• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • XaHHa
    Sa85 skrev 2018-07-28 10:03:39 följande:

Hehe ja jag vet hur det är. Till och med min mamma mådde lite illa, men inte jag. Har du också bf typ 28 mars då?

Jag förstår heller inte hur andra lyckas få tidiga vul, eftersom jag inte haft blödningar så får jag vackert vänta. Hoppas jag får lyssna på ett tickande hjärta 30 augusti på inskrivningen i alla fall. Känns som en evighet dit. :)

Enligt appen så är det bf 28 mars, men det lär säkert ändras :p Vi kommer få vul om ca två veckor, det är för att vi försökte i över två år att få till den här graviditeten. Känns både skönt och oroligt. Om den här graviditeten skulle leda till missfall, hur orkar man då försöka i två år till :(
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • XaHHa
    Isa88 skrev 2018-07-28 10:27:30 följande:

Haha jag vill med känna mig gravid, med allt som ingår! Jag blir lite orolig dock när alla andra i ens omgivning har så starka symtom och man själv känner inget, men enligt 1177 så är det så för vissa. Jag har min inskrivning och vul den 10 september. Det känns så otroligt långt tid kvar! Hur ska man klara av att vänta så länge?

Ja det finns ju dom som inte känner något alls genom graviditeten! Läskigt kan jag tycka haha! Vi ska träffa vår barnmorska nu på måndag och sen vul om två veckor! Läskigt! Eller hur, tiden går vääääldigt långsamt haha
  • Sa85
    XaHHa skrev 2018-07-28 10:55:48 följande:

Enligt appen så är det bf 28 mars, men det lär säkert ändras :p Vi kommer få vul om ca två veckor, det är för att vi försökte i över två år att få till den här graviditeten. Känns både skönt och oroligt. Om den här graviditeten skulle leda till missfall, hur orkar man då försöka i två år till :(

Det förstår jag verkligen att det känns oroligt! Är det första plusset på de åren? Skönt att i alla fall veta att man kan bli gravid, minns jag att jag tyckte. Håller alla tummar och tår för er. :)
  • XaHHa
    Sa85 skrev 2018-07-28 11:43:48 följande:

Det förstår jag verkligen att det känns oroligt! Är det första plusset på de åren? Skönt att i alla fall veta att man kan bli gravid, minns jag att jag tyckte. Håller alla tummar och tår för er. :)

Yes, första plusset! Så visst är det otroligt skönt, men också extremt nervöst över att det ska gå fel. Önskar att jag kunde njutit av att blivit gravid men det är så svårt! Det enda man kan göra är väl att försöka tänka positivt :)
  • Erla
    Isa88 skrev 2018-07-28 09:30:22 följande:

Hej tjejer! Jag är helt ny här och har BF i mars 2019! Är idag 5+2 och väntar första efterlängtade barnet <3!

Jag har dock inga gravsymtom förutom att de är lite ömt i brösten och livmoder, men det brukar jag alltid ha innan och vid mens. Någon som har samma erfarenhet??

Är i vecka 5+3 och känner inte heller något. Hade lite molvärk runt bim. Förra graviditeten hade jag riktigt ömma bröst fram till typ vecka 6 och efter det blev jag brutalt illamående så jag sitter lite och bävar inför att må likadant denna gången :/
  • Erla
    November2017 skrev 2018-07-27 14:08:25 följande:

Ah då kommer vi ha barn samma år. Har en liten kille på 8 månader nu. Född slutet av november 17. Och nu lillebror eller lillasyster med bf 18 mars.

Samma här med :) först barnet är född i augusti 2017 och blir det något av detta lilla frö så blir det ännu en i mars 2019 :)
  • Madeleneee
    Lilly2015 skrev 2018-07-26 22:23:34 följande:

Ja det är vår första, så är såklart extra pirrigt :) är det er första? Så skönt att vi får må bättre nu. Det känns lite roligare då!

Åh men vad roligt! Grattis! Ja det är våran första med! Så himlans nervöst men otroligt roligt. Ja men verkligen!! :)
  • IBS

Grattis till er som plussat. :D

Själv lämnar jag tråden då jag fått missfall bekräftat idag via VUL.

Lycka till ni andra :D

• NiMi12
    IBS skrev 2018-07-28 13:40:55 följande:

Grattis till er som plussat. :D

Själv lämnar jag tråden då jag fått missfall bekräftat idag via VUL.

Lycka till ni andra :D

Hur långt var du gången?

Jag sitter i en rävsax för jag får inget VUL för jag är bara 5+1 idag och blöder för andra dagen.
  • Frelin

Beklagar alla er som fått missfall ?

Jag går konstant ned molvärk/mensvärk seb 1 vecka innan bim.

Just nu är det mitt enda symptom..

Fått lite blodblandade flytningar för några dagar sen. Endast när jag skulle bajsa och behöber ta i. Men jag blödde x antal ggr under min förra graviditet.

Borde vara van...men man blir lika rädd varje gång.

Har iofs lite ömma bröstvårtor.. idag gick jag in i 5+0

Längtar tills man kan börja slappna av lite..

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL