• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • NiMi12
    November2017 skrev 2018-07-27 09:40:31 följande:

Åh så ledsamt att höra. Det kommer gå vägen nästa gång! Kram.

Tack, det hoppas jag också.

Kram
  • lullis94

Plussade igår och enligt app så är BF 26/3 (5+2), det är mitt andra barn. Sonen är född 24/3 så jag hoppas datumet ändras längre ifrån. Jag känner stor skillnad mot förra graviditeten. Denna gång har jag inte sprängande bröst men illamående. Är det fler som är illamående och har ni något tips på hur man minskar illamåendet?

Någon annan här som redan börjar se att magen börjar växa? :)

• November2017
    Syskon 19 skrev 2018-07-27 10:56:20 följande:

Hej, här kommer en med sent bf i mars den 31. Vi väntar syskon till våran tjej född februari 17!

Ah då kommer vi ha barn samma år. Har en liten kille på 8 månader nu. Född slutet av november 17. Och nu lillebror eller lillasyster med bf 18 mars.
  • EKTT17
    November2017 skrev 2018-07-27 14:08:25 följande:

Ah då kommer vi ha barn samma år. Har en liten kille på 8 månader nu. Född slutet av november 17. Och nu lillebror eller lillasyster med bf 18 mars.

Samma här!

Har en som är född feb 17 och lillasyskon beräknat början på mars!
  • Isa88

Hej tjejer! Jag är helt ny här och har BF i mars 2019! Är idag 5+2 och väntar första efterlängtade barnet <3!

Jag har dock inga gravsymtom förutom att de är lite ömt i brösten och livmoder, men det brukar jag alltid ha innan och vid mens. Någon som har samma erfarenhet??

• Sa85
    Isa88 skrev 2018-07-28 09:30:22 följande:

Hej tjejer! Jag är helt ny här och har BF i mars 2019! Är idag 5+2 och väntar första efterlängtade barnet <3!

Jag har dock inga gravsymtom förutom att de är lite ömt i brösten och livmoder, men det brukar jag alltid ha innan och vid mens. Någon som har samma erfarenhet??

Jag kände liiiiiite i livmodern precis runt BIM men i övrigt känner jag ingenting... gjorde inte det förra graviditeten heller. Känns konstigt när typ ?alla? mår illa men det är väl bara att tacka och ta emot. Jag är också på 5+1/2 beroende på vilken app som räknar. Verkar som om vissa appar har BF på 39+6 och vissa på 40+0. Någon som vet hur barnmorskor räknar?
  • XaHHa
    Sa85 skrev 2018-07-28 09:42:29 följande:

Jag kände liiiiiite i livmodern precis runt BIM men i övrigt känner jag ingenting... gjorde inte det förra graviditeten heller. Känns konstigt när typ ?alla? mår illa men det är väl bara att tacka och ta emot. Jag är också på 5+1/2 beroende på vilken app som räknar. Verkar som om vissa appar har BF på 39+6 och vissa på 40+0. Någon som vet hur barnmorskor räknar?

Jag är i vecka 5+1 och känner heller inget illamående. Jag känner mig inte ett dugg gravid :( Alla mina vänner som har varit gravida/är gravida mådde illa jättetidigt. Man ska väl egentligen vara glad för det, men jag vill verkligen känna mig gravid haha
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Sa85
    XaHHa skrev 2018-07-28 09:53:58 följande:

Jag är i vecka 5+1 och känner heller inget illamående. Jag känner mig inte ett dugg gravid :( Alla mina vänner som har varit gravida/är gravida mådde illa jättetidigt. Man ska väl egentligen vara glad för det, men jag vill verkligen känna mig gravid haha

Hehe ja jag vet hur det är. Till och med min mamma mådde lite illa, men inte jag. Har du också bf typ 28 mars då?

Jag förstår heller inte hur andra lyckas få tidiga vul, eftersom jag inte haft blödningar så får jag vackert vänta. Hoppas jag får lyssna på ett tickande hjärta 30 augusti på inskrivningen i alla fall. Känns som en evighet dit. :)
  • Isa88
    XaHHa skrev 2018-07-28 09:53:58 följande:

Haha jag vill med känna mig gravid, med allt som ingår! Jag blir lite orolig dock när alla andra i ens omgivning har så starka symtom och man själv känner inget, men enligt 1177 så är det så för vissa. Jag har min inskrivning och vul den 10 september. Det känns så otroligt långt tid kvar! Hur ska man klara av att vänta så länge?
  • November2017

Jag är bara väldigt yr och trött. Inte sovit rött utan bara matt. Orkar liksom ingenting, bara va. Har en 8 månaders hemma och tycker synd om honom när mamma är så orkeslös. Pappan fick semester i två veckor nu iaf så han kan ha honom lite men känns så sjukt tråkigt att liksom inte orka något. Mår ju inte illa eller så mer än vid matlagning och att jag inte har lust på mat. Men jobbigt med den här förlamande tröttheten, känner mig som hundra år minst.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL