• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Erla
    Janesan skrev 2018-08-01 11:31:37 följande:

Hejsan!

Håller på att längta ihjäl mig tills imorgon, då är det dags för ul och se om bäbisen mår bra.

Just nu är jag väldigt nervös eftersom jag har fått 6st missfall innan och att jag inte direkt har haft några tecken på att jag är gravid, förutom lite öns bröst och gasig i magen och att jag inte blöder. Ja sambon tycker jag har ett humör som han aldrig skådat

Så nu håller vi tummarna

Håller tummarna stenhårt för att ni får se ett fint, tickande hjärta imorgon ^^
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-01 11:59:48 följande:
    Vad skönt att du hittat något som hjälper! Tur att det är något nyttigt också haha :) det hade ju lika gärna kunnat vara typ chips eller godis liksom!

Vet precis hur du känner med din vän tyvärr. Här två i min närhet som försökt länge med sitt första barn och nu har det visat sig att de båda kommer behöva hjälp för att bli gravida. Jag hade själv problem och det tog oss 2,5 år att få till vårt första barn och det vi väntat nu blev till oplanerat pga mycket för tidig ägglossning. Är också lite rädd för att berätta om graviditeten just för att jag får så dåligt samvete över att detta bara hände :/
    Ja det är väldigt tufft. Speciellt när jag tidigare sagt att jag inte ens vill ha barn, men ändrat mig. Jag vet ju att hon kommer bli glad för min skull men nu vet jag inte hur jag ska berätta på bästa sätt. Men vi har iaf bestämt att vi kommer berätta för henne först av alla.

Vilken vecka är du i nu?
  • XaHHa

Idag slog det över till +3 på digitalt V.6, 5+5!! Sån lättnad! Var även på informationsmöte hos barnmorskan i måndags. Vi bokade in ett tidigt vul om två veckor

Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Ninnis01

Idag V6( 5+6) såg jag med ett tidigt vul den lille med tickande hjärta ???? så nervös inför kommamde veckorna.

Illamående från helvete, svårt att dölja på jobbet..

• Erla
    mape92 skrev 2018-08-01 15:30:58 följande:

Ja det är väldigt tufft. Speciellt när jag tidigare sagt att jag inte ens vill ha barn, men ändrat mig. Jag vet ju att hon kommer bli glad för min skull men nu vet jag inte hur jag ska berätta på bästa sätt. Men vi har iaf bestämt att vi kommer berätta för henne först av alla.

Vilken vecka är du i nu?

Det är nog inte en dum idé :) kanske ska berätta för dessa två först också! Då får de också en chans att smälta det lite innan alla andra får veta.

Jag gick precis in i vecka 7. Du då?
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-01 21:52:03 följande:
    Det är nog inte en dum idé :) kanske ska berätta för dessa två först också! Då får de också en chans att smälta det lite innan alla andra får veta.

Jag gick precis in i vecka 7. Du då?
    Ja jag tror att det är bra att hon får några dagar på sig att smälta det innan alla andra också vet.

Jag är i vecka 8 (7+4) :) Känns både som att det går sakta och att det går hur segt som helst. Längtar till inskrivningen :)
  • Erla
    mape92 skrev 2018-08-02 10:27:36 följande:

Ja jag tror att det är bra att hon får några dagar på sig att smälta det innan alla andra också vet.

Jag är i vecka 8 (7+4) :) Känns både som att det går sakta och att det går hur segt som helst. Längtar till inskrivningen :)

Ja :) har du fått tid för inskrivning än?
  • Janesan

Jag är så glad idag!!

Fick se ett jätte fint hjärta som slog idag.

Är i v.9 (8+1) så om 4veckor ska vi tillbaka och se om allt fortfarande ser bra ut.

Men läkaren var väldigt nöjd med denna dagen.

• Ninin
    mape92 skrev 2018-07-30 14:03:52 följande:

Hej! Nån av er som mår väldigt illa? Hur gör ni för att lindra? Vill inte berätta på jobbet ännu och det blir ju svårare när man inte mår bra och behöver gå på toaletten hela tiden.

Hej!

Jag mår jätteilla och oroar mig för hur det ska gå på jobbet. Har delvis nattjobb och eftersom illamåendet blir värre när jag är trött känns det helt övermäktigt med nattpassen. Bestämde mig för att berätta för några kollegor för att få byta pass med dem, blir jobbigt om jag får missfall men att jobba nätterna vore ännu jobbigare.

Förra graviditeten blev det uppenbart när jag var halvtidssjukskriven, då redan i v 6..

För att lindra har jag testat postafen, lergigan. Blev jääättetrött av dem. Nu äter jag något minst varannan timme, är noga med att aldrig bli hungrig, och att inte äta för stora portioner. Sover så mycket jag kan.

Vad har du provat?
  • fruliljegren

Vår idag på ett tidigt ultraljud (är i vecka 8). Fick se ett jätte fint litet hjärta ticka. Hon sa att när man väl fått se att det finns ett hjärta så är missfallsrisken väldigt liten så jag håller tummarna att detta ska gå vägen. Mår jätte illa och måste ta en powernap varje eftermiddag. Imorgon har jag inskrivningssamtal.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL