Inlägg från: Bunny on speed |Visa alla inlägg
  • Bunny on speed

BF mars 2019 - stannar på FL

Sosarora skrev 2018-07-09 18:47:54 följande:

någon i tråden som är ifrån Göteborg? jag har ju gjort ivf och ska eg inte skriva in mig på mvc förrän efter första ultraljudet på IVF kliniken. det görs i regel vecka 7+. men nu är det semesterstängt när jag är i den veckan o öppnar inte förrän augusti och jag har fått ultraljud när jag är i 9+4. Därför tyckte kliniken jag skulle skriva in mig på MVC innan jag gjort ultraljudet. De tyckte jag skulle ringa med en gång, vilket jag inte gjort än.....

Därför undrar jag, hur har ni tänkt och tänker när det kommer till att välja mvc? tar ni den närmsta? eller en med bra betyg? kanske privat? kollat lite på barnmorskegruppen som verkar vara både privat och statligt finansierad. 

Någon som har ngn bra att rekommendera i GBG?

Inte från Gbg men också gravid via ivf:) vår klinik har inte sagt något om ul och inskrivningar alls. De öppnar i mitten av augusti igen. Jag är v 5 nu. Jag är också fundersam över vart man skriver in sig, men tänkte ringa min vc i slutet av veckan om allt känns bra då.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed

BF-LISTA;  

Meej - 6/3

Frallanz - 7/3  

Janesan - 7/3 

Långväntanefterdig - 9/3

Bunny om speed 13/3

LittleSunshine 18/3

Aleakim90 - 19/3

• Bunny on speed
    XaHHa skrev 2018-07-20 13:31:04 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in i den här tråden! Plussade i förrgår på bim-2. Gick idag in i vecka 5 (4+0). Det tog oss 809 dagar och 30 ägglossningar, men nu var det äntligen vår tur! Nu får vi hoppas den lille vill stanna!

Beräknad bf 28/3 :)

Härligt! Vi hade nog ca 35 ägglossningar innan vi kom hit :)
  • Bunny on speed

Vecka 11+2. Blödit rosa flera gånger men idag var det rött och trådigt, brukar kunna ha så i början av mens. Bröt ihop totalt. Spec mvc var dock fantastiska och tog in mig på ultraljud. Allt såg bra ut, både foster och moderkaka, så nu hoppas jag blodet slutar...

• Bunny on speed

Moderkakan framkant. Fladdrat lite nån vecka och på 20+2 kunde både jag och partner känna sparkar.

• Bunny on speed

Moderkakan framkant. Fladdrat lite nån vecka och på 20+2 kunde både jag och partner känna sparkar.

• Bunny on speed
    Irmisans skrev 2018-12-18 21:17:52 följande:

Igår var vi på tillväxtultraljud. Det var så häftigt för nu såg man ordentligt att det låg en regäl bebis där inne. Bebisen var inom spec, men såpass stor att hade de satt ett bf så hade jag flyttats två veckor fram (alltså 24e feb). Hoppas den kommer något tidigt, för det skrämmer mig lite med att föda en stor bebis. Någon mer som gjort eller ska göra tillväxtultraljud?

Det roligaste var att vi fick se vad vi väntar, var besviken efter rul när bebisen inte låg tillräkligt still för att kunna se. Och vi ska få en flicka! <3

Ska göra och är också nervös för stor bebis!
  • Bunny on speed

Känns som jag mår "för " bra när man kollar appar.

Har lite foglossning men inte varje dag. Kan få ont i svanken om jag står för mycket, men tens hjälper. Lite jobbigt böja sig ner på golvet dock. Inte andfådd. Ingen halsbränna. Viktuppgång noll och inte särskilt stor mage egentligen. Fast det känns ju att man blivit "felfördelad " förstås.

• Bunny on speed
    Bunny on speed skrev 2019-01-09 17:14:48 följande:

Känns som jag mår "för " bra när man kollar appar.

Har lite foglossning men inte varje dag. Kan få ont i svanken om jag står för mycket, men tens hjälper. Lite jobbigt böja sig ner på golvet dock. Inte andfådd. Ingen halsbränna. Viktuppgång noll och inte särskilt stor mage egentligen. Fast det känns ju att man blivit "felfördelad " förstås.

Enda problem är egentligen att jag mår dåligt psykiskt och att mitt blodsocker gått åt helskotta så jag måste äta metformin och ta insulinspruta.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL