BF mars 2019 - stannar på FL
Hej!
Nu tror jag att jag vågar skriva med här. Jag är 28 år och min man 39 år. Plussade 10/7 och är enligt Preglife i vecka 7 (6+0) idag. Är i appen beräknad till 14/3. Har varit på gravidinfo på kvinnokliniken.
Vi har endast försökt i tre månader och har inga tidigare graviditeter eller missfall.
Är såklart jätteglad över att det tagit sig men nervös över att något ska gå fel. Tänker att det verkar vara så många som har missfall i bagaget innan de lyckas så varför skulle det fungera direkt för oss.
Använde p-ring i många år innan vi bestämde oss för att försöka. Efter att jag tog ut ringen så har jag mått sådär. Är mycket piggare men har gått upp ca 5kg redan innan jag blev gravid. Samt att min hy blev katastrof. Mår jättedåligt över det hela. Självklart värt det men svårt att bara se det positiva.
Jag har ömma bröst, speciellt när jag motionerar. Har implantat sen innan så har jättebra sport-bh men det gör ont när brösten rör sig. Annars känner jag endast lite växtvärk mellan 22.20 och 22.50 varje kväll. Inte på minuten men nästan. Mår absolut inget illa. Lite mer explosiv i mitt humör enligt min man.