer blod. Håller tummarna för att lillen är okej där inne. Vill helat av allt ha ett val för att se att allt är okej.

Ring gyn och säg att du blöder (mycket). Säg att du inte kunnat jobba och att du oroar dig extremt mycket. Man ska inte vara för försiktig när man ringer dem.
  • Frelin

Usch vad det pendlar i symtom.. Igår ömmade brösten extremt.

Idag mår jag i princip som vanligt.. Jag vill ju känna att jag e gravid.

Så man slipper bli nojig.

Fått tid på mvc 4/9

Jag blir 34 innan barnet är beräknat.. och läst att kub test erbjuds till kvinnor som fyller 35.

Men hon sa att man erbjuder alla mer eller mindre.

• Erla
    mape92 skrev 2018-08-02 19:41:59 följande:

Nej men usch :( blödde du mycket? Ring gyn och berätta om din oro! De kan möjligtvis göra ett vul för att kolla läget. Jag blödde i vecka 7 i min förra graviditet och då var allt fint. Fick göra vul. Blödde även i min första graviditet och den slutade tyvärr i ett MA :/ håller tummarna för att det var en ofarlig blödning. Det är ju trots allt väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten.
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-02 22:07:35 följande:

Nej men usch :( blödde du mycket? Ring gyn och berätta om din oro! De kan möjligtvis göra ett vul för att kolla läget. Jag blödde i vecka 7 i min förra graviditet och då var allt fint. Fick göra vul. Blödde även i min första graviditet och den slutade tyvärr i ett MA :/ håller tummarna för att det var en ofarlig blödning. Det är ju trots allt väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten.

Jag tycker det är svårt att säga om det var mycket men i stunden tyckte jag att det var mycket. Sen när jag kom hem ca 40 min senare så kom det inte mer blod och nu kommer det bara mörkt slem, inte mycket men är ändå väldigt orolig och får panikångest. Ska försöka ringa bara för att kunna släppa oron. Blir hemma från jobbet idag.
  • Erla
    mape92 skrev 2018-08-03 06:22:36 följande:

Jag tycker det är svårt att säga om det var mycket men i stunden tyckte jag att det var mycket. Sen när jag kom hem ca 40 min senare så kom det inte mer blod och nu kommer det bara mörkt slem, inte mycket men är ändå väldigt orolig och får panikångest. Ska försöka ringa bara för att kunna släppa oron. Blir hemma från jobbet idag.

Orolig blir man ju även om det kanske inte var så mycket. Hoppas du får komma in och kolla så allt ser bra ut :)
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-03 09:04:24 följande:

Orolig blir man ju även om det kanske inte var så mycket. Hoppas du får komma in och kolla så allt ser bra ut :)

Ringde gyn och fick komma in till jouren. Har tagit masss prover nu och väntar på att få träffa läkaren. Jättetrevliga och tycker inte alls att jag är löjlig! Tummen upp för dom!
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL