• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Sa85
    Frelin skrev 2018-08-10 21:02:54 följande:

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

Så trist, jag beklagar. :(
  • Erla

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Beklagar :( vilken vecka var du i?
  • nadie2019

beklagar verkligen! 
  • Frelin
    Erla skrev 2018-08-11 06:55:49 följande:

Beklagar :( vilken vecka var du i?

Var i 6+5 när jag började blöda.

Lycka till alla andra. Kanske kikar in för att se hur det går för er alla lire då o då
  • lo

Jag måste med lämna. I går började jag böda. V7+0 så önskar er alla lycka till

• ja88

Beklagar så mycket till er som fått missfall :( själv är jag i v 7+1 nu och har fått lite tydligare symtom med lätt illamående, foglossningssmärta sen några dagar tillbaka och en hemsk obotlig trötthet och orkeslöshet. Ska börja jobba igen efter semestern på onsdag och är rätt nervös över hur det ska gå med denna trötthet, jag har inte ett lugnt jobb... Har bokat ett privat VUL till på torsdag så då får vi veta om det faktiskt växer något där inne.

• Ninin

Ja vad tråkigt med alla missfall! Känns som ni är många? Jag fick missfall vid min senaste graviditet, vet att det är tufft att starta om, håller tummarna för att ni blir gravida snart igen!

Det gör ju att man ännu mer vill se hur det står till där inne egentligen.. kommer få ul vid KUB så småningom, men det är ju typ en månad till dess. Och det syns så tydligt nu att snart vet alla, tänk om det inte ens är nån som lever där inne?

• Erla
    Ninin skrev 2018-08-12 16:56:33 följande:

Ja vad tråkigt med alla missfall! Känns som ni är många? Jag fick missfall vid min senaste graviditet, vet att det är tufft att starta om, håller tummarna för att ni blir gravida snart igen!

Det gör ju att man ännu mer vill se hur det står till där inne egentligen.. kommer få ul vid KUB så småningom, men det är ju typ en månad till dess. Och det syns så tydligt nu att snart vet alla, tänk om det inte ens är nån som lever där inne?

Det är ju tyvärr väldigt vanligt med missfall :( jag har upplevt två och hoppas innerligt att jag slipper ett till.

Det går ju alltid boka ett privat ul :) men har du symptom och inte har någon egentlig anledning att oroa dig så tror jag nog att allt står rätt till där inne.
  • Vaxkatten

Hoppar också in här då jag känner att det vore skönt att ha andra att dela sin graviditet med!

Är 32 år och väntar mitt tredje barn med bf 3/3 2019. När bebis kommer är mina andra barn 9 och 7 år så det blir en sladdis ????

Barnen längtar efter syskon, har dock inte berättat något för dom ännu då de inte skulle kunna vara tysta om det och vi vill gärna vänta till 12 gångna veckor. ????

Har mer symtom denna gång än tidigare graviditetet men det känns som att jag inte riktigt än kopplat att vi ska ha en till liten.

Någon mer som känner igen sig i den känslan?

• SVTMinmageochjag

Hej!
    Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! FörvånadSkrattande

"Min mage och jag" söker nu dig som är gravid med ditt första barn och som vill dokumentera och dela med dig av din graviditet. Tanken är att du ska filma dig själv med mobilkamera under hela graviditeten och att detta klipps ihop till program på SVTPlay som följer vecka för vecka. Vi söker främst dig som nu i augusti 2018 är i graviditetsvecka 8-12.
    Kanske nån här är sugen!? Glad
    Ansökningsformuläret hittar du på svtidevelopers2.wufoo.com/forms/z7moody0ded1fl/
    För frågor - tveka inte att höra av dig på minmageochjag@svt.se

Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden Hjärta)

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL