• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • NiMi12

Hej

Hänger gärna på i den här tråden.

Jag är i vecka 5 (4+3), fick positivt i förra veckan.

Om uträkningarna på nätet stämmer så har jag bf 29 mars 2019. Är mitt första barn och jag är 39 år.

Har bara molvärk, inga andra symptom.

Jag har nog inte riktigt fattat vad som händer. Trodde aldrig jag skulle bli gravid så lätt. Jag är helt novis på detta, har knappt läst något. Men det löser sig :) Så länge jag inte blöder så hoppas jag allt rullar på. Ska till bm på första möte den 12 augusti.

Jag velar mest över om vi ska berätta för mamma och pappa innan 12 veckor har gått eller om vi ska vara helt tysta. Är min pappas första barnbarn om allt går vägen :)

Hur gör ni andra?

• XaHHa
    NiMi12 skrev 2018-07-23 14:27:38 följande:

Hej

Hänger gärna på i den här tråden.

Jag är i vecka 5 (4+3), fick positivt i förra veckan.

Om uträkningarna på nätet stämmer så har jag bf 29 mars 2019. Är mitt första barn och jag är 39 år.

Har bara molvärk, inga andra symptom.

Jag har nog inte riktigt fattat vad som händer. Trodde aldrig jag skulle bli gravid så lätt. Jag är helt novis på detta, har knappt läst något. Men det löser sig :) Så länge jag inte blöder så hoppas jag allt rullar på. Ska till bm på första möte den 12 augusti.

Jag velar mest över om vi ska berätta för mamma och pappa innan 12 veckor har gått eller om vi ska vara helt tysta. Är min pappas första barnbarn om allt går vägen :)

Hur gör ni andra?

Jag är också på 4+3 idag! :D Har du några symptom?

Vi berättade för våra svärföräldrar direkt och ska berätta för mina föräldrar snart. Vi känner att vi vill ha deras stöd om något skulle hända!
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • NiMi12
    XaHHa skrev 2018-07-23 14:33:42 följande:

Jag är också på 4+3 idag! :D Har du några symptom?

Vi berättade för våra svärföräldrar direkt och ska berätta för mina föräldrar snart. Vi känner att vi vill ha deras stöd om något skulle hända!

Åh va kul att hitta någon som är på exakt samma dag :)

Jag har molvärk i magen mest hela tiden. Lite smådrygt men det finns ju värre symptom så jag ska inte gnälla :D

Du då?

Ok, skönt att höra att det är fler som berättar tidigt för föräldrar och svärföräldrar.

Ska berätta för pappa till helgen då jag träffar honom och mamma nästa vecka när jag träffar henne tänkte jag. Träffar inte mina föräldrar så ofta då de bor långt bort från mig. Vill så gärna berätta öga mot öga :)
  • XaHHa
    NiMi12 skrev 2018-07-23 15:31:49 följande:

Åh va kul att hitta någon som är på exakt samma dag :)

Jag har molvärk i magen mest hela tiden. Lite smådrygt men det finns ju värre symptom så jag ska inte gnälla :D

Du då?

Ok, skönt att höra att det är fler som berättar tidigt för föräldrar och svärföräldrar.

Ska berätta för pappa till helgen då jag träffar honom och mamma nästa vecka när jag träffar henne tänkte jag. Träffar inte mina föräldrar så ofta då de bor långt bort från mig. Vill så gärna berätta öga mot öga :)

Har också molvärk och även ont i brösten, men det är de enda! Längtar faktiskt tills jag får mer symptom, har väntat på att bli gravid i över två år. Så även illamående är välkommet haha!! (Lär väl få äta upp att jag sagt såhär)
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Elinmariajosefin
    Deeelicious skrev 2018-07-23 12:11:37 följande:

Jag har också kontaktat gynkliniken i min stad och ska in på VUL imorgon. Håller tummarna för oss! Vilken dag är du i? Jag går in i v 8(7+0) imorgon. Visst går det att se hjärtat då? Även om man skulle räknat fel på någon dag?

Va skönt att du också fått en tid! Jag är på 7+3. Den läkaren jag träffade vid mitt förra missfall sa att man bör kunna se hjärtat i mitten av vecka 7, alltså typ 6+4. Jag gjorde ett tidigt vul i v 5+6 denna gången och då anade läkaren ett fladder men kunde inte säga säkert, det var alldeles för tidigt. Men i början av vecka 8 ska man kunna se det. Håller tummarna för oss båda <3
  • NiMi12
    XaHHa skrev 2018-07-23 16:23:57 följande:

Har också molvärk och även ont i brösten, men det är de enda! Längtar faktiskt tills jag får mer symptom, har väntat på att bli gravid i över två år. Så även illamående är välkommet haha!! (Lär väl få äta upp att jag sagt såhär)

Haha har du väntat i två år så förstår jag nästan det :D

Jag vill helst inte må illa, det är bland det värsta jag vet. Men kommer det så kommer det.

Jag känner ingenting i brösten.

Vi började försöka i maj så det tog sig fort. Trodde det skulle bli svårt eftersom jag är så gammal. Sambon är tur nog yngre så simmarna var starka ;)
  • NellaH

Tack! Ska in på onsdag igen få Lergigan komp funkade i 3dagar. Får inte i mig annat än blåbärssoppa, kan stå upp nån minut innan jag spyr. Aldrig hade jag väl trott att jag skulle må såhär dåligt!

• November2017

Jag kommer inte berätta för mina föräldrar förrän efter vecka 12 ifall något skulle hända. De blir så oroliga ändå så väntar lite. Berättade inte förrän då med mitt första heller, och jag chockade dem rejält kan jag säga. De hade nog inte räknat med barnbarn från mig eftersom jag är 39 och varit livrädd för att föda barn. Men nu är alltså andra på väg :) Åh så spännande! Jag har haft jättelätt att bli gravid trots min ålder som tur är. Och min kille är 40.

• Nicciz

Och där kom illamåendet. Trodde jag skulle vara skonad och tillhöra de 20% som inte är illamående, men icke. Försöker ta mig hemifrån, men då med en påse i handen. Inte sugen på varken mat eller dryck. Är idag i v7 (6+1). Hur mår ni?

• Anatomy

Har idag varit på VUL! Så roligt! Visade sig att jag inte var i vecka 7 (6+3) som jag trodde utan snarare vecka 6 (5+3). Men det fanns ett litet hjärta som slog!

Gick privat och fick åka några mil och betala 900kr men det var det lätt värt. Får nästa besök för 500kr om jag vill göra ett till.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL