• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Janesan

Nu har jag legat inne på sjukhuset i två dygn. Ska få komma hem idag, om inte springer jag hem. Gillar inte sjukhus.

Men de var ingen propp i lungan som de först trodde utan jag har fått lunginflammation. Så nu äter jag antibiotika och alvedon. Känns redan mycket bättre idag.

Man är fortfarande orolig för bäbisen i magen, men läkarna sa de att kommer det inge blod så har jag en tid för ul den 2/8. Och än så länge inge blod alls eller Bruma flytningar, allt är så mjölkvitt eller klart som de kan bli. Ont i brösten, halsbränna och spänd mage. Så får väll se den 2/8

• XaHHa
    aleakim90 skrev 2018-07-21 22:32:09 följande:

Asså är det någon som är lika trött?? Sovit mellan 08-13 och sen 15-18 och nu går mina ögon i kors igen. Jobbade natten till idag och slumrade totalt 3 timmar i natt trots att jag aldrig någonsin vilat när jag jobbat natt. Så fort jag vaknar känns det som jag bara vill sova 20 timmar till. Hjärnan funkar inte och jag går och gäspar hela tiden. Orkar knappt gå ut med hunden på kort promenad. Snälla säg att jag inte är ensam...

Jag är också trött, fast tror det beror mycket på värmen för min del :p Är bara i vecka 5 (4+2) & det enda symptomet jag har annars är svag mensvärk då & då!
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • XaHHa
    XaHHa skrev 2018-07-22 09:53:20 följande:

Jag är också trött, fast tror det beror mycket på värmen för min del :p Är bara i vecka 5 (4+2) & det enda symptomet jag har annars är svag mensvärk då & då!

Och ömma bröst..
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • nist

Som ett brev på posten när jag klev in i vecka 6 vaknade jag med tokillamående , molvärk och såååååå trött. Tiden går så sakta nu haha vill bara ha vecka 12 och veta att pysen lever så man kan pusta ut lite. Kram på er.

• Deeelicious

Är just nu i v.7(6+5) och orolig då min tidigare graviditet slutade med ma i mars :(

Har haft bruna flytningar tidigare i veckan några dagar samt inga symtom alls på graviditet förutom trötthet :( är det normalt? Bör jag oroa mig? Tänker ringa in till gynakuten imorgon och be att få ett VUL så snart som möjligt. Delvis pga bruna flytningar och delvis pga tidigare ma...

Borde jag kunna se hjärtslag nu? För kommer dö av oro om det ej syns :(..

• Maddep

Går in i vecka 8 imorgon. Bf 10/3 om allt går bra. Fick ett missfall i slutet av maj i v 10. O blev gravid direkt efter missfallet. Oroar mig som bara den att vi ska få missfall igen. Hur ska man göra för att inte oroa sig?? Det går såå långsamt. O det känns inte som man kan glädjas av graviditeten än. Vill bara att allt ska gå bra o att dessa veckorna ska gå när det är störst risk för missfall

• Elinmariajosefin
    Deeelicious skrev 2018-07-22 14:27:27 följande:

Är just nu i v.7(6+5) och orolig då min tidigare graviditet slutade med ma i mars :(

Har haft bruna flytningar tidigare i veckan några dagar samt inga symtom alls på graviditet förutom trötthet :( är det normalt? Bör jag oroa mig? Tänker ringa in till gynakuten imorgon och be att få ett VUL så snart som möjligt. Delvis pga bruna flytningar och delvis pga tidigare ma...

Borde jag kunna se hjärtslag nu? För kommer dö av oro om det ej syns :(..

Hade kunnat vara jag som skrev detta. Är i vecka 8 och har ett ma och ett MF bakom mig. Har haft rosa och bruna flytningar i två veckor nu och är så himla orolig för ma :( hjärtslag ska man garanterat kunna se i slutet av vecka 7 har jag fått veta från en läkare. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig!
  • Deeelicious
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-22 18:37:32 följande:

Hade kunnat vara jag som skrev detta. Är i vecka 8 och har ett ma och ett MF bakom mig. Har haft rosa och bruna flytningar i två veckor nu och är så himla orolig för ma :( hjärtslag ska man garanterat kunna se i slutet av vecka 7 har jag fått veta från en läkare. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig!

Tack! Skönt att höra att fler är i samma sits :) hoppas få komma in så fort som möjligt kanske redan imorgon eller tisdag! Håller tummarna att det går bra för dig också! Hade du MF och ma efter varandra?
  • Elinmariajosefin
    Deeelicious skrev 2018-07-22 20:04:55 följande:

Tack! Skönt att höra att fler är i samma sits :) hoppas få komma in så fort som möjligt kanske redan imorgon eller tisdag! Håller tummarna att det går bra för dig också! Hade du MF och ma efter varandra?

Jag fick först ett ma i december förra året. Det upptäcktes i v11 och fostret hade dött i v6. I april i år fick jag ett tidigt MF bara två veckor efter bim. Jag har precis varit i kontakt med en gynklinik och jag hade tur att dom fått in ett återbud imorgon så då får jag veta om hjärtat slår.
  • Deeelicious
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-23 10:25:49 följande:

Jag fick först ett ma i december förra året. Det upptäcktes i v11 och fostret hade dött i v6. I april i år fick jag ett tidigt MF bara två veckor efter bim. Jag har precis varit i kontakt med en gynklinik och jag hade tur att dom fått in ett återbud imorgon så då får jag veta om hjärtat slår.

Jag har också kontaktat gynkliniken i min stad och ska in på VUL imorgon. Håller tummarna för oss! Vilken dag är du i? Jag går in i v 8(7+0) imorgon. Visst går det att se hjärtat då? Även om man skulle räknat fel på någon dag?
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL