• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • XaHHa

Hej alla!

Jag hoppar gärna in i den här tråden! Plussade i förrgår på bim-2. Gick idag in i vecka 5 (4+0). Det tog oss 809 dagar och 30 ägglossningar, men nu var det äntligen vår tur! Nu får vi hoppas den lille vill stanna!

Beräknad bf 28/3 :)

Oförklarligt barnlös sedan maj 2016
  • Anatomy

Hej!

Nu tror jag att jag vågar skriva med här. Jag är 28 år och min man 39 år. Plussade 10/7 och är enligt Preglife i vecka 7 (6+0) idag. Är i appen beräknad till 14/3. Har varit på gravidinfo på kvinnokliniken.

Vi har endast försökt i tre månader och har inga tidigare graviditeter eller missfall.

Är såklart jätteglad över att det tagit sig men nervös över att något ska gå fel. Tänker att det verkar vara så många som har missfall i bagaget innan de lyckas så varför skulle det fungera direkt för oss.

Använde p-ring i många år innan vi bestämde oss för att försöka. Efter att jag tog ut ringen så har jag mått sådär. Är mycket piggare men har gått upp ca 5kg redan innan jag blev gravid. Samt att min hy blev katastrof. Mår jättedåligt över det hela. Självklart värt det men svårt att bara se det positiva.

Jag har ömma bröst, speciellt när jag motionerar. Har implantat sen innan så har jättebra sport-bh men det gör ont när brösten rör sig. Annars känner jag endast lite växtvärk mellan 22.20 och 22.50 varje kväll. Inte på minuten men nästan. Mår absolut inget illa. Lite mer explosiv i mitt humör enligt min man.

• Bunny on speed
    XaHHa skrev 2018-07-20 13:31:04 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in i den här tråden! Plussade i förrgår på bim-2. Gick idag in i vecka 5 (4+0). Det tog oss 809 dagar och 30 ägglossningar, men nu var det äntligen vår tur! Nu får vi hoppas den lille vill stanna!

Beräknad bf 28/3 :)

Härligt! Vi hade nog ca 35 ägglossningar innan vi kom hit :)
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Janesan

Hejsan alla tjejer!

Vad kul att vi är så många.

Igår åkte sambon och jag på en spontan tripp till västkusten. Sov på ett hotell i Trollhättan. Började då få väldigt ont i bröstet och kunde knappt andas. Blev värre imorse och då bestämde vi oss för att åka till akuten. Där kom jag in direkt, de tog EKG och prover. Läkaren trodde först på en propp i lungan, men proverna visade ingenting. EKGt var jätte bra, proverna jätte bra, jag syresätter mig till 100%. Visst skönt att allt är bra, men blir så orolig för bäbisen. De ville inte röntga lungerna då de inte ville utsätta bäbisen för onödig strålning, eftersom proverna var bra.

Idag kom vi hem, och har så ont när jag andas. Gör ont på hela höger sida ner till svanken på ryggen. Och ont i bröstet. Kan inte andas djupt. Tar alvedon hjälper inte. Läkaren trodde att det var något med musklerna. Och om det har något med musklerna att göra så borde det inte skada bäbisen. Men hur ska jag göra? Kommer de gå över på några dagar eller har det och göra med att man är gravid och ska ha såhär ont i 7månader till?

Jag oroar mig inte så jätte mycket, det är inte förrän det kommer blod som jag blir orolig. Men att sova går ju inte.. varför kan man inte bara ha en felfri graviditet.

Vill så gärna ha detta barn efter 4mf och 2MA.

Men vi håller tummarna!

• Elinmariajosefin
    irmelins skrev 2018-07-20 12:54:03 följande:

Får tyvärr ta och lämna den här gruppen. Började ha små bruna blödningar i måndags. Fick en vul igår (skulle varit 7+4) där det konstaterades att typen där inne inte lever och är för liten för vad 7+4 skulle ha varit. Nu har jag enorma kramper och jag tror att hen just kom ut i toaletten. Jävligt smärtsamt och så jäkla sorgligt. Trodde inte att man kunde känna sig så här ledsen över något som man bara känt i några veckor. 

Önskar alla andra lycka till och stor kram. Hade gärna hängt kvar här tills mars med er. Men inland kan man tyvärr inte välja. 

Åh vad ledsen jag är för din skull! Har gått igenom två missfall själv nyligen så jag vet precis vad du går igenom. Hoppas det är över fort och att ni lyckas bli gravida snart igen. All lycka till till dig <3
  • minimera

Idag har jag inte känt av några symtom alls. Känner mig inte gravid öht. Är visserligen trött, men det kan lika gärna bero på värmen och att min sambo är bortrest så jag är ensam med barnen. Börjar tro att plusset i måndags bara är någon slags inbillning och jag har inget mer test hemma så jag kan testa mig. Jättemärkligt!

• aleakim90

Asså är det någon som är lika trött?? Sovit mellan 08-13 och sen 15-18 och nu går mina ögon i kors igen. Jobbade natten till idag och slumrade totalt 3 timmar i natt trots att jag aldrig någonsin vilat när jag jobbat natt. Så fort jag vaknar känns det som jag bara vill sova 20 timmar till. Hjärnan funkar inte och jag går och gäspar hela tiden. Orkar knappt gå ut med hunden på kort promenad. Snälla säg att jag inte är ensam...

• Nicciz

Jag har blivit sjukt deppig och ifrågasätter allt. Min sambo, vårt förhållande, att vi skaffar barn. Gillar jag ens honom? Vill jag leva med honom? Ger han mig det jag vill ha? Varför finns han inte där för mig just nu och varför kunde han inte dela min glädje när jag plussade. Vill helst vara själv och stoppa huvudet under täcket. Och hoppas sambon drar åt fanders. (Deppig som tusan 5+6)

• Anatomy
    minimera skrev 2018-07-21 22:10:44 följande:

Idag har jag inte känt av några symtom alls. Känner mig inte gravid öht. Är visserligen trött, men det kan lika gärna bero på värmen och att min sambo är bortrest så jag är ensam med barnen. Börjar tro att plusset i måndags bara är någon slags inbillning och jag har inget mer test hemma så jag kan testa mig. Jättemärkligt!

Känner precis som du! Inga tecken på graviditet de senaste dagarna. Börjar oroa mig att det gått dåligt.
  • Anatomy

Jag är i vecka 7 och har 7 veckor kvar till mitt första ultraljud. Har om 6 veckor inskrivning. Känns så otroligt långt tills dess. Oroar mig jättemycket över att jag inte har symptom längre.

Vad ska man göra?

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL