• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Janesan
    Ninnis01 skrev 2018-07-16 16:34:36 följande:

Hej

Vad fint att se något.

Vilken vecka är du i nu?

Går in i vecka 7 imorgon. Så förstår att de inte såg något hjärta slå. Så vi ska tillbaka om 2veckor
  • EKTT17
    aleakim90 skrev 2018-07-15 19:27:56 följande:

Så många vi har i tråden nu :)

Hur mår alla?

Själv är jag lite extra trött. Brukar sova mellan 23 och 9, men nu orkar jag knappt hålla mig vaken till 21 trots en powernap på em. Vaknar dock 06 så det är lite jobbigt. Ena dagen känner jag inget i bröst eller livmoder och nästa spänner det som bara den överallt. Det får ju en dock att känna som att där är något därinne och det är ju bra. Har inte riktigt fattat att jag är gravid än, någon som känner likadant? Är det någon som och blir väldigt matthelt plötsligt, nästan så jag får sätta mig ner någon minut för att sen känna mig som vanligt? Inte yr utan vara matt.

Jag är extremt trött. Skulle kunna sova dygnets alla timmar, jättekort stubin, illamående om jag inte äter så fort jag är hungrig och molvärk. Har smärta i brösten men inte om man tar på dom utan mer som växtvärk tror jag, haha.

Jag sover ofta med sonen(1,5år) när han tar en nap så att jag orkar resten av dagen. Är vi borta försöker jag bara lägga huvudet ned utan att blunda för att vila mig i form.

Molvärken kommer och går, varannan dag skulle jag säga. Illamåendet är varje dag men i olika grad och irriterad är jag hela tiden, haha. Tycker så synd om mannen som fått höra både det ena och det andra för att han kanske inte kastat en tom toarulle på sekunden när den tog slut.. Men försöker att bita ihop!
  • nist

Jag har inte alls så mycket symtom mest humöret, kan bli arg o ledsen för minsta lilla hah och brösten värker.

Men är så orolig för missfall. Helt otroligt först längtat man så efter plusset sen när man får plusset blir man livrädd för att den inte ska vilja hänga kvar.

Vet inte hur många test jag har tagit nu.

Vill bara att veckorna ska springa fortare. :) Hoppas hoppas. Dock svårt att hålla tyst om att man plussat, vi tänkte vänta till efter ultraljudet innan vi berättar för någon eftersom de blir samborna föräldrars första barnbarn. Så vi vet att allt är ok. Men de är såååå lång tid kvar.

• Nicciz

Mår lite som dig, Nist. Brösten är ömma och jag är grinig. Har också typ mensvärk. Magen svullnar extremt på kvällarna så jag kan knappt ha mina vanliga byxor då (tur att det är sommar).

Blir inte riktigt klok på det här med att räkna ut vilken dag jag är på. Kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig? Första dagen på sista mensen var den 10/6. Fick troligtvis ägglossning strax innan jag började testa med ägglossningsstickor den 25/6, så någon gång den 23-24/6. Skulle egentligen haft ägglossning typ 30/6 och BIM 14/7. Men eftersom ägglossningen var nästan en vecka tidig så borde mensen också ha kommit tidigare. Plussade den 10/7 och på digitalt (gravid 2-3) den 11/7. Mina appar säger 5+2 eller 5+1, kan det stämma? Testade med digitalt igår 16/7 och då stod det fortfarande gravid 2-3.

Har fått tid på MVC för inskrivning den 13/8, det känns som en evighet dit. Vad ska jag dra till med för att få komma tidigare tycker ni? Vill se pyret och bringa klarhet i vilken vecka jag är i för att kunna planera höstens arbete bla.

Kram till er alla <3

• Vivvi79
    November2017 skrev 2018-07-16 20:16:53 följande:

Grattis!! Jag är beräknad 19 mars :)

Tack och grattis själv! Tycker det känns så overkligt bär man inte berättat för någon ännu.

Men jag är väldigt trött och svullen och har så ömma bröst så allt känns inte som vanligt.

Har semester nu och tror jag kommer ha svårt att dölja det på jobbet när jag kommer tillbaka vilket känns jobbigt och oroar mig lite hur jag ska berätta för min chef. Har varit på samma jobb flera år men nu fått en ny tjänst precis (inte lika ersättningsbar) . Är rädd att de ska bli sura att de gav tjänsten till mig även om jag vet att de inte har rätt till det.

Någon annan i liknande situation? Behöver pepp på att berätta i augusti! Eller ska man låta ryktet gå när det syns men det känns lite fegt.
  • November2017
    Vivvi79 skrev 2018-07-18 08:07:00 följande:

Tack och grattis själv! Tycker det känns så overkligt bär man inte berättat för någon ännu.

Men jag är väldigt trött och svullen och har så ömma bröst så allt känns inte som vanligt.

Har semester nu och tror jag kommer ha svårt att dölja det på jobbet när jag kommer tillbaka vilket känns jobbigt och oroar mig lite hur jag ska berätta för min chef. Har varit på samma jobb flera år men nu fått en ny tjänst precis (inte lika ersättningsbar) . Är rädd att de ska bli sura att de gav tjänsten till mig även om jag vet att de inte har rätt till det.

Någon annan i liknande situation? Behöver pepp på att berätta i augusti! Eller ska man låta ryktet gå när det syns men det känns lite fegt.

Jag hade berättat för bara chefen så tidigt som möjligt! Så gjorde jag. När de där första 12 veckorna hade gått. Sen berättade jag lite pö om pö för kollegorna. Först de man jobbar närmst och sen de man känner förtroende för etc. Det är ju så stort för en själv men hos mig blev de mest lite chockade och glada. Berättade tidigt för chefen så hon skulle hinna planera och ev ändra om planer. Kändes shysstast. Tror det är man själv som känner det så stort och inte vill besvära, men som sagt man har rätt till det! Denna gången blir det lite mer naturligt för mig. De räknar med att jag ska komma tillbaka första januari. Men då är ju jag redan i 6 månaden så blir naturligt tänker jag att fortsätta vara hemma (föräldraledig med en då nybliven ettåring).
  • Frallanz

Hej tjejer!

In och uppdaterar lite, idag är en helt okej dag då illamåendet inte är sådär jättejobbigt JUST NU (pepparpeppar). Var på vul imorse, såg en böna med ett tickande hjärta. Flyttades fram från 6+5 till 7+2 så är i vecka 8.

Fick även två olika mediciner utskrivna mot illamåendet, så håller mina tummar så hårt att dem ska hjälpa någorlunda så jag kan äta nåt annat än fil och vattenmelon. Tappat 2,5 kg på två veckor... inte fy skam det heller men man vill helat inte droppa någon vikt under graviditeten kanske...

Läst era inlägg, ber om ursäkt för att jag inte hänger här så ofta men ska försöka hänga med lite mer när och om illamåendet lugnat sig.

Kram på er alla!

• Elinmariajosefin
    Nicciz skrev 2018-07-17 18:17:34 följande:

Mår lite som dig, Nist. Brösten är ömma och jag är grinig. Har också typ mensvärk. Magen svullnar extremt på kvällarna så jag kan knappt ha mina vanliga byxor då (tur att det är sommar).

Blir inte riktigt klok på det här med att räkna ut vilken dag jag är på. Kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig? Första dagen på sista mensen var den 10/6. Fick troligtvis ägglossning strax innan jag började testa med ägglossningsstickor den 25/6, så någon gång den 23-24/6. Skulle egentligen haft ägglossning typ 30/6 och BIM 14/7. Men eftersom ägglossningen var nästan en vecka tidig så borde mensen också ha kommit tidigare. Plussade den 10/7 och på digitalt (gravid 2-3) den 11/7. Mina appar säger 5+2 eller 5+1, kan det stämma? Testade med digitalt igår 16/7 och då stod det fortfarande gravid 2-3.

Har fått tid på MVC för inskrivning den 13/8, det känns som en evighet dit. Vad ska jag dra till med för att få komma tidigare tycker ni? Vill se pyret och bringa klarhet i vilken vecka jag är i för att kunna planera höstens arbete bla.

Kram till er alla <3

Jag hade mens 1/6 och jag är i v 6+5 idag. Så det låter troligt att dina appar stämmer. På inskrivningen brukar man inte få se nåt med hjälp av vul utan för att få göra det behöver du vända dig till en gynekolog. Dock är det extremt svårt att få tid i semesterperioden. Jag har haft två missfall innan och ville göra ett vul för att se att allt såg bra ut. Lyckades med nöd och näppe få en tid förra veckan på en privatklinik innan de stängde för semestern. Men det är säkert olika var i landet man bor. Jag bor utanför Uppsala.

När de räknar ut bf på mvc så går de alltid efter sista mensen, oavsett om du vet när du haft äl. Det är först i v11-12 som de brukar kunna säga säkert med hjälp av vul vilket datum bf blir.

Prova ring och be om ett vul, det skadar ju aldrig att försöka!
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL