• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Lisaaas

Hej jag tänkte att jag hoppar in här ????

Går in i gravid vecka 7 imorgon och jag är extremt orolig för mf, har haft ett innan... Hur gjorde ni för att få ett tidigt ultraljud??? Jag får inget så funderar på att höra av mig till privat klinik

• aleakim90
    minimera skrev 2018-07-18 19:02:25 följande:

Nu är det min tur att känna oro. Haft bruna flytningar sedan igår, även pyttelite rött igår. Jag VET att det inte är någon fara, men ändå springer tankarna iväg. Stack till på höger sida igår så då började tankarna på utomkveds att komma. Är mer orolig denna gången än de två förra. Kanske för att denna grav är planerad och efterlängtad, mina tidigare barn är båda två oplanerade. Är i v 5 (4+3).

Säkert ingen fara. Är ju vanligt, men förstår din oro. Hur har det gått för dig?
    Lisaaas skrev 2018-07-19 14:59:54 följande:

Går in i gravid vecka 7 imorgon och jag är extremt orolig för mf, har haft ett innan... Hur gjorde ni för att få ett tidigt ultraljud??? Jag får inget så funderar på att höra av mig till privat klinik

Jag är också jätteorolig och valde därför ett privat. Man kan göra det tidigare än v 8, men de rekommenderar v 8 så jag gör det i v 7+3 gissningsvis. Vi kommer betala 850+200 i helgtillägg. Klart värt det tycker jag. Dock är väntan lång nu. Nästan alla mina symtom är nedtonade förutom att jag igår började gå på toa hela tiden. Normalt går jag kanske 4 gånger/ dag. Max 2 under natten om jag jobbar, men igår gick jag 8 gånger mellan 21 och 06.30 :o tog dock prov så det inte var en uvi och och det är nog bara kroppen som skall rena allt blod. Helt galet. Hade dock velat ha mer symtom för att veta. Ul är den 5/8 så låååångt dit :(
  • Stemia

V4+6 idag, är de någon mer än jag som väntar barn nr 2 och upplever att man är så svullen om magen så att det känns som att det kan bli svårt att dölja.. Tycker det Syns att de inte är en gått upp i vikt mage.., hade rätt mycket löshud kvar sen förra graviditeten kan det spela in?

Inget illamående ännu, men trött så trött

• EKTT17
    Stemia skrev 2018-07-19 19:31:42 följande:

V4+6 idag, är de någon mer än jag som väntar barn nr 2 och upplever att man är så svullen om magen så att det känns som att det kan bli svårt att dölja.. Tycker det Syns att de inte är en gått upp i vikt mage.., hade rätt mycket löshud kvar sen förra graviditeten kan det spela in?

Samma här! Känns som magen svullnat något otroligt. Med första såg man knappt att jag var gravid när han skulle födas. Nu känns det som om jag är i v.33 redan, haha.
  • Elinmariajosefin
    Lisaaas skrev 2018-07-19 14:59:54 följande:

Jag är också orolig. Har en dotter på 3 år och efter hon föddes har jag haft ett ma och ett mf. I Uppsala där jag bor finns det flera privata kliniker som är kopplade till landstinget så det kostar lika. Jag har dessutom frikort efter alla sviter vid mitt ma. Jag har fått göra vul vid både min förra grav och denna, dock var det svårt att få tid nu på sommaren. Googla om det finns nån privat gyn där du bor och ring och prata med dom.
  • minimera
    Stemia skrev 2018-07-19 19:31:42 följande:

Väntar tredje barnet och upplevde exakt samma förra grav, det syntes på en gång. Livmodern vet vad den ska göra nu. Räknar med att det blir likadant denna grav. Kommer vara svårt att dölja den när jag kommer tillbaka till jobbet om 3,5 vecka :p
    aleakim90 skrev 2018-07-19 18:14:12 följande:

Säkert ingen fara. Är ju vanligt, men förstår din oro. Hur har det gått för dig?Jag är också jätteorolig och valde därför ett privat. Man kan göra det tidigare än v 8, men de rekommenderar v 8 så jag gör det i v 7+3 gissningsvis. Vi kommer betala 850+200 i helgtillägg. Klart värt det tycker jag. Dock är väntan lång nu. Nästan alla mina symtom är nedtonade förutom att jag igår började gå på toa hela tiden. Normalt går jag kanske 4 gånger/ dag. Max 2 under natten om jag jobbar, men igår gick jag 8 gånger mellan 21 och 06.30 :o tog dock prov så det inte var en uvi och och det är nog bara kroppen som skall rena allt blod. Helt galet. Hade dock velat ha mer symtom för att veta. Ul är den 5/8 så låååångt dit :(

Det går bra. Inte alls lika mycket bruna flytningar idag. Har knappt känt mig gravid alls, utan bara väldigt trött. Nu på kvällen har jag dock haft en hel del molvärk och har svullnat upp, så nu känner jag mig gravid igen :)
  • Irmisans
    NellaH skrev 2018-07-19 14:03:50 följande:

31 år och väntar vårt första barn. Tog sig nästan innan vi ens han tänka tanken. Är i vecka 7+4.

Har varit superdålig, fick en läkartid där dem först trodde att jag hade kristallsjukan. Men det visade sig sen att jag var gravid. Varit sängliggandes i över två veckor, extrem yrsel och kräks massor. Känslig för dofter, sambon åt ett chips på nedervåningen och jag kräks direkt. Har levt på blåbärssoppa sen förra måndagen.

Har testat alla råd som går att få utan resultat. Fick igår Lergigan komp utskrivet och peppar peppar så har jag inte kräkts på 24h nu. Läst att många har haft problem med att bli sjukskrivna och tråkiga läkare. Men där ska jag inte klaga, supergulliga och blev sjukskriven direkt.

Ska bli kul att följa alla ????

Grattis till graviditeten! Mådde som du under min förra graviditet så jag känner med dig. Skönt att lergigan komp funkar, det är en toppen medicin som jag höjer till skyarna! Fortsätter du må dåligt än då rekommenderar jag att testa akupunktur om någon på din mvc gör det. Det får man först senare i graviditeten så håller tummarna för att det släppt innan dess :)
    Oplanerad Mamma
  • Lilly2015
    NellaH skrev 2018-07-19 14:03:50 följande:

31 år och väntar vårt första barn. Tog sig nästan innan vi ens han tänka tanken. Är i vecka 7+4.

Har varit superdålig, fick en läkartid där dem först trodde att jag hade kristallsjukan. Men det visade sig sen att jag var gravid. Varit sängliggandes i över två veckor, extrem yrsel och kräks massor. Känslig för dofter, sambon åt ett chips på nedervåningen och jag kräks direkt. Har levt på blåbärssoppa sen förra måndagen.

Har testat alla råd som går att få utan resultat. Fick igår Lergigan komp utskrivet och peppar peppar så har jag inte kräkts på 24h nu. Läst att många har haft problem med att bli sjukskrivna och tråkiga läkare. Men där ska jag inte klaga, supergulliga och blev sjukskriven direkt.

Ska bli kul att följa alla ????

Gud det låter som jag! Jag är i vecka 7+4 idag så du är en dag före mig men jag har också varit sängliggandes sen förra måndagen. Lider verkligen :( fick Lergigan comp utskrivet ganska snabbt och det håller ju tillbaka spyorna men herregud vad dåligt jag mår. Det är också vårt första barn så det är så svårt att just nu föreställa sig att det kommer gå över och att det kommer vara värt det!
  • irmelins

Får tyvärr ta och lämna den här gruppen. Började ha små bruna blödningar i måndags. Fick en vul igår (skulle varit 7+4) där det konstaterades att typen där inne inte lever och är för liten för vad 7+4 skulle ha varit. Nu har jag enorma kramper och jag tror att hen just kom ut i toaletten. Jävligt smärtsamt och så jäkla sorgligt. Trodde inte att man kunde känna sig så här ledsen över något som man bara känt i några veckor. 

Önskar alla andra lycka till och stor kram. Hade gärna hängt kvar här tills mars med er. Men inland kan man tyvärr inte välja. 

• IBS

Hej jag är gärna med här :)

Plus igår så enligt app 4+3 idag och BF 26/3.

Jag är 35 år. Det här blir mitt 5de barn och sambons andra.

Jag Har tvillingkillar på snart 11 år och en kille på snart 9 år med en annan pappa.

Vår gemensamma dotter fyller 3 på måndag. Hade ett missfall också innan henne.

Ska bli så spännande att vara gravid och allt vad det innebär igen. :D

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL