• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Kindelee

Hej! Hoppar in i tråden.

Är 20 år, plussade för några dagar sedan med första barnet så är i vecka 5 + 0 nu enligt min app???? trodde inte jag var gravid eftersom jag inte hade speciellt tydliga symptom. Mådde lite illa någon vecka innan bim, men trodde det var pga värmen. På bim dagen hade jag molvärk och trodde mensen skulle komma närsomhelst. Den kom inte och fick ett starkt plus dagen efter????

• NellaH

Blev inlagd igår efter besök hos barnmorskan, hon skickade iväg mig till avd 23 direkt. Har inte ens fått behålla vatten senaste dagarna, men det verkar som det börjar vända nu med dropp och någon annan cocktail.

Fick även göra ett ultraljud igår för att se att allt står rätt till. Allt såg bra ut och ett litet hjärta slår för fullt, vilket var otroligt skönt att se. Verkar dock som fostret är en vecka äldre än beräknat, så är i vecka 9.

• Sa85

Hej! Bestämde mig för att skapa en profil här på familjeliv för att kunna ha en liten gemenskap med er som också har plussat ganska nyligen.

BF 28 mars och borde vara ungefär 5+0... ringde och skrev in mig på mvc idag. Har en tendens att oroa mig en hel del innan man fått något första livstecken men det känns nog lite bättre nu andra gången än med första som föddes 2016. Dessa första veckor är så långsamma att ta sig igenom tycker jag. Har fått tid för inskrivning och KUB-ultraljud och det gör det lite mer verkligt.

Tänkte berätta för familjen så fort jag får reda på något, kanske kan lyssna med doppler på inskrivningen i v10 ungefär. Det fick jag göra förra gången. Försökte boka tidigt vul men eftersom jag inte har ont eller blödningar var det förstås stopp. Hade typ inga symtom med första barnet och typ inget nu heller. Inte att man önskar sig illamående direkt men... ni förstår säkert.

• ja88

Hej!

Hoppar in här. Plussade i fredags och är i v 4+6 idag utifrån när ÄL skedde. BF 30/3 och blir isåfall fjärde barnet, har en 7-åring, en 6-åring och en 3,5 åring redan Hjärta Har inte speciellt mycket symtom ännu så jag har lite svårt att "tro" på graviditeten - känner ligamenthugg ibland, lite lite molvärk sporadiskt. Igår var jag trött och mådde pyttelite illa men i ärlighetens namn kan det ju lika gärna vara effekter av den extrema värmeböljan som är just nu...

Men jag hoppas att det går vägen för alla och att vi får följas åt ända i mål! Skrattande

• Madeleneee
    Lilly2015 skrev 2018-07-26 08:42:49 följande:

Jag är gravid i vecka 8+1 så vi är väldigt nära :) jag har mått skit i två veckor men har sen slutet av förra veckan börjat ordna upp sig. Kräks inte längre men mår lite illa nästan hela tiden. Äter Lergigan comp som hjälper en del. Vi var på tidigt privat ul i veckan och fick se den lilla där inne och höra hjärtat slå. Nu känns allt mycket verkligare och vi har börjat berätta. Känns fortfarande konstigt och jag har svårt att förstå att det här konstiga måendet ska mynna ut i en bebis :) hur mår du?

Men wow! Vad roligt! Vad skönt att det har börjat blivit bättre!! Ja jag förstår precis vad du menar hehe. Är det eran första bebis? :)

Jag har faktist också mått super dåligt 2 till 3 veckor bakåt. Har kräkts konstant o knappt fått behålla maten. Ännu värre blir det ju med denna värmen! Men det börjar bli lite bättre nu iallafall (äntligen hehe). :)
  • Sa85
    ja88 skrev 2018-07-26 12:29:08 följande:

Hej!

Hoppar in här. Plussade i fredags och är i v 4+6 idag utifrån när ÄL skedde. BF 30/3 och blir isåfall fjärde barnet, har en 7-åring, en 6-åring och en 3,5 åring redan  Har inte speciellt mycket symtom ännu så jag har lite svårt att "tro" på graviditeten - känner ligamenthugg ibland, lite lite molvärk sporadiskt. Igår var jag trött och mådde pyttelite illa men i ärlighetens namn kan det ju lika gärna vara effekter av den extrema värmeböljan som är just nu...

Men jag hoppas att det går vägen för alla och att vi får följas åt ända i mål! 

Vi är på typ samma dag

Har du haft mycket symtom tidigt i dina graviditeter innan?
  • Erla

Hej! Jag hoppar gärna in här :) fick nyligen in i vecka sex med barn nummer två. Graviditeten är oplanerad då vi tänkt vänta tills dottern är åtminstone 1,5 år innan syskonförsök. Dottern fyller ett augusti :P lite skönt att det bara blev en hoppsan då det tog oss 2,5 år att få till dottern.

• Ninin

Hej! Jag hoppar också in här, bf 20/3, tredje barnet.

Jag mår pyton, kräks inte men nära på. Är trött trött trött, doftkänslig och illamående. Provat postafen som iofs tar bort det värsta illamåendet men gör mig tröttare. Och tröttheten triggar illamående.

Förra graviditeten var jag halvtidssjukskriven i början pga illamående och slutet pga foglossning. Nu har jag nytt jobb och vill verkligen inte vara sjukskriven. Som tur är har jag semester några veckor nu. Hur gör ni andra? Kan ni leva på som vanligt? Min man får ta barnen jättemycket och jag känner mig som världens tråkigaste mamma som bara ligger i fosterställning i sängen/soffan/på stranden för att illamåendet är lugnare när jag är stilla.

• Frelin

Grattis till Alla!

Så kul att följas åt under graviditeten och allas symptom och kunna ventilera lite.

Har ju inte berättat för någon förutom.sambon och min mamma.. Längtar tills man får berätta för fler samt berätta för dotterb att hon ska bli storasyster.

• ja88
    Sa85 skrev 2018-07-26 14:09:15 följande:
    Vi är på typ samma dag

Har du haft mycket symtom tidigt i dina graviditeter innan?
    Kul! :) Näe, det har jag nog inte haft, visst har jag varit trött samt haft en del illamående (men aldrig så illa så jag kräkts) men inte så här tidigt tror jag utan det har smugit sig på några veckor efter plussen. Jag minns särskilt förra graviditeten att jag tyckte att jag "mådde för bra". Så jag hoppas ju att allt är som det ska. Men även om det inte är något att stå efter att må dåligt egentligen så känner man sig ju lite tryggare i graviditeten när man har tydliga symtom. Ja du förstår säkert. Flört
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL