• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Frallanz
    Kattelatte skrev 2018-07-13 13:00:37 följande:

Heej!

Får jag vara med här? :) 

Jag har bf 5/3 och väntar mitt och sambons första barn med spänning! (6+3 idag). 

Jag har exakt samma symptom som du Frallanz, mensvärksliknande molvärk, ömma bröst och illamående om jag inte äter när jag börjar känna mig hungrig. Inte trodde jag att man kunde bli så hungrig redan så tidigt som i vecka 7, men visst kunde man det! Sen har tröttheten kommit denna vecka. Trots att jag sover jättebra under nätterna så är jag så himla trött under dagarna. 

Hur förhåller ni er till kaffe? Jag älskar kaffe, men i vanliga fall (innan jag var gravid) drack jag max 4 koppar/dag så jag känner inte det är ett problem för mig. Nu försöker jag hålla det till max 2 koppar/dag. 

Många hälsningar och hoppas på lycka för oss alla :) 

Självklart är du välkommen in här! :) Hej och grattis!

Ja den där hungern känner jag igen, men pga mitt illamående som kmr flera ggr om dagen o ganska tätt mer eller mindre så kan jg inte äta allt, mest flytande som filmjölk och kräm just nu då jag tuggar växer det liksom i munnen o jag vill kräkas :( äpple och vattenmelon funkar, så varvar med det. Med sonen könde jag noll symtom under graviditeten så detta är rätt nytt, och väldigt jobbigt!

Sover jättedåligt om nätterna pga den här värmen, så man är en zombie just nu :( är inte tröttare än normalt egentligen, mest mer slö nu för tiden.

Jag dricker så sällan kaffe så detär inget jag behöver tänka över :) däremot älskar jag saltlakrits men har i princip slutat helt att äta det sen jag böev gravid då det inte är bra med mer än 50 g (?) tror jag detvar, om dagen.
  • LittleSunshine84
    Frallanz skrev 2018-07-13 20:36:50 följande:

Om du är så nyfiken kan du väl hålla dig till rul ist o kika då, inte säkert du får veta :) jag är också en nyfiken jäkel, men jag skulle aldrig gå så "lång" att ta prover på det, haha

Det är enbart ett stick i fingret :) att kalla det att gå så långt kanske är överdrivet?
  • aleakim90
    LittleSunshine84 skrev 2018-07-13 17:28:55 följande:

Såg att man kunde göra ett könsbestämningstest på ett labb from vecka 9. Man skickar iväg ett litet blodprov och tillförlitligheten ska vara 95% :)

Jag bryr mig inte alls om kön, men är såååå vansinnigt nyfiken :P

Ngn som har erfarenhet av detta?

Vi skall försöka då nipt test mest pga min erfarenhet inom kärnvärden. Där får man även veta kön. Får vi inte det så kommer jag nog kolla med sånt blodprov. Är också sååå nyfiken och vill gärna veta. Är ju typ samma % vid rul så känns ändå hyfsat säkert. Dock hade det varit kul att veta om någon faktiskt gjort det och hur det gick :)
  • LittleSunshine84
    aleakim90 skrev 2018-07-13 21:17:05 följande:

Vi skall försöka då nipt test mest pga min erfarenhet inom kärnvärden. Där får man även veta kön. Får vi inte det så kommer jag nog kolla med sånt blodprov. Är också sååå nyfiken och vill gärna veta. Är ju typ samma % vid rul så känns ändå hyfsat säkert. Dock hade det varit kul att veta om någon faktiskt gjort det och hur det gick :)

Är det av ngn särskild anledning som ni vill göra nipt? Vilket landsting bor du i? :) jag sökte på det och hittade en gammal fl-tråd. Men har en gammal bekant so gjort det här för ngt år sedan och det stämde!

Läste ngt på deras hemsida om pengarna tillbaka om de gett fel svar :)
  • nist

Plussade idag så hoppar in här jag med och hoppas pyret vill stanna i magen. Kul att följas åt :)

BF-LISTA;

Meej - 6/3

Frallanz - 7/3

Janesan - 7/3

Långväntanefterdig - 9/3

Bunny om speed 13/3

Nicciz 17/3

LittleSunshine 18/3

Aleakim90 - 19/3

Elinmariajosefin - 8/3

Nist 23/3

• Ninnis01

Plussade igår 13/7

Bf 27/3

Får se om vi går hela vägen.

Ensamstådne någon mer?

• aleakim90
    LittleSunshine84 skrev 2018-07-13 21:56:49 följande:

Är det av ngn särskild anledning som ni vill göra nipt? Vilket landsting bor du i? :) jag sökte på det och hittade en gammal fl-tråd. Men har en gammal bekant so gjort det här för ngt år sedan och det stämde!

Läste ngt på deras hemsida om pengarna tillbaka om de gett fel svar :)

Jag jobbar på en barnavd på ett universitetssjukhus så går dett de flesta diagnoser och detta skrämmer mig väldigt mycket. Är inte rädd för något annat under graviditeten förutom missfall och någon form av avvikelse hos barnet. Dessutom har jag en kusin med en dubbel sträng på en små råd i en kromosom. Så alla test som kan utföras utan att skada barnet skall göras oavsett kostnad. Vi bor i Skåne och där är nu KUB gratis för alla oavsett ålder, men inte nipt. Det är gratis först efter KUB, men jag litar inte på KUB som ändå har lägre % än nipt.

Kommer du göra något av nipt eller KUB?
  • LittleSunshine84
    aleakim90 skrev 2018-07-14 07:38:04 följande:

Jag jobbar på en barnavd på ett universitetssjukhus så går dett de flesta diagnoser och detta skrämmer mig väldigt mycket. Är inte rädd för något annat under graviditeten förutom missfall och någon form av avvikelse hos barnet. Dessutom har jag en kusin med en dubbel sträng på en små råd i en kromosom. Så alla test som kan utföras utan att skada barnet skall göras oavsett kostnad. Vi bor i Skåne och där är nu KUB gratis för alla oavsett ålder, men inte nipt. Det är gratis först efter KUB, men jag litar inte på KUB som ändå har lägre % än nipt.

Kommer du göra något av nipt eller KUB?

Jag förstår dig helt och hållet. Vi kommer att göra KUB, vid minsta avvikelse gör vi nipt! :)
  • Stemia

Hej

Jag hoppar gärna in här!

Gravid med barn nr 2 på första försöket, enligt appen är Bf 21/3, så är bara i 4+1. Men kände innan bim att de skulle va positiva besked då ja hade samma tidiga symptom som med min son, ett otroligt sug efter kebab och humörsvägningar ???? nu har jag även börjat få yrsel, och är otroligt trött - men jag klagar inte ????????

Son nr1 är född september 2016 ????

• Stemia

Oj alla frågetecken vet ja inte varför dom hamna där..

Grattis till alla er andra som plussat och lycka till ??????

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL