• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Ninnis01
    SVTMinmageochjag skrev 2018-08-14 11:27:52 följande:

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! 

"Min mage och jag" söker nu dig som är gravid med ditt första barn och som vill dokumentera och dela med dig av din graviditet. Tanken är att du ska filma dig själv med mobilkamera under hela graviditeten och att detta klipps ihop till program på SVTPlay som följer vecka för vecka. Vi söker främst dig som nu i augusti 2018 är i graviditetsvecka 8-12.

Kanske nån här är sugen!? 
    Ansökningsformuläret hittar du på svtidevelopers2.wufoo.com/forms/z7moody0ded1fl/
    För frågor - tveka inte att höra av dig på minmageochjag@svt.se

Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden )
    Där står på hemsidan man ska ha blivit gravid mellan sveriges första vm match och midsommar?
  • Erla

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! 

"Min mage och jag" söker nu dig som är gravid med ditt första barn och som vill dokumentera och dela med dig av din graviditet. Tanken är att du ska filma dig själv med mobilkamera under hela graviditeten och att detta klipps ihop till program på SVTPlay som följer vecka för vecka. Vi söker främst dig som nu i augusti 2018 är i graviditetsvecka 8-12.

Kanske nån här är sugen!? 
    Ansökningsformuläret hittar du på svtidevelopers2.wufoo.com/forms/z7moody0ded1fl/
    För frågor - tveka inte att höra av dig på minmageochjag@svt.se

Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden )
    Synd att ni inte var igång med detta förra året ^^ då var jag gravid med första barnet och en sånhär grek hade varit superkul att göra! Nu är jag dock inne på andra barnet :P
  • grönaärtan

Hej!
    Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! FörvånadSkrattande

Kanske nån här är sugen!? Glad
    För frågor - tveka inte att höra av dig på [email protected]

Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden Hjärta)
    Vilken rolig grej! Man frossar i sig alla förlossningspoddar och annat så kan vara kul att följa andra! 

Nu väntar jag barn nr 2 så ej aktuellt för mig...
  • SVTMinmageochjag
    Erla skrev 2018-08-14 12:25:12 följande:
    Synd att ni inte var igång med detta förra året ^^ då var jag gravid med första barnet och en sånhär grek hade varit superkul att göra! Nu är jag dock inne på andra barnet :P
    Aj då, ja vad synd. Men lycka till med tvåan! Och tipsa gärna kompisar som är på första varvet som du tror kan vara sugna Glad
  • SVTMinmageochjag
    Ninnis01 skrev 2018-08-14 12:12:26 följande:
    Där står på hemsidan man ska ha blivit gravid mellan sveriges första vm match och midsommar?
    Nja, vi har breddat spannet lite och texten på hemsidan ska uppdateras alldeles strax. För att ligga helt perfekt i tiden rent produktionsmässigt vore det toppen med midsommarbebisar men lite innan och efter funkar också!
    Mvh Malin
  • SVTMinmageochjag
    grönaärtan skrev 2018-08-14 12:47:26 följande:
    Vilken rolig grej! Man frossar i sig alla förlossningspoddar och annat så kan vara kul att följa andra! 

Nu väntar jag barn nr 2 så ej aktuellt för mig...
    Ja, vi hoppas man ska kunna identifiera sig med några av dem som delar med sig och tycka att det är spännande att följa dem. Lycka till med tvåan!
  • Emgn

Hej allihopa!

Här är det en till med bf mars, som det ser ut nu 17 mars men lär ändras! (V.10 nu 9 +3 )

Var på tidigt ultraljud för några veckor sen för att se om det var något där då jag nojade för MF! Men där blippade ett hjärta <3

Är lite illamående till pch från och energinivån går också upp och ner. Kan vara obehagligt trött en dag och sen nästa har jag massor med energi och orkar med ett tufft pass på gymmet. Är det någon mer det går upp och ner för?!

• XaHHa

Idag var jag på tidigt ultraljud & allt såg bra ut! Jag grät av lycka!! Har väntat så länge på detta och så fick vi äntligen vara med om det! Lilla mini var 1,32 cm och är i vecka 7+6, precis som mina beräkningar.

Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-08-16 12:01:41 följande:

Idag var jag på tidigt ultraljud & allt såg bra ut! Jag grät av lycka!! Har väntat så länge på detta och så fick vi äntligen vara med om det! Lilla mini var 1,32 cm och är i vecka 7+6, precis som mina beräkningar.

Fan va glad jag blir!!!!! Grattis!
  • Frallanz

Hej på er tjejer!

Så roligt o se att min tråd används flitigt o att vi blir fler o fler! :)

Är i vecka 12 (11+3) så på måndag har jag gått 12 fulla veckor, ska till första träffen med min BM på tisdag, samma BM som jag hade när jag väntade sonen och är sååå glad att hon jobbade kvar även nu :)

Illamåendet o kräkningarna har lagt sig en aning, mår illa till o från ännu men kan äntligen äta mat utan att få kväljningar, haha.

Tröttheten är kvar, tur att sambon finns till och sköter det mesta nu när jag är en zombie mestadels.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL