BF mars 2019 - stannar på FL
24 år gammal, bf 11/3-19
24 år gammal, bf 11/3-19
Är just nu i v.7(6+5) och orolig då min tidigare graviditet slutade med ma i mars :(
Har haft bruna flytningar tidigare i veckan några dagar samt inga symtom alls på graviditet förutom trötthet :( är det normalt? Bör jag oroa mig? Tänker ringa in till gynakuten imorgon och be att få ett VUL så snart som möjligt. Delvis pga bruna flytningar och delvis pga tidigare ma...
Borde jag kunna se hjärtslag nu? För kommer dö av oro om det ej syns :(..
Hade kunnat vara jag som skrev detta. Är i vecka 8 och har ett ma och ett MF bakom mig. Har haft rosa och bruna flytningar i två veckor nu och är så himla orolig för ma :( hjärtslag ska man garanterat kunna se i slutet av vecka 7 har jag fått veta från en läkare. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig!
Jag fick först ett ma i december förra året. Det upptäcktes i v11 och fostret hade dött i v6. I april i år fick jag ett tidigt MF bara två veckor efter bim. Jag har precis varit i kontakt med en gynklinik och jag hade tur att dom fått in ett återbud imorgon så då får jag veta om hjärtat slår.
Va skönt att du också fått en tid! Jag är på 7+3. Den läkaren jag träffade vid mitt förra missfall sa att man bör kunna se hjärtat i mitten av vecka 7, alltså typ 6+4. Jag gjorde ett tidigt vul i v 5+6 denna gången och då anade läkaren ett fladder men kunde inte säga säkert, det var alldeles för tidigt. Men i början av vecka 8 ska man kunna se det. Håller tummarna för oss båda <3
Åh vilka jobbiga besked :( det beror säkert på vad de har för vul-apparat och hur erfaren läkaren är. Men när jag va på vul för två veckor sen i V5+6 sa hon innan att man ska kunna se hinnsäck, foster och ev hjärta. På mig såg hon hinnsäck och foster men det var lite för tidigt för hjärtslag. Men va märkligt att han kunde säga att du var i v6 om han inte såg något foster??? Det låter ju jättemärkligt.. förstår att detta måste vara tortyr!
Om jag vore du skulle jag köpa ett cb med veckoindikator, visar inte det 3+ så har nog tyvärr graviditeten avstannat.
Plussade du 5 juni är du ju längre gången än så, eller menar du 5 juli? Stor kram till dig!
Det visar säkerligen positivt, men de med veckoindikator mäter ju om hcg-halten i blodet ökar. Är hcg lågt visar det troligtvis 1-2 veckor eller 2-3, och då vet du ju att det är nåt som inte stämmer. Nu kan det såklart visa 3+ utan att ge nån garanti, men då har du iaf gjort vad du kan och får i så fall avvakta till nästa vul.
Jag håller tummarna för dig <3 har du ökande symptom är ju inte ett cb till så mycket hjälp då det är ett tecken på att hcg fortfarande är högt, och då visar det troligtvis 3+ oavsett om fostret lever eller ej. Men jag hoppas verkligen att du får positiva besked när du gör nästa vul!
För mig gick det bra! Ett foster med tickande hjärta i rätt storlek. Blev så lättad! Läkaren såg en tom hinnsäck bredvid så allt tyder på att blödningarna jag haft varit en tvilling som avstannat.
VUL idag flyttad till v.8(7+5) med bf 16 mars 2019 :) fick se ett tickande hjärta idag <3
Fler som snart ska göra kub? :) jag gör mitt nästa vecka och är nervös!
Jag gjorde idag. Gick nog bra? Var helt inställd på att få 1:20000 men fick lägre och kände mig jätteledsen. Men nu har jag pratat med andra och det verkar som att 1:20000 inte är så vanligt som jag räknade med från början :) nu i efterhand önskar jag att jag gjort nipt istället, kub är ju ett jättekonstigt test?
Jag ser att folk skriver om inte optimalt och blir lite förvånad, _alla_ jag känner som varit gravida har gått upp mellan 20-25kg (har även några som gått upp 30kg men det är inte majoriteten). Jag skulle säga att det är mindre optimalt att stressa över vikten än att gå upp 20kg.
Jag förstår verkligen att det känns konstigt, har själv tyckt det varje gång jag gått upp på vågen, en är ju inte direkt van vid att man ökar i den farten. Men alla mina värden är perfekta, jag har gått upp 15kg och är i v31, tänker att jag gör vad jag behöver för att må bra och jag är övertygad om att det inte gör nån nytta att stressa över vikten. Så länge dina värden håller sig bra så kan du ta hand om all vikthets efter förlossningen, fokusera på att baka bebis nu