Stemia skrev 2018-07-19 19:31:42 följande:
V4+6 idag, är de någon mer än jag som väntar barn nr 2 och upplever att man är så svullen om magen så att det känns som att det kan bli svårt att dölja.. Tycker det Syns att de inte är en gått upp i vikt mage.., hade rätt mycket löshud kvar sen förra graviditeten kan det spela in?
Inget illamående ännu, men trött så trött
Väntar tredje barnet och upplevde exakt samma förra grav, det syntes på en gång. Livmodern vet vad den ska göra nu. Räknar med att det blir likadant denna grav. Kommer vara svårt att dölja den när jag kommer tillbaka till jobbet om 3,5 vecka :p
aleakim90 skrev 2018-07-19 18:14:12 följande:
Säkert ingen fara. Är ju vanligt, men förstår din oro. Hur har det gått för dig?Jag är också jätteorolig och valde därför ett privat. Man kan göra det tidigare än v 8, men de rekommenderar v 8 så jag gör det i v 7+3 gissningsvis. Vi kommer betala 850+200 i helgtillägg. Klart värt det tycker jag. Dock är väntan lång nu. Nästan alla mina symtom är nedtonade förutom att jag igår började gå på toa hela tiden. Normalt går jag kanske 4 gånger/ dag. Max 2 under natten om jag jobbar, men igår gick jag 8 gånger mellan 21 och 06.30 :o tog dock prov så det inte var en uvi och och det är nog bara kroppen som skall rena allt blod. Helt galet. Hade dock velat ha mer symtom för att veta. Ul är den 5/8 så låååångt dit :(
Det går bra. Inte alls lika mycket bruna flytningar idag. Har knappt känt mig gravid alls, utan bara väldigt trött. Nu på kvällen har jag dock haft en hel del molvärk och har svullnat upp, så nu känner jag mig gravid igen :)