Inlägg från: nadie2019 |Visa alla inlägg
  • nadie2019

BF mars 2019 - stannar på FL

Långväntanefterdig skrev 2018-08-05 12:08:08 följande:

4 dagar kvar till ultraljudet. Gick in i v 10 idag. Många känslor inom mig just ju. Finns där ett hjärta som slår ? Är barnet friskt ? Ser allt bra ut ? Är det för bra för att vara sant?

Hoppas jag lugnar mig efter vul.. Å att de ser bra ut. Mår i övrigt bra. Inga direkta symtom. Mer än svullna bröst å illamående från å till.

Långväntanefterdig skrev 2018-08-05 12:08:08 följande:

4 dagar kvar till ultraljudet. Gick in i v 10 idag. Många känslor inom mig just ju. Finns där ett hjärta som slår ? Är barnet friskt ? Ser allt bra ut ? Är det för bra för att vara sant?

Hoppas jag lugnar mig efter vul.. Å att de ser bra ut. Mår i övrigt bra. Inga direkta symtom. Mer än svullna bröst å illamående från å till.

Får man redan på allt sådant anta allt sådant när man går på det där kollerna? (Första barnet, v 3)
  • nadie2019
    Emsibumsen skrev 2018-08-05 19:00:41 följande:

Hej! Är gravid med mitt andra barn med bf 29 mars. Har 3 missfall och en ofostrig graviditet i bagaget så hoppas verkligen att detta går vägen. Är nu i v. 6+2 och är sjukt trött och illamående men jag ser det som ett gott tecken.

Grattis! Vad roligt ????????

Glömmer alltid borta hur man ska räkna, hur räknar man? Jag kan säga när vi fick till det, dvs 20 juli - hur långt är det? Lär mig aldrig, och ju mer jag funderar ju knäppare blir jag..
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-05 22:16:45 följande:

Jag jobbar på förskola..

Usch idag har jag haft bruna flytningar hela dagen.

Har bokat ett privat vul tills imorgon via nätet ikväll.

Hoppas att allt ser bra ut.

Jobbar också på fsk.

Hur bokar man en privat VUL? Vill också..

Ja, hoppas allt ser bra ut! Kram
  • nadie2019
    lo skrev 2018-08-05 22:32:21 följande:

Plussade idag. Dock ett svagt streck och på em ca 30 min efter jag kissat senaste gången men de blev två streck så håller tummarna att de faktiskt är en lite på gång!

Testade idag på bim +10. Trodde inte de skulle vara något för var sen med förra mensen med 9 dagar så bestämde mig för att testa först på bim+10 för att inte gå och fundera så mycket på de. Tänkte att min cykel kanske blivit lite seg efter värmen..

Om allt går vägen så blir detta mitt tredje barn. Mina andra två är 7 och 8.5 och min kille har tre från ett tidigare förhållande som är 4, 6, 7.

Detta blir vårt första gemensamma så ska bli så sjukt spännande!

Enligt appen om man går från första dagen på min senast mens i slutet av juni så blir bf just nu 23/3 2019.

I år blir jag 31 och min kille 38

Grattis alla ni andra till era puss!

GRATTIS VAD KUL!

Åh måste testa med en app, så man räknar från första dagens sista mens?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 09:17:29 följande:

Vilken stad bor du i?

Jag bor i sthlm och här är det rätt lätt att boka in privat vul

Åh vad kul, bor också i Stockholm!

Ah har bokat det nu ;)
  • nadie2019
    EKTT17 skrev 2018-08-06 22:39:52 följande:

Idag fick jag Lergigan Comp utskrivet, då jag är världens sämsta mamma som endast kan ligga i sängen och sova eller ligga på toan och kräkas.

Blev helt yr och väldigt trött men illamåendet försvann. Hoppas verkligen att det går över och inte är något som håller i sig ett tag in. Är i vecka 10(9+1). Har en son sedan innan men med honom kunde jag iallafall röra mig trots illamående..

Lite smått rädd inför jobbstarten och undrar hur det ska gå.. Kan inte bli sjukskriven för har ingen SGI, håll tummarna för att det försvinner!

Håller tummarna för att du snart ska må bättre.

Vad betyder SGI? Hur får man det? Jobbat sedan juni, pluggat innan 3,5 år och innan det sån arbetade jag i 2 år på samma ställe där jag är nu (tjänstledig) har jag då SGI?
  • nadie2019
    EKTT17 skrev 2018-08-07 19:13:42 följande:

Det betyder sjukpenninggrundande inkomst. Det får man på olika grunder. Men jag skulle ringt försäkringskassan om jag var du och kolla vad dom säger om det! Så vet man exakt :)

Jag behöver jobba 6 månader till exempel, men det behöver inte alla.

Varför behöver du jobba 6 månader? Är det olika alltså?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 18:56:23 följande:

Vart bokade du någonstans?

Högdalen, Stockholm.

De andra jag ringde till hade inte en tid närmaste dagen.

Ska du?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 18:56:23 följande:

Vart bokade du någonstans?

Högdalen, Stockholm.

De andra jag ringde till hade inte en tid närmaste dagen.

Ska du?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 21:56:10 följande:

Crocus inne i stan.. Men lutar åt gynakuten imorgonbitti.. då mina bruna flytningar ökat och blivit mer som en brun blödning:/

Åh nej!

Hoppas det inte är något allvarligt :/
  • nadie2019
    EKTT17 skrev 2018-08-08 07:50:31 följande:

Ja, det är olika. Jag har varit mammaledig 1,5 år och kunde inte ta ut FP i 5 dagar under sista halvåret så min SGI försvann. Så jag måste jobba på nytt för och få tillbaka den.

Hur vet man hur länge man behöver jobba?

Och hur får man in SGI?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-10 21:02:54 följande:

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

beklagar verkligen! 
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL