Inlägg från: ja88 |Visa alla inlägg
  • ja88

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej!

Hoppar in här. Plussade i fredags och är i v 4+6 idag utifrån när ÄL skedde. BF 30/3 och blir isåfall fjärde barnet, har en 7-åring, en 6-åring och en 3,5 åring redan Hjärta Har inte speciellt mycket symtom ännu så jag har lite svårt att "tro" på graviditeten - känner ligamenthugg ibland, lite lite molvärk sporadiskt. Igår var jag trött och mådde pyttelite illa men i ärlighetens namn kan det ju lika gärna vara effekter av den extrema värmeböljan som är just nu...

Men jag hoppas att det går vägen för alla och att vi får följas åt ända i mål! Skrattande

• ja88
    Sa85 skrev 2018-07-26 14:09:15 följande:
    Vi är på typ samma dag

Har du haft mycket symtom tidigt i dina graviditeter innan?
    Kul! :) Näe, det har jag nog inte haft, visst har jag varit trött samt haft en del illamående (men aldrig så illa så jag kräkts) men inte så här tidigt tror jag utan det har smugit sig på några veckor efter plussen. Jag minns särskilt förra graviditeten att jag tyckte att jag "mådde för bra". Så jag hoppas ju att allt är som det ska. Men även om det inte är något att stå efter att må dåligt egentligen så känner man sig ju lite tryggare i graviditeten när man har tydliga symtom. Ja du förstår säkert. Flört
  • ja88

Idag har jag iaf känt mig gravid. Det har molvärkt i magen och ryggslutet till och från hela dagen. Och jag har oroligt tittat efter blod vid varje toabesök... trots att jag haft samma symtom vid alla mina tidigare grav och veet att det brukar vara så. Aldrig är man nöjd liksom. Drömde även i natt att jag börjat blöda så den obehagliga känslan har förföljt mig idag. Galet vad många tankar som medvetet och undermedvetet ägnas åt graviditeten så fort man plussat.

Beklagar till er som fått missfall :(

• ja88
    mape92 skrev 2018-08-03 11:25:51 följande:

Hemma från gyn nu och allt såg bra ut. Gjorde vul och fick se ett tickande hjärta. Så skönt att veta att allt ser bra ut och att jag kan släppa oron ett tag. Alla var supertrevliga så det kändes jättebra att få komma dit :)

Åh vad skönt! :D
  • ja88

Beklagar så mycket till er som fått missfall :( själv är jag i v 7+1 nu och har fått lite tydligare symtom med lätt illamående, foglossningssmärta sen några dagar tillbaka och en hemsk obotlig trötthet och orkeslöshet. Ska börja jobba igen efter semestern på onsdag och är rätt nervös över hur det ska gå med denna trötthet, jag har inte ett lugnt jobb... Har bokat ett privat VUL till på torsdag så då får vi veta om det faktiskt växer något där inne.

• ja88
    Sa85 skrev 2018-09-01 18:43:39 följande:

Tyvärr ännu ett missfall här i tråden. Fick förklaringen på att jag känt mig helt normal den senaste tiden... inte ens trött på kvällen liksom. Började blöda i torsdags morse och fick konstaterat samma dag att hjärtat slutat slå. Två vecko efter vul där hjärtat slog, och samma dag som inskrivningen skulle varit. Känns förstås deppigt men skönt att jag har min tvååring redan, det är tröstande. Lycka till ni andra!

Kram. Så himla tråkigt :(
  • ja88
    Erla skrev 2018-09-07 19:02:04 följande:

Tror det är några som gjort kub och några som ska göra kub :)

Jag ska göra KUB, har gjort med alla barnen då det erbjuds alla i mitt landsting. Har haft låg risk med alla tre men är ändå nervös att det inte ska se bra ut den här gången! Har några i bekantskapskretsen som fått barn med kromosomavvikelser och det har väl fått mig att tänka lite mer på det. 18e är det dags för ultraljudet, tiden segar sig fram!
  • ja88
    vilms07 skrev 2018-09-12 07:37:07 följande:

När berättar ni för ev syskon att det ska komma en bebis? Tänker att väntan blir så himla lång för dom.

Tänkte berätta efter KUB förutsatt att allt ser bra ut. Har redan mage som de är lite fundersamma kring så det kommer inte gå att undanhålla så länge till :)
  • ja88

Allt såg bra ut på KUB idag, det var en sprallig liten krabat! Blev flyttad en dag så nu är BF 31 mars, nästan så jag halkar ur gruppen ;)

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL