• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • NiMi12

Fick precis en ljusrosa blödning när jag var på toa och en röd liten klump i toastolen.

Hade jätteont i vänster äggstock tidigare idag, riktiga hugg. Men det gick över och sen kom detta.

Nu är oron igång.

Vad gör jag? Är 4+6 idag :(

• lovemyboy

Hej. Hoppar in här ???? Jag ska få mitt 2 barn i mars om allt går som jag vill denna gången ??

Enligt appen så är det den 9 mars men kommer räkna med ca 1 vecka tidigare då jag ska snittas ????

• lovemyboy
    lovemyboy skrev 2018-07-26 22:16:59 följande:

Hej. Hoppar in här ???? Jag ska få mitt 2 barn i mars om allt går som jag vill denna gången ??

Enligt appen så är det den 9 mars men kommer räkna med ca 1 vecka tidigare då jag ska snittas ????

Vet inte varför alla??? Men troligen för alla gladgubbar
  • Lilly2015
    Madeleneee skrev 2018-07-26 12:54:58 följande:

Men wow! Vad roligt! Vad skönt att det har börjat blivit bättre!! Ja jag förstår precis vad du menar hehe. Är det eran första bebis? :)

Jag har faktist också mått super dåligt 2 till 3 veckor bakåt. Har kräkts konstant o knappt fått behålla maten. Ännu värre blir det ju med denna värmen! Men det börjar bli lite bättre nu iallafall (äntligen hehe). :)

Ja det är vår första, så är såklart extra pirrigt :) är det er första? Så skönt att vi får må bättre nu. Det känns lite roligare då!
  • Sa85
    ja88 skrev 2018-07-26 19:30:32 följande:

Kul! :) Näe, det har jag nog inte haft, visst har jag varit trött samt haft en del illamående (men aldrig så illa så jag kräkts) men inte så här tidigt tror jag utan det har smugit sig på några veckor efter plussen. Jag minns särskilt förra graviditeten att jag tyckte att jag "mådde för bra". Så jag hoppas ju att allt är som det ska. Men även om det inte är något att stå efter att må dåligt egentligen så känner man sig ju lite tryggare i graviditeten när man har tydliga symtom. Ja du förstår säkert. 

Ja man hör ju att för vissa skiftar symtomen mycket om graviditeten fortgår eller ej men jag har bara varit gravid en gång och det gick ju bra även utan illamående.

Härligt med så många barn :)
  • Elinmariajosefin
    NiMi12 skrev 2018-07-26 21:56:24 följande:

Fick precis en ljusrosa blödning när jag var på toa och en röd liten klump i toastolen.

Hade jätteont i vänster äggstock tidigare idag, riktiga hugg. Men det gick över och sen kom detta.

Nu är oron igång.

Vad gör jag? Är 4+6 idag :(

Förstår din oro! Om du fortsätter att ha ont tycker jag att du ska ringa en gynekolog imorgon och be om ett vul. Annars är det nog tyvärr bara att avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig, du kan ju alltid ta ett nytt gravtest med veckoindikator om några dagar och se om det stämmer.

Håller tummarna för att allt går bra!
  • mape92

Hej allihopa och grattis till alla plus!

Jag är 26 år och väntar mitt första barn. Plussade för en vecka sen bim+7. Är idag i vecka 7 (6+5) enligt preglife. BF är 16 mars. Har inte riktigt förstått att jag är gravid men har symptom varje dag, illamående och öm i brösten. Tur att man kan skylla tröttheten på värmen innan man känner sig redo för att berätta för alla. Vi har bokat inskrivning hos bm 28/8. Känns som en evighet tills dess.

Ska bli kul att hänga på i tråden då jag inte vill berätta för mina vänner och familj ännu men ändå vill ha några att dela tankar och funderingar med.

• NiMi12
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-27 00:23:47 följande:

Förstår din oro! Om du fortsätter att ha ont tycker jag att du ska ringa en gynekolog imorgon och be om ett vul. Annars är det nog tyvärr bara att avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig, du kan ju alltid ta ett nytt gravtest med veckoindikator om några dagar och se om det stämmer.

Håller tummarna för att allt går bra!

Idag blöder jag rejält. Har pratat med gyn och med största sannolikhet är det ett missfall.

Jag ska in om jag får ont igen. Annars är det bara att vänta ut blödningen. Ska in på mitt hälsomöte hos BM om tre veckor i vilket fall som sa de. Jag ska ta ett gravtest med veckoindikator när jag har slutat blöda.

Så jag får lämna tråden men önskar er andra stort lycka till!
  • November2017
    NiMi12 skrev 2018-07-27 09:35:34 följande:

Idag blöder jag rejält. Har pratat med gyn och med största sannolikhet är det ett missfall.

Jag ska in om jag får ont igen. Annars är det bara att vänta ut blödningen. Ska in på mitt hälsomöte hos BM om tre veckor i vilket fall som sa de. Jag ska ta ett gravtest med veckoindikator när jag har slutat blöda.

Så jag får lämna tråden men önskar er andra stort lycka till!

Åh så ledsamt att höra. Det kommer gå vägen nästa gång! Kram.
  • Syskon 19

Hej, här kommer en med sent bf i mars den 31. Vi väntar syskon till våran tjej född februari 17!

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL