• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • ja88

Idag har jag iaf känt mig gravid. Det har molvärkt i magen och ryggslutet till och från hela dagen. Och jag har oroligt tittat efter blod vid varje toabesök... trots att jag haft samma symtom vid alla mina tidigare grav och veet att det brukar vara så. Aldrig är man nöjd liksom. Drömde även i natt att jag börjat blöda så den obehagliga känslan har förföljt mig idag. Galet vad många tankar som medvetet och undermedvetet ägnas åt graviditeten så fort man plussat.

Beklagar till er som fått missfall :(

• XaHHa

Vecka 5+2 idag, borde inte digitalt test då visa +3? Min visar 2-3 & igår försvann dessutom alla mina symptom :( Vafan händer....

Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Erla
    XaHHa skrev 2018-07-29 07:21:58 följande:

Vecka 5+2 idag, borde inte digitalt test då visa +3? Min visar 2-3 & igår försvann dessutom alla mina symptom :( Vafan händer....

Nä, det beror helt på din mängd hcg och från vilken mängd hcg testet slår om från. Det är ju trots allt ca 3 veckor sedan som ägget befruktades så det är inte konstigt att det fortfarande står 2-3 på den :) det lär slå över inom en vecka.
  • Isa88

Jag tror också att de beror på mängden hormon och jag läste i en annan tråd att mängden HCG börjar minska runt 2 månader. Sen är det nog naturligt att symtomen kommer och går :)! Jag är själv super orolig. Jag testade på sticka varje dag för att se om jag var fortfarande gravid och sen blev så orolig så fort jag inte var lika öm i brösten, jag tror att det kontrollbehovet bara förvärrar och gör en mer orolig.
  • Långväntanefterdig

Mitt slog inte heller över när jag trodde de skulle. Säkert ingen fara! Vänta på ultraljudet å försök koppla av å njuta av att äntligen vara gravid <3
  • Sa85

Mitt gick inte över till 3+ precis vid 5+0 förra gången jag var gravid heller. Tänker inte testa mer denna graviditet, känner att det som händer händer. Det är ju ändå störst sannolikhet att det går bra och händer det något var det antagligen att det blivit något knas. Lite tröstande för mig just nu i alla fall.

• mape92

Hej! Nån av er som mår väldigt illa? Hur gör ni för att lindra? Vill inte berätta på jobbet ännu och det blir ju svårare när man inte mår bra och behöver gå på toaletten hela tiden.

• Maddep

Missfall konstaterat idag i v 9. Så himla ledsen. Vet inte hur vi ska orka försöka bli gravida igen. Detta tar så hårt. Vårt andra missfall

• Erla
    mape92 skrev 2018-07-30 14:03:52 följande:

Hej! Nån av er som mår väldigt illa? Hur gör ni för att lindra? Vill inte berätta på jobbet ännu och det blir ju svårare när man inte mår bra och behöver gå på toaletten hela tiden.

Jag har börjat känna av lite då jag blir hungrig. Förra graviditeten var jag riktigt illamående, men slapp kräkas som tur var och det var troligen tack vare clementiner och gröna äpplen. Testade postafen och det lindrade rejält också, men blev så himla trött av dem. Fick tips att testa ta dem på kvällen istället, men körde på med gröna äpplen typ 5 gånger om dagen :P
  • Lilly2015
    mape92 skrev 2018-07-30 14:03:52 följande:

Ja jag har mått illa i tre veckor nu. De två första var vidriga och jag kräktes mycket. Äter Lergigan comp och det lindrar och så äter jag typ något en gång i timmen. Går in i vecka 10 så hoppas att det går över snart. Är så sjukt jobbigt. Jag har semester och är väldigt glad över det, hade aldrig kunnat jobba när jag mår såhär!
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL