Inlägg från: Anatomy |Visa alla inlägg
  • Anatomy

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej!

Nu tror jag att jag vågar skriva med här. Jag är 28 år och min man 39 år. Plussade 10/7 och är enligt Preglife i vecka 7 (6+0) idag. Är i appen beräknad till 14/3. Har varit på gravidinfo på kvinnokliniken.

Vi har endast försökt i tre månader och har inga tidigare graviditeter eller missfall.

Är såklart jätteglad över att det tagit sig men nervös över att något ska gå fel. Tänker att det verkar vara så många som har missfall i bagaget innan de lyckas så varför skulle det fungera direkt för oss.

Använde p-ring i många år innan vi bestämde oss för att försöka. Efter att jag tog ut ringen så har jag mått sådär. Är mycket piggare men har gått upp ca 5kg redan innan jag blev gravid. Samt att min hy blev katastrof. Mår jättedåligt över det hela. Självklart värt det men svårt att bara se det positiva.

Jag har ömma bröst, speciellt när jag motionerar. Har implantat sen innan så har jättebra sport-bh men det gör ont när brösten rör sig. Annars känner jag endast lite växtvärk mellan 22.20 och 22.50 varje kväll. Inte på minuten men nästan. Mår absolut inget illa. Lite mer explosiv i mitt humör enligt min man.

• Anatomy
    minimera skrev 2018-07-21 22:10:44 följande:

Idag har jag inte känt av några symtom alls. Känner mig inte gravid öht. Är visserligen trött, men det kan lika gärna bero på värmen och att min sambo är bortrest så jag är ensam med barnen. Börjar tro att plusset i måndags bara är någon slags inbillning och jag har inget mer test hemma så jag kan testa mig. Jättemärkligt!

Känner precis som du! Inga tecken på graviditet de senaste dagarna. Börjar oroa mig att det gått dåligt.
  • Anatomy

Jag är i vecka 7 och har 7 veckor kvar till mitt första ultraljud. Har om 6 veckor inskrivning. Känns så otroligt långt tills dess. Oroar mig jättemycket över att jag inte har symptom längre.

Vad ska man göra?

• Anatomy

Har idag varit på VUL! Så roligt! Visade sig att jag inte var i vecka 7 (6+3) som jag trodde utan snarare vecka 6 (5+3). Men det fanns ett litet hjärta som slog!

Gick privat och fick åka några mil och betala 900kr men det var det lätt värt. Får nästa besök för 500kr om jag vill göra ett till.

• Anatomy

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL