• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • aleakim90

Idag är ingen bra dag, v 5+6. Mår smått illa hela tiden dock ingen kräkning än vilket jag är glad för. Men har en sån sjukdomskänsla i kroppen och olustig känsla i magen. Lite molvärk och spänd mage, men en känsla av illamående i nedre delen av magen nästa nere i livmodern skulle jag vilja säga. Kan äta små portioner åt g0ngen helst med max 2,5 h mellan och kan knappt dricka vatten utan att jag blir helt uppblåst. Återigen inte kräkning, men känns som jag fyller hela kroppen med mat. Jag har dock fått lite mer ont i livmodern under kvällen. Ingen blödning eller färgade flytningar. Skall ringa läkaren imorgon oavsett för att få en sjukskrivning pga trötthet håller mig vaken ca 4-6 h innan jag behöver sova minst 2 timmar för att orka vara vaken. Funkar inte riktigt med mitt 10 h jobb där jag måste vara på alerten hela tiden.

Oj nu blev det långt, ville nog mest bara skriva av mig. Att en graviditet kunde ändras så mycket från dag till dag hade jag ingen aning om... vill mest bara krypa ner i sängen och sova mig igenom de första veckorna. Tur sambon låter mig göra i princip det också utan ett ord. Allt han säger är "jag gör vad jag kan för jag kan tyvärr inte ta över graviditeten".

• Deeelicious
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-23 16:49:07 följande:

Va skönt att du också fått en tid! Jag är på 7+3. Den läkaren jag träffade vid mitt förra missfall sa att man bör kunna se hjärtat i mitten av vecka 7, alltså typ 6+4. Jag gjorde ett tidigt vul i v 5+6 denna gången och då anade läkaren ett fladder men kunde inte säga säkert, det var alldeles för tidigt. Men i början av vecka 8 ska man kunna se det. Håller tummarna för oss båda <3

Har varit på VUL nu. Läkaren sa att det inte alls såg ut som vecka 8 (7+0) utan mer som vecka 6(5+3) ungefär.. men såg ingen bebis eller hjärta, borde inte det synas något iaf? :( antingen har jag räknat totalt fel på dagarna eller så har graviditeten stannat av... känner inget hopp nu :( med tanke på att jag alltid har regelbunden mens samt har haft små bruna och brunrosa flytningar.... ska tillbaka på kontroll om 10 dagar... :( hur troligt är det att detta kan vara en tidigare graviditet än jag trott? Plussade svagt den 5 juni..
  • Elinmariajosefin
    Deeelicious skrev 2018-07-24 09:47:15 följande:

Har varit på VUL nu. Läkaren sa att det inte alls såg ut som vecka 8 (7+0) utan mer som vecka 6(5+3) ungefär.. men såg ingen bebis eller hjärta, borde inte det synas något iaf? :( antingen har jag räknat totalt fel på dagarna eller så har graviditeten stannat av... känner inget hopp nu :( med tanke på att jag alltid har regelbunden mens samt har haft små bruna och brunrosa flytningar.... ska tillbaka på kontroll om 10 dagar... :( hur troligt är det att detta kan vara en tidigare graviditet än jag trott? Plussade svagt den 5 juni..

Åh vilka jobbiga besked :( det beror säkert på vad de har för vul-apparat och hur erfaren läkaren är. Men när jag va på vul för två veckor sen i V5+6 sa hon innan att man ska kunna se hinnsäck, foster och ev hjärta. På mig såg hon hinnsäck och foster men det var lite för tidigt för hjärtslag. Men va märkligt att han kunde säga att du var i v6 om han inte såg något foster??? Det låter ju jättemärkligt.. förstår att detta måste vara tortyr!

Om jag vore du skulle jag köpa ett cb med veckoindikator, visar inte det 3+ så har nog tyvärr graviditeten avstannat.

Plussade du 5 juni är du ju längre gången än så, eller menar du 5 juli? Stor kram till dig!
  • Deeelicious
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-24 10:00:29 följande:

Åh vilka jobbiga besked :( det beror säkert på vad de har för vul-apparat och hur erfaren läkaren är. Men när jag va på vul för två veckor sen i V5+6 sa hon innan att man ska kunna se hinnsäck, foster och ev hjärta. På mig såg hon hinnsäck och foster men det var lite för tidigt för hjärtslag. Men va märkligt att han kunde säga att du var i v6 om han inte såg något foster??? Det låter ju jättemärkligt.. förstår att detta måste vara tortyr!

Om jag vore du skulle jag köpa ett cb med veckoindikator, visar inte det 3+ så har nog tyvärr graviditeten avstannat.

Plussade du 5 juni är du ju längre gången än så, eller menar du 5 juli? Stor kram till dig!

Ja förlåt, 5 juli menade jag ;)

Ja det var ju väldigt konstigt att läkaren sa så om de kunde se att jag var i 5+3 :/ men visar inte cb testet positivt ett bra tag efter graviditeten avstannat också?
  • Elinmariajosefin
    Deeelicious skrev 2018-07-24 10:11:49 följande:

Ja förlåt, 5 juli menade jag ;)

Ja det var ju väldigt konstigt att läkaren sa så om de kunde se att jag var i 5+3 :/ men visar inte cb testet positivt ett bra tag efter graviditeten avstannat också?

Det visar säkerligen positivt, men de med veckoindikator mäter ju om hcg-halten i blodet ökar. Är hcg lågt visar det troligtvis 1-2 veckor eller 2-3, och då vet du ju att det är nåt som inte stämmer. Nu kan det såklart visa 3+ utan att ge nån garanti, men då har du iaf gjort vad du kan och får i så fall avvakta till nästa vul.
  • NiMi12
    November2017 skrev 2018-07-23 17:24:58 följande:

Jag kommer inte berätta för mina föräldrar förrän efter vecka 12 ifall något skulle hända. De blir så oroliga ändå så väntar lite. Berättade inte förrän då med mitt första heller, och jag chockade dem rejält kan jag säga. De hade nog inte räknat med barnbarn från mig eftersom jag är 39 och varit livrädd för att föda barn. Men nu är alltså andra på väg :) Åh så spännande! Jag har haft jättelätt att bli gravid trots min ålder som tur är. Och min kille är 40.

Jag har gått i samma tankar. Men jag är mest orolig för att något händer mina föräldrar innan jag har berättat. Vill att de ska veta för de skulle bli så glada. De har nog gett upp hoppet om att jag skulle få barn.

Sen får vi bara hoppas att det går vägen :)

Kul att höra från någon jämnårig och att det gick lätt. Jag är glad om jag bara får ett, sen får vi se hur det känns :)
  • November2017
    NiMi12 skrev 2018-07-24 11:22:17 följande:

Jag har gått i samma tankar. Men jag är mest orolig för att något händer mina föräldrar innan jag har berättat. Vill att de ska veta för de skulle bli så glada. De har nog gett upp hoppet om att jag skulle få barn.

Sen får vi bara hoppas att det går vägen :)

Kul att höra från någon jämnårig och att det gick lätt. Jag är glad om jag bara får ett, sen får vi se hur det känns :)

Haha precis så kände jag också! Kanske har något med att göra med att man är lite känsligare när man är gravid..? Var jätterolig att något skulle hända innan jag fått berätta. Visste att speciellt min pappa skulle bli så glad. Dock blev han så chockad så han förstod nog inte förrän flera månader senare. Blev gravid nu på andra försöket och då använde jag ägglossningstest andra gången (då det blev). Då är jag ändå 39 och har problem med sköldkörtel som producerar hormoner. Otroligt lycklig för att det gått att få iaf ett barn! Sen hoppas jag ju självklart på att detta också går bra men man lever lite som på nålar till vecka 12. Och sen kub och ultraljud innan man kan andas ut.
  • NiMi12
    November2017 skrev 2018-07-24 11:52:15 följande:

Haha precis så kände jag också! Kanske har något med att göra med att man är lite känsligare när man är gravid..? Var jätterolig att något skulle hända innan jag fått berätta. Visste att speciellt min pappa skulle bli så glad. Dock blev han så chockad så han förstod nog inte förrän flera månader senare. Blev gravid nu på andra försöket och då använde jag ägglossningstest andra gången (då det blev). Då är jag ändå 39 och har problem med sköldkörtel som producerar hormoner. Otroligt lycklig för att det gått att få iaf ett barn! Sen hoppas jag ju självklart på att detta också går bra men man lever lite som på nålar till vecka 12. Och sen kub och ultraljud innan man kan andas ut.

Det kommer nog ta tid för min pappa också :D

Jag blev gravid tredje månaden efter p-piller stopp och första månaden på äl test.

Jag ska till BM 12 augusti och läst på om kub igår. Men jag vill nog ha ett nipttest också. Får säkert betala det själv. Men räknar med att siffrorna på kub inte kommer bli så bra pga min ålder. Så kanske blir jag erbjuden nipt iaf.

Ultraljudet kommer bli superspännande :)

Min sambo är så uppspelt och verkar läsa på mer än vad jag gör. Han säger till mig vad jag ska äta och pratar kubtest och vill vara med på alla bm besök. Så söt :)

Han har barn sen innan men fick inte vara med alls under graviditet eller förlossning (hon lämnade honom när hon blev gravid). Så han är så himla glad nu :)
  • Deeelicious
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-24 10:23:54 följande:

Det visar säkerligen positivt, men de med veckoindikator mäter ju om hcg-halten i blodet ökar. Är hcg lågt visar det troligtvis 1-2 veckor eller 2-3, och då vet du ju att det är nåt som inte stämmer. Nu kan det såklart visa 3+ utan att ge nån garanti, men då har du iaf gjort vad du kan och får i så fall avvakta till nästa vul.

Okej kanske ska testa .. man vill ju försöka stilla sin oro så gott man kan men har typ tappat hoppet helt... enda konstiga är att jag de senaste en-två veckorna har fått mer och mer svullna och ömma bröst vilket jag inte hade innan? Konstigt..

Har du varit hos gyn idag förresten?:) hur gick det?
  • November2017
    NiMi12 skrev 2018-07-24 12:20:50 följande:

Det kommer nog ta tid för min pappa också :D

Jag blev gravid tredje månaden efter p-piller stopp och första månaden på äl test.

Jag ska till BM 12 augusti och läst på om kub igår. Men jag vill nog ha ett nipttest också. Får säkert betala det själv. Men räknar med att siffrorna på kub inte kommer bli så bra pga min ålder. Så kanske blir jag erbjuden nipt iaf.

Ultraljudet kommer bli superspännande :)

Min sambo är så uppspelt och verkar läsa på mer än vad jag gör. Han säger till mig vad jag ska äta och pratar kubtest och vill vara med på alla bm besök. Så söt :)

Han har barn sen innan men fick inte vara med alls under graviditet eller förlossning (hon lämnade honom när hon blev gravid). Så han är så himla glad nu :)

Hade önskat min kille var sån också! Låter underbart! Här frågar han tusen gånger om dan om jag ska ha kaffe fast jag säger att jag inte får dricka så mycket. Och om jag säkert inte ska ha ett glas vin?!? Kan säga att jag hade höga förväntningar på honom när jag var gravid första gången och blev sååå besviken. Denna gången har jag mer accepterat att jag mer eller mindre är själv i allt. Avundsjuk på alla som har en så stöttande partner! Jag fick bästa resultat på kub första gången så det behöver inte alls vara så med åldern. Men kan säga att jag var livrädd och tänkte det värsta. De avrådde mig från att göra nip för bättre kunde man inte få. Sån lättnad! Är orolig nu med såklart. Därför jag valt att skaffa barn igen så snabbt. Risken stiger ju med åldern. Håll hårt i din partner! Trodde de skulle få lite mer intresse med åldern men här är det fortfarande mest jobb som är intressant. En vecka efter jag kom hem från BB drog han utomlands på jobbmöte. Fast han lovat vara hemma tio dagar. Du klarar det ju så bra hette det. Sa ingenting förrän två dagar innan resan. Aldrig varit så sårad innan och det har satt djupa spår i relationen och förtroendet. Önskar jag hade en man som din! Men syskon ville jag ju ha så denna gång är jag mer förberedd på att ta allt ensam.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL