Inlägg från: XaHHa |Visa alla inlägg
  • XaHHa

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej alla!

Jag hoppar gärna in i den här tråden! Plussade i förrgår på bim-2. Gick idag in i vecka 5 (4+0). Det tog oss 809 dagar och 30 ägglossningar, men nu var det äntligen vår tur! Nu får vi hoppas den lille vill stanna!

Beräknad bf 28/3 :)

Oförklarligt barnlös sedan maj 2016
  • XaHHa
    aleakim90 skrev 2018-07-21 22:32:09 följande:

Asså är det någon som är lika trött?? Sovit mellan 08-13 och sen 15-18 och nu går mina ögon i kors igen. Jobbade natten till idag och slumrade totalt 3 timmar i natt trots att jag aldrig någonsin vilat när jag jobbat natt. Så fort jag vaknar känns det som jag bara vill sova 20 timmar till. Hjärnan funkar inte och jag går och gäspar hela tiden. Orkar knappt gå ut med hunden på kort promenad. Snälla säg att jag inte är ensam...

Jag är också trött, fast tror det beror mycket på värmen för min del :p Är bara i vecka 5 (4+2) & det enda symptomet jag har annars är svag mensvärk då & då!
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • XaHHa
    XaHHa skrev 2018-07-22 09:53:20 följande:

Jag är också trött, fast tror det beror mycket på värmen för min del :p Är bara i vecka 5 (4+2) & det enda symptomet jag har annars är svag mensvärk då & då!

Och ömma bröst..
  • XaHHa
    NiMi12 skrev 2018-07-23 14:27:38 följande:

Hej

Hänger gärna på i den här tråden.

Jag är i vecka 5 (4+3), fick positivt i förra veckan.

Om uträkningarna på nätet stämmer så har jag bf 29 mars 2019. Är mitt första barn och jag är 39 år.

Har bara molvärk, inga andra symptom.

Jag har nog inte riktigt fattat vad som händer. Trodde aldrig jag skulle bli gravid så lätt. Jag är helt novis på detta, har knappt läst något. Men det löser sig :) Så länge jag inte blöder så hoppas jag allt rullar på. Ska till bm på första möte den 12 augusti.

Jag velar mest över om vi ska berätta för mamma och pappa innan 12 veckor har gått eller om vi ska vara helt tysta. Är min pappas första barnbarn om allt går vägen :)

Hur gör ni andra?

Jag är också på 4+3 idag! :D Har du några symptom?

Vi berättade för våra svärföräldrar direkt och ska berätta för mina föräldrar snart. Vi känner att vi vill ha deras stöd om något skulle hända!
  • XaHHa
    NiMi12 skrev 2018-07-23 15:31:49 följande:

Åh va kul att hitta någon som är på exakt samma dag :)

Jag har molvärk i magen mest hela tiden. Lite smådrygt men det finns ju värre symptom så jag ska inte gnälla :D

Du då?

Ok, skönt att höra att det är fler som berättar tidigt för föräldrar och svärföräldrar.

Ska berätta för pappa till helgen då jag träffar honom och mamma nästa vecka när jag träffar henne tänkte jag. Träffar inte mina föräldrar så ofta då de bor långt bort från mig. Vill så gärna berätta öga mot öga :)

Har också molvärk och även ont i brösten, men det är de enda! Längtar faktiskt tills jag får mer symptom, har väntat på att bli gravid i över två år. Så även illamående är välkommet haha!! (Lär väl få äta upp att jag sagt såhär)
  • XaHHa
    Sa85 skrev 2018-07-28 09:42:29 följande:

Jag kände liiiiiite i livmodern precis runt BIM men i övrigt känner jag ingenting... gjorde inte det förra graviditeten heller. Känns konstigt när typ ?alla? mår illa men det är väl bara att tacka och ta emot. Jag är också på 5+1/2 beroende på vilken app som räknar. Verkar som om vissa appar har BF på 39+6 och vissa på 40+0. Någon som vet hur barnmorskor räknar?

Jag är i vecka 5+1 och känner heller inget illamående. Jag känner mig inte ett dugg gravid :( Alla mina vänner som har varit gravida/är gravida mådde illa jättetidigt. Man ska väl egentligen vara glad för det, men jag vill verkligen känna mig gravid haha
  • XaHHa
    Sa85 skrev 2018-07-28 10:03:39 följande:

Hehe ja jag vet hur det är. Till och med min mamma mådde lite illa, men inte jag. Har du också bf typ 28 mars då?

Jag förstår heller inte hur andra lyckas få tidiga vul, eftersom jag inte haft blödningar så får jag vackert vänta. Hoppas jag får lyssna på ett tickande hjärta 30 augusti på inskrivningen i alla fall. Känns som en evighet dit. :)

Enligt appen så är det bf 28 mars, men det lär säkert ändras :p Vi kommer få vul om ca två veckor, det är för att vi försökte i över två år att få till den här graviditeten. Känns både skönt och oroligt. Om den här graviditeten skulle leda till missfall, hur orkar man då försöka i två år till :(
  • XaHHa
    Isa88 skrev 2018-07-28 10:27:30 följande:

Haha jag vill med känna mig gravid, med allt som ingår! Jag blir lite orolig dock när alla andra i ens omgivning har så starka symtom och man själv känner inget, men enligt 1177 så är det så för vissa. Jag har min inskrivning och vul den 10 september. Det känns så otroligt långt tid kvar! Hur ska man klara av att vänta så länge?

Ja det finns ju dom som inte känner något alls genom graviditeten! Läskigt kan jag tycka haha! Vi ska träffa vår barnmorska nu på måndag och sen vul om två veckor! Läskigt! Eller hur, tiden går vääääldigt långsamt haha
  • XaHHa
    Sa85 skrev 2018-07-28 11:43:48 följande:

Det förstår jag verkligen att det känns oroligt! Är det första plusset på de åren? Skönt att i alla fall veta att man kan bli gravid, minns jag att jag tyckte. Håller alla tummar och tår för er. :)

Yes, första plusset! Så visst är det otroligt skönt, men också extremt nervöst över att det ska gå fel. Önskar att jag kunde njutit av att blivit gravid men det är så svårt! Det enda man kan göra är väl att försöka tänka positivt :)
  • XaHHa

Vecka 5+2 idag, borde inte digitalt test då visa +3? Min visar 2-3 & igår försvann dessutom alla mina symptom :( Vafan händer....

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL