• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Anjav8

Imorse kom en stor del av slemproppen ut, å sen lite mindre springor två gånger efteråt, har haft en del ont under dagen men rätt oregelbundet och ojämna värkar. Ibland måste jag grimasera å ibland går det fint. Ringde iaf till förlossningen imorse och hon trodde absolut att det var igång men att jag ska avvakta mer värkar. Tycker det är Så svårt at tveka, hur ont ska det göra liksom? Eller är det regelbundheten som är viktig? Vill inte åka in för tidigt och bli hemskickad.. åkte lite bil förut, å guppen var inte sköna.

Stort grattis till alla er som fått era små <3

• Anjav8

Att veta ska det förstås vara inte tveka.. även om det är just det jag gör, haha

• Lanza2017
    Linnet1976 skrev 2018-05-17 12:22:48 följande:

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

stort Grattis skönt att allt gick bra tillslut :) ta hand om varandra nu!
  • marsen
    Anjav8 skrev 2018-05-17 16:50:58 följande:

Imorse kom en stor del av slemproppen ut, å sen lite mindre springor två gånger efteråt, har haft en del ont under dagen men rätt oregelbundet och ojämna värkar. Ibland måste jag grimasera å ibland går det fint. Ringde iaf till förlossningen imorse och hon trodde absolut att det var igång men att jag ska avvakta mer värkar. Tycker det är Så svårt at tveka, hur ont ska det göra liksom? Eller är det regelbundheten som är viktig? Vill inte åka in för tidigt och bli hemskickad.. åkte lite bil förut, å guppen var inte sköna.

Stort grattis till alla er som fått era små <3

Men spännande! att slemproppen lossnat är ett tecken på att du börjat öppna dig :)

Du kommer märka när de riktiga värkarna sätter igång och i snitt 3/10min är ett bra riktmärke :) Lycka till!
  • ida  maria

Hoppar in här...

Har BF 24/5 så 38+6 idag. I förmiddags kom en blodig del av slemproppen och sedan i eftermiddags har jag haft lite oregelbundna värkar, mellan 6 och 10 min emellan, men inte alls speciellt onda. Frustrerande, vet knappt om det är på g eller inte?

Med mina två första gick vattnet först så då var det ju bara att åka in... Men den här trean vill helt enkelt va lite egen :)

• Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-17 04:57:48 följande:

Hepp... Hade 10 förvärkar mellan 03-04 sen tog dom tvärslut. Var upp på toa och gjorde nummer två till och med och hoppades att det skulle vara starten. Tji fick jag. Bara att somna om och masa sig upp på föreläsning sen då! :D

Men då är det säkert dags snart. Hade ju också förvärkar från 16 tisd eftermiddag till onsd morgon, sen försvann de några timmar och började komma tillbaka kl 14 på em, som rätt snart gick över till värkar.
  • Inga bekymmer
    pandoraDiem skrev 2018-05-17 10:21:59 följande:

Hur länge hann du vara inne på förlossningen förresten innan han tittade ut?

Kom in ca 22:30 så 2 timmar och 10 min. Vi valde Karlskoga istället för Örebro, vilket blir dubbelt i restid, ca 40 min. Men det är det värt för lugnet här och att min man får sova kvar:)
  • Inga bekymmer
    Copycatkid skrev 2018-05-17 10:30:05 följande:

Åh grattis! Vad strongt att du var hemma så länge, grymt jobbat :D

Tackar!:) Trodde faktiskt inte att jag skulle öppnat mig så mkt som 8 cm. Svårt att avgöra för värkarna pendlade väldigt både i intensitet och tidsintervall. Men när de sa 8 cm så tänkte jag att det inte var nån idé att ta bedövning. Andra barnet tog bara en timme från 5 cm tills han var född, så hann inte med ryggbedövning jag ville ha då.

Den här tog ju två timmar från 8 cm tills han var född, så lite kämpigare mot slutet. På det stora hela en rätt kort förlossning ändå!:)
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-17 11:24:03 följande:

Åååh stort grattis!!! Vad bra det går för alla! Hoppas det håller i sig :)

Tack:) Snart är det din tur!!:)
  • pandoraDiem
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 19:37:51 följande:

Kom in ca 22:30 så 2 timmar och 10 min. Vi valde Karlskoga istället för Örebro, vilket blir dubbelt i restid, ca 40 min. Men det är det värt för lugnet här och att min man får sova kvar:)

Typ samma här. Var inne 1.5 timmar innan. Var både förvånad och inte när hon så att jag var helt öppen. Förvånad för att jag hade rätt glest mellan värkarna, inte förvånad för jag kände igen hur det kändes med sonen. Denna gång gick det dock fortare i slutet vilket var skönt.

Skönt att ni hann till bra ställe, strongt att sitta i bil 40 min i värkarbete, tycker helt klart det är jobbigast med de sista cm i öppningsskedet när det börjar trycka på men man ska andas ändå. Vi födde på sjukhuset närmast och fick en taxi till deras familjebb som ligger i grannstaden. Trodde det skulle vara jobbigare att åka taxi 5 timmar efter jag fött men det gick bra, inte så värst långt.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?