• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2018-05-17 04:57:48 följande:

Hepp... Hade 10 förvärkar mellan 03-04 sen tog dom tvärslut. Var upp på toa och gjorde nummer två till och med och hoppades att det skulle vara starten. Tji fick jag. Bara att somna om och masa sig upp på föreläsning sen då! :D

Så jobbigt när det ska hålla på att luras sådär. Men det låter ju onekligen som att det är något på gång snart!
  • pandoraDiem
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 08:25:58 följande:

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Hur länge hann du vara inne på förlossningen förresten innan han tittade ut?
  • Copycatkid

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Åh grattis! Vad strongt att du var hemma så länge, grymt jobbat :D
  • Isabelle1717
    lillainna skrev 2018-05-17 11:05:55 följande:

Här gick vattnet i morse vid 9 tiden, så är nu inne på förlossningen. :)

Så spännande!! Är det första barnet, kände du någonting inatt? Hoppas allt går bra
  • marsen

Åååh stort grattis!!! Vad bra det går för alla! Hoppas det håller i sig :)
  • 12345hopp

Grattis!! Så himla mysigt. Jag hann aldrig heller ta någon bedövning utom lustgas första förlossningen, får se hur det blir denna gången. Men man känner sig nästan lite stolt att man klade av smärtan ändå! Häftig känsla :) var detta ditt första barn?
  • Linnet1976

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

• Linnet1976

Grattis!
  • Linnet1976
    lillainna skrev 2018-05-17 11:05:55 följande:

Här gick vattnet i morse vid 9 tiden, så är nu inne på förlossningen. :)

Spännande, inga värkar än?
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?