Lilly2015 skrev 2018-08-23 06:28:06 följande:
Nu är jag i vecka 13 och det allra värsta illamåendet har gått över, men kvällarna är fortfarande jobbiga och jag går och lägger mig vid nio för att slippa kräkas. Är det någon som inte känner gravidpirr och pepp? När jag berättar för någon att jag är gravid känns det som att den personen är gladare än vad jag är. Allt är så abstrakt och allt dåligt mående gör att det är svårt att vara glad tycker jag. Jag hoppas att jag snart ska få känna lycka och glädje över att bära ett barn, men det gör jag inte än :(
Känner igen mig jättemycket! Min första graviditet kräktes jag fram till jag födde och var sjukskriven från vecka 8. Jag mådde så psykiskt dåligt och blev ombedd av mvc att gå till psykolog vilket jag vägrade pga. tidigare erfarenheter. När jag sedan födde utlöste detta en förlossningsdepprition, även om jag mådde dåligare under graviditeten.
Det passar inte alla att vara gravida och man behöver inte "njuta" och tycka att det är magiskt! Det är det man som kvinna behöver gå igenom för att få ett barn. Hur man känner för graviditeten har inget med känslorna man sedan får för sitt barn att göra. Det enda jag gillade lite med att vara gravid förra gången var när barnet rörde sig i magen, annars kunde det kvitta.
Den här gången mår jag bättre pga. att jag inte kräks 28 gånger per dygn, men är ändå inte pepp på att vara gravid. Tycker ärligt talat att tillståndet är skittråkigt men att vänta ett barn är däremot kul. Den här gången vet jag att det kommer ett BARN, och då känns 26 veckor till av krämpor, för små kläder och att inte kunda vända sig normalt i sängen helt okej.