Inlägg från: Sa85 |Visa alla inlägg
  • Sa85

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej! Bestämde mig för att skapa en profil här på familjeliv för att kunna ha en liten gemenskap med er som också har plussat ganska nyligen.

BF 28 mars och borde vara ungefär 5+0... ringde och skrev in mig på mvc idag. Har en tendens att oroa mig en hel del innan man fått något första livstecken men det känns nog lite bättre nu andra gången än med första som föddes 2016. Dessa första veckor är så långsamma att ta sig igenom tycker jag. Har fått tid för inskrivning och KUB-ultraljud och det gör det lite mer verkligt.

Tänkte berätta för familjen så fort jag får reda på något, kanske kan lyssna med doppler på inskrivningen i v10 ungefär. Det fick jag göra förra gången. Försökte boka tidigt vul men eftersom jag inte har ont eller blödningar var det förstås stopp. Hade typ inga symtom med första barnet och typ inget nu heller. Inte att man önskar sig illamående direkt men... ni förstår säkert.

• Sa85
    ja88 skrev 2018-07-26 12:29:08 följande:

Hej!

Hoppar in här. Plussade i fredags och är i v 4+6 idag utifrån när ÄL skedde. BF 30/3 och blir isåfall fjärde barnet, har en 7-åring, en 6-åring och en 3,5 åring redan  Har inte speciellt mycket symtom ännu så jag har lite svårt att "tro" på graviditeten - känner ligamenthugg ibland, lite lite molvärk sporadiskt. Igår var jag trött och mådde pyttelite illa men i ärlighetens namn kan det ju lika gärna vara effekter av den extrema värmeböljan som är just nu...

Men jag hoppas att det går vägen för alla och att vi får följas åt ända i mål! 

Vi är på typ samma dag

Har du haft mycket symtom tidigt i dina graviditeter innan?
  • Sa85
    ja88 skrev 2018-07-26 19:30:32 följande:

Kul! :) Näe, det har jag nog inte haft, visst har jag varit trött samt haft en del illamående (men aldrig så illa så jag kräkts) men inte så här tidigt tror jag utan det har smugit sig på några veckor efter plussen. Jag minns särskilt förra graviditeten att jag tyckte att jag "mådde för bra". Så jag hoppas ju att allt är som det ska. Men även om det inte är något att stå efter att må dåligt egentligen så känner man sig ju lite tryggare i graviditeten när man har tydliga symtom. Ja du förstår säkert. 

Ja man hör ju att för vissa skiftar symtomen mycket om graviditeten fortgår eller ej men jag har bara varit gravid en gång och det gick ju bra även utan illamående.

Härligt med så många barn :)
  • Sa85
    Isa88 skrev 2018-07-28 09:30:22 följande:

Hej tjejer! Jag är helt ny här och har BF i mars 2019! Är idag 5+2 och väntar första efterlängtade barnet <3!

Jag har dock inga gravsymtom förutom att de är lite ömt i brösten och livmoder, men det brukar jag alltid ha innan och vid mens. Någon som har samma erfarenhet??

Jag kände liiiiiite i livmodern precis runt BIM men i övrigt känner jag ingenting... gjorde inte det förra graviditeten heller. Känns konstigt när typ ?alla? mår illa men det är väl bara att tacka och ta emot. Jag är också på 5+1/2 beroende på vilken app som räknar. Verkar som om vissa appar har BF på 39+6 och vissa på 40+0. Någon som vet hur barnmorskor räknar?
  • Sa85
    XaHHa skrev 2018-07-28 09:53:58 följande:

Jag är i vecka 5+1 och känner heller inget illamående. Jag känner mig inte ett dugg gravid :( Alla mina vänner som har varit gravida/är gravida mådde illa jättetidigt. Man ska väl egentligen vara glad för det, men jag vill verkligen känna mig gravid haha

Hehe ja jag vet hur det är. Till och med min mamma mådde lite illa, men inte jag. Har du också bf typ 28 mars då?

Jag förstår heller inte hur andra lyckas få tidiga vul, eftersom jag inte haft blödningar så får jag vackert vänta. Hoppas jag får lyssna på ett tickande hjärta 30 augusti på inskrivningen i alla fall. Känns som en evighet dit. :)
  • Sa85
    XaHHa skrev 2018-07-28 10:55:48 följande:

Enligt appen så är det bf 28 mars, men det lär säkert ändras :p Vi kommer få vul om ca två veckor, det är för att vi försökte i över två år att få till den här graviditeten. Känns både skönt och oroligt. Om den här graviditeten skulle leda till missfall, hur orkar man då försöka i två år till :(

Det förstår jag verkligen att det känns oroligt! Är det första plusset på de åren? Skönt att i alla fall veta att man kan bli gravid, minns jag att jag tyckte. Håller alla tummar och tår för er. :)
  • Sa85

Mitt gick inte över till 3+ precis vid 5+0 förra gången jag var gravid heller. Tänker inte testa mer denna graviditet, känner att det som händer händer. Det är ju ändå störst sannolikhet att det går bra och händer det något var det antagligen att det blivit något knas. Lite tröstande för mig just nu i alla fall.

• Sa85
    Maddep skrev 2018-07-30 16:05:00 följande:

Missfall konstaterat idag i v 9. Så himla ledsen. Vet inte hur vi ska orka försöka bli gravida igen. Detta tar så hårt. Vårt andra missfall

Så tråkigt att höra. :(
  • Sa85

Har känt mig precis som vanligt nu i ett par dagar, inte så trött. Inte riktigt lika varmt heller, kanske har med det att göra... men man blir ju orolig för allt! V.7... någon mer vara symtom varierar?

• Sa85
    Frelin skrev 2018-08-04 09:41:03 följande:

Igår var jag helt syntomfri.. kände mig precis som vanligt.

Typ samma sak idag. Inte öm i brösten. Inget illamående.. Ja dvs ingenting...

Plus att jag hade bruna flytningar nu på toa *ångest*

Hela min förra graviditet bestod av bruna flytningar och småblödningar.

Men blir ändå lika orolig den här gången oxå. Överväger att ringa gyn på måndag o se om man kan få en koll.

Usch vad jobbigt det låter! Jag har inte haft några blödningar, skulle oroa mig jättemycket. Har bokat ul den 16 augusti. Får

Väl se då!
  • Sa85
    Frelin skrev 2018-08-04 09:41:03 följande:

Igår var jag helt syntomfri.. kände mig precis som vanligt.

Typ samma sak idag. Inte öm i brösten. Inget illamående.. Ja dvs ingenting...

Plus att jag hade bruna flytningar nu på toa *ångest*

Hela min förra graviditet bestod av bruna flytningar och småblödningar.

Men blir ändå lika orolig den här gången oxå. Överväger att ringa gyn på måndag o se om man kan få en koll.

Men eftersom det var så i förra också så är det säkert bra, håller tummarna. Vilken vecka var du i?
  • Sa85
    Frelin skrev 2018-08-10 21:02:54 följande:

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

Så trist, jag beklagar. :(
  • Sa85

Var på vul idag och det fanns ett tickande hjärta där. :) Flyttad från 28 till 31 mars vilket jag var beredd på, plusset var så svagt på BIM. Så glad! Hoppas att resten fortsätter utvecklas som det skall nu!

7+4 idag, går långsamt när man flyttas bakåt.

• Sa85

Tyvärr ännu ett missfall här i tråden. Fick förklaringen på att jag känt mig helt normal den senaste tiden... inte ens trött på kvällen liksom. Började blöda i torsdags morse och fick konstaterat samma dag att hjärtat slutat slå. Två vecko efter vul där hjärtat slog, och samma dag som inskrivningen skulle varit. Känns förstås deppigt men skönt att jag har min tvååring redan, det är tröstande. Lycka till ni andra!

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL