Inlägg från: Isa88 |Visa alla inlägg
  • Isa88

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej tjejer! Jag är helt ny här och har BF i mars 2019! Är idag 5+2 och väntar första efterlängtade barnet <3!

Jag har dock inga gravsymtom förutom att de är lite ömt i brösten och livmoder, men det brukar jag alltid ha innan och vid mens. Någon som har samma erfarenhet??

• Isa88
    XaHHa skrev 2018-07-28 09:53:58 följande:

Jag är i vecka 5+1 och känner heller inget illamående. Jag känner mig inte ett dugg gravid :( Alla mina vänner som har varit gravida/är gravida mådde illa jättetidigt. Man ska väl egentligen vara glad för det, men jag vill verkligen känna mig gravid haha

Haha jag vill med känna mig gravid, med allt som ingår! Jag blir lite orolig dock när alla andra i ens omgivning har så starka symtom och man själv känner inget, men enligt 1177 så är det så för vissa. Jag har min inskrivning och vul den 10 september. Det känns så otroligt långt tid kvar! Hur ska man klara av att vänta så länge?
  • Isa88
    XaHHa skrev 2018-07-29 07:21:58 följande:

Vecka 5+2 idag, borde inte digitalt test då visa +3? Min visar 2-3 & igår försvann dessutom alla mina symptom :( Vafan händer....

Jag tror också att de beror på mängden hormon och jag läste i en annan tråd att mängden HCG börjar minska runt 2 månader. Sen är det nog naturligt att symtomen kommer och går :)! Jag är själv super orolig. Jag testade på sticka varje dag för att se om jag var fortfarande gravid och sen blev så orolig så fort jag inte var lika öm i brösten, jag tror att det kontrollbehovet bara förvärrar och gör en mer orolig.
  • Isa88

Är det normalt att symtomen kommer och går?

För ngn vecka sedan var jag hungrig hela tiden och sen så försvann aptiten, men inget illamående. Har sedan början haft ömma bröst och värk i livmodern, men idag inget. Är något på gång eller är det normalt? Blir så orolig!

• Isa88
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-05 12:08:08 följande:

4 dagar kvar till ultraljudet. Gick in i v 10 idag. Många känslor inom mig just ju. Finns där ett hjärta som slår ? Är barnet friskt ? Ser allt bra ut ? Är det för bra för att vara sant?

Hoppas jag lugnar mig efter vul.. Å att de ser bra ut. Mår i övrigt bra. Inga direkta symtom. Mer än svullna bröst å illamående från å till.

Jag förstår hur du känner! Är i vecka 7 och har första vul i vecka 11. Är så super orolig att de inte ska finnas ett hjärta som tickar! Men sen så tänker jag att det måste vara otroligt otroligt! sällan att man visar positivt på gravtest, inga större blödningar och sen att ett hjärta inte tickar och något som är fel? Eller tänker jag fel??
  • Isa88
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Frågar för min egen skull, vissa har inga symtom alls och har normal graviditet? Eller har jag missuppfattat detta? Jag har inte så många symtom själv?? Behöver jag bli orolig?
  • Isa88
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Jag råkade skicka iväg mitt förra meddelande alldeles för snabbt. Jag beklagar så mycket för MF! :(
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL