• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • mape92
    ja88 skrev 2018-08-03 09:50:37 följande:

Hoppas allt ser bra ut!

Hemma från gyn nu och allt såg bra ut. Gjorde vul och fick se ett tickande hjärta. Så skönt att veta att allt ser bra ut och att jag kan släppa oron ett tag. Alla var supertrevliga så det kändes jättebra att få komma dit :)
  • ja88
    mape92 skrev 2018-08-03 11:25:51 följande:

Hemma från gyn nu och allt såg bra ut. Gjorde vul och fick se ett tickande hjärta. Så skönt att veta att allt ser bra ut och att jag kan släppa oron ett tag. Alla var supertrevliga så det kändes jättebra att få komma dit :)

Åh vad skönt! :D
  • Erla
    mape92 skrev 2018-08-03 11:25:51 följande:

Åh vad skönt! Har läst att risken för mf minskar rejält efter att hjärtat tickar igång :) det går nog säkert vägen detta så oroa dig inte ^^ bara njut!
  • Frallanz

Hej på er tjejer!

Inte var inne på väldigt länge, har inte läst igenom alla inläggen riktigt ännu. mestadels sängliggandes i hemskt illamående med kräkningar, men har nu ätit medicin mot den i ca en-två veckors tid och är nu på benen och kan äta mat utan kväljningar. Eller ja, viss mat iaf... men lever fortfarande på vattenmelon och loka :)

Så, vecka 11 på måndag. Brösten ömmar ännu, hoppas hela tiden att dem ska lugna ner sig, svårt o sova på mage och jag vill gärna fortsätta kunna göra det innan magen blir ivägen för det haha. Men men...

Utöver det är allt bra med mig, jag har dock grumlig urin men det ska kollas hos mvc den 21/8 då jag ska på första träffen med bm.

Hoppas ni mår bra allesammans!

Kram på er / TS

• Erla
    Frallanz skrev 2018-08-03 19:48:51 följande:

Hej på er tjejer!

Inte var inne på väldigt länge, har inte läst igenom alla inläggen riktigt ännu. mestadels sängliggandes i hemskt illamående med kräkningar, men har nu ätit medicin mot den i ca en-två veckors tid och är nu på benen och kan äta mat utan kväljningar. Eller ja, viss mat iaf... men lever fortfarande på vattenmelon och loka :)

Så, vecka 11 på måndag. Brösten ömmar ännu, hoppas hela tiden att dem ska lugna ner sig, svårt o sova på mage och jag vill gärna fortsätta kunna göra det innan magen blir ivägen för det haha. Men men...

Utöver det är allt bra med mig, jag har dock grumlig urin men det ska kollas hos mvc den 21/8 då jag ska på första träffen med bm.

Hoppas ni mår bra allesammans!

Kram på er / TS

Usch för illamående! Jag hade glömt bort hur jobbigt det var sist :/ slapp kräkas och har än så länge sluppit det nu också. Skönt att du fått medicin som funkar.

Här för mig att mitt urin var grumligt nästan konstant i förra graviditeten som utifrån alla prover inte var något att oroa sig för. Hoppas det är så för dig med :)
  • Irmisans

Vecka 11 är här och börjar bli riktigt orolig för om jag kommer i mina jobbarbyxor om tio dagar. Ingen gravidmage ännu men är så svullen och minns att jag var det i början förra gången med. Mina favvojeans har jag fått lägga på hyllan nu :(

Någon som vet var man kan köpa sådana "band" som man fäster i knäppet på byxor då man kan ha dem längre när magen växer?

Det finns gravidbyxor för mig att hämta ut på jobbet, men de är inte likadana som de vanliga och då kommer alla se direkt att jag ska ha barn `:) Känner att det kan vara skönt att säga till chefen först. Någon som berättat för jobbet redan?

Oplanerad Mamma
  • Frelin

Vet tyvärr inte vart man köper band.

Men vissa brukar ju använda hårsnoddar på något fiffigt sätt.

Jag tänker berätta för jobbet efter kubtestet. Så är några veckor kvar eftersom jag är i v 6+0 idag. Men har lite ångest. För inom loppet av 6 månader har 3 st på mitt jobb fått barn..

Så min chef kommer inte bli glad när jag kommer som 4e person.

• Sa85

Har känt mig precis som vanligt nu i ett par dagar, inte så trött. Inte riktigt lika varmt heller, kanske har med det att göra... men man blir ju orolig för allt! V.7... någon mer vara symtom varierar?

• Frelin
    Sa85 skrev 2018-08-04 08:29:31 följande:

Har känt mig precis som vanligt nu i ett par dagar, inte så trött. Inte riktigt lika varmt heller, kanske har med det att göra... men man blir ju orolig för allt! V.7... någon mer vara symtom varierar?

Igår var jag helt syntomfri.. kände mig precis som vanligt.

Typ samma sak idag. Inte öm i brösten. Inget illamående.. Ja dvs ingenting...

Plus att jag hade bruna flytningar nu på toa *ångest*

Hela min förra graviditet bestod av bruna flytningar och småblödningar.

Men blir ändå lika orolig den här gången oxå. Överväger att ringa gyn på måndag o se om man kan få en koll.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL