• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Elinmariajosefin
    Deeelicious skrev 2018-07-24 15:43:38 följande:

Okej kanske ska testa .. man vill ju försöka stilla sin oro så gott man kan men har typ tappat hoppet helt... enda konstiga är att jag de senaste en-två veckorna har fått mer och mer svullna och ömma bröst vilket jag inte hade innan? Konstigt..

Har du varit hos gyn idag förresten?:) hur gick det?

Jag håller tummarna för dig <3 har du ökande symptom är ju inte ett cb till så mycket hjälp då det är ett tecken på att hcg fortfarande är högt, och då visar det troligtvis 3+ oavsett om fostret lever eller ej. Men jag hoppas verkligen att du får positiva besked när du gör nästa vul!

För mig gick det bra! Ett foster med tickande hjärta i rätt storlek. Blev så lättad! Läkaren såg en tom hinnsäck bredvid så allt tyder på att blödningarna jag haft varit en tvilling som avstannat.
  • NiMi12
    November2017 skrev 2018-07-24 16:00:04 följande:

Hade önskat min kille var sån också! Låter underbart! Här frågar han tusen gånger om dan om jag ska ha kaffe fast jag säger att jag inte får dricka så mycket. Och om jag säkert inte ska ha ett glas vin?!? Kan säga att jag hade höga förväntningar på honom när jag var gravid första gången och blev sååå besviken. Denna gången har jag mer accepterat att jag mer eller mindre är själv i allt. Avundsjuk på alla som har en så stöttande partner! Jag fick bästa resultat på kub första gången så det behöver inte alls vara så med åldern. Men kan säga att jag var livrädd och tänkte det värsta. De avrådde mig från att göra nip för bättre kunde man inte få. Sån lättnad! Är orolig nu med såklart. Därför jag valt att skaffa barn igen så snabbt. Risken stiger ju med åldern. Håll hårt i din partner! Trodde de skulle få lite mer intresse med åldern men här är det fortfarande mest jobb som är intressant. En vecka efter jag kom hem från BB drog han utomlands på jobbmöte. Fast han lovat vara hemma tio dagar. Du klarar det ju så bra hette det. Sa ingenting förrän två dagar innan resan. Aldrig varit så sårad innan och det har satt djupa spår i relationen och förtroendet. Önskar jag hade en man som din! Men syskon ville jag ju ha så denna gång är jag mer förberedd på att ta allt ensam.

Jag är så glad för att han engagerar sig så mycket. Han slutade röka direkt när jag visade plusset.

Vi ska på semester nästa vecka och skulle dricka rosévin på kvällarna. Nu blir det alkoholfritt och han säger att han inte heller kommer dricka. Jag har sagt att han får dricka om han vill. Några öl på semestern är han värd :)

Han jobbar borta i veckorna just nu, men hade börjat söka annat igår. Han vill komma hem varje dag för att få följa utvecklingen och avlasta mig.

Jag kan verkligen inte klaga, han är fantastisk!

Synd att din man inte vill stötta dig, jag hoppas han skärper sig den här gången.

Ok då hoppas jag på bra resultat på kubtestet så får vi ta beslut hur vi gör efter det kommer. Känns ju som en evighet dit.

Jag försöker att inte oroa mig, finns inget jag kan göra åt saken ändå.
  • Deeelicious
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-24 16:25:30 följande:

Jag håller tummarna för dig <3 har du ökande symptom är ju inte ett cb till så mycket hjälp då det är ett tecken på att hcg fortfarande är högt, och då visar det troligtvis 3+ oavsett om fostret lever eller ej. Men jag hoppas verkligen att du får positiva besked när du gör nästa vul!

För mig gick det bra! Ett foster med tickande hjärta i rätt storlek. Blev så lättad! Läkaren såg en tom hinnsäck bredvid så allt tyder på att blödningarna jag haft varit en tvilling som avstannat.

Hoppas verkligen!

Vad roligt att det gick bra för dig :) skönt att få veta orsaken till blödningarna åtminståne även om det var synd om det var ett foster som stannat av<3
  • ehmnzazzah

Jag började blöda idag.... är på väg in till akuten nu så får vi se om det är missfall (6+0)

Jag vet fan inte hur jag ska ta mig igenom ett missfall.... känns som hela kroppen ska gå sönder....

• aleakim90

Nojig som man är så letar man fel... har sedan igår eftermiddag haft en stickande/skrämde smärta över hö äggledare. Samma känsla som jag brukar få när jag har ägglossning. Inte likt den molvärken jag hade i början av graviditeten utan en mer distinkt smärta som jag kan peka på.

Min tanke var att snacka med min bm idag om det fortsatte, men kände inget i morse, men nu kom det tillbaka och min bm har gått hem för dagen. Vill inte störa kk för detta. Misstänker det är växtvärk, men orolig för utomkvedshavandeskap. Någon som har erfarenhet av det? Hur upptäckte ni det? Vad för symtom hade ni eller försvann?

• Långväntanefterdig
    ehmnzazzah skrev 2018-07-24 20:32:18 följande:

Jag började blöda idag.... är på väg in till akuten nu så får vi se om det är missfall (6+0)

Jag vet fan inte hur jag ska ta mig igenom ett missfall.... känns som hela kroppen ska gå sönder....

Hur gick det för dig:(
  • Frelin

Hej!

Hoppar gärna in i tråden.

Fick veta i tisdags morse att jag e gravid.

Är nu i v 4+4

Haft som en lätt mensvärk till o från i en vecka.

Och har redan problem med förstoppning.. vilket var ett stort problem under min förra graviditet. ????

• Madeleneee

Hej allihopa! Hoppar gärn in här med... är gravid i v. 8 + 0 o bebis är beräknad i början av mars 2019.

Hur har det gått för alla er?? Så intressant att läsa om andra som ska ha bebis ungefär samtidigt!

• Jenfan

Hej

Och grattis alla som plussat. Hoppas att allt kommer gå bra för er.

Jag själv plussade igår. Förmodligen v. 5+6 om det stämmer på sista mensen. Men en sak är att jag är livrädd, livrädd för att det ska gå fel, vi har försökt i snart 5 år och 2014 fick jag först ett tidigt missfall och sedan ett senare missfall i v13 som inte sågs förens i v18.

Efter det inte hänt något förens nu. Hur lugnar man ner sig?

J

• Lilly2015
    Madeleneee skrev 2018-07-26 07:39:53 följande:

Hej allihopa! Hoppar gärn in här med... är gravid i v. 8 + 0 o bebis är beräknad i början av mars 2019.

Hur har det gått för alla er?? Så intressant att läsa om andra som ska ha bebis ungefär samtidigt!

Jag är gravid i vecka 8+1 så vi är väldigt nära :) jag har mått skit i två veckor men har sen slutet av förra veckan börjat ordna upp sig. Kräks inte längre men mår lite illa nästan hela tiden. Äter Lergigan comp som hjälper en del. Vi var på tidigt privat ul i veckan och fick se den lilla där inne och höra hjärtat slå. Nu känns allt mycket verkligare och vi har börjat berätta. Känns fortfarande konstigt och jag har svårt att förstå att det här konstiga måendet ska mynna ut i en bebis :) hur mår du?
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL