• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 22:10:25 följande:

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

LYCKA TILL!!! åååh, knådningen på ryggen är ju det bästa, och HÅRT ska det vara! :D :D
  • Aaanniiicaaa
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 22:10:25 följande:

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

Oh, spännande! Lycka till!

Hur långt har ni här i tråden till förlossningen? Vi har ca 50 min.
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:07:49 följande:

Vad läskigt att domna så långt! Har inte vaknat något av domningarna, men känt av svullnaden framförallt när jag vaknat för att kissa. Skönt att det fick över för dig också! fick du några rehabövningar för att försöka lindra symptomen?

Ja, armarna kändes ju som två stockar och ont som fan! Försökte pallra upp med kuddar på nätterna under armarna och kunde ju bara sova på rygg. Minsta lilla tryck så domnade de ännu fortare.

Nä, inga övningar. Det berodde ju på svullnaden så fanns inte så mycket att göra.
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:23:12 följande:

Har ca 25 min :)
  • Isabelle1717

40 min..och min mans kollega som jag inte träffat ska köra..vi bor i Danmark sen något år och det är den bästa lösningen ändå.
  • Aaanniiicaaa
    marsen skrev 2018-05-16 22:23:36 följande:

Ja, armarna kändes ju som två stockar och ont som fan! Försökte pallra upp med kuddar på nätterna under armarna och kunde ju bara sova på rygg. Minsta lilla tryck så domnade de ännu fortare.

Nä, inga övningar. Det berodde ju på svullnaden så fanns inte så mycket att göra.

Usch vad obehagligt:/ har också märkt att det domnar lättare vid tryck, typ om jag ligger på sidan i soffan och hamnar lite på armen eller nåt. Okej, nä då kanske det inte hjälper så mycket med rehab. Jag har fått 2 övningar att göra 5 ggr om dagen, vet inte om det är dom eller ortoserna som hjälper mest men det är lite skönt att göra ändå så jag fortsätter.
  • Aaanniiicaaa
    Isabelle1717 skrev 2018-05-16 22:40:05 följande:

40 min..och min mans kollega som jag inte träffat ska köra..vi bor i Danmark sen något år och det är den bästa lösningen ändå.

Oj, Spännande uppgift att ta på sig Hur känns det för dig då att åka med en "främling"?
  • Isabelle1717
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 23:20:29 följande:
    Oj, Spännande uppgift att ta på sig Hur känns det för dig då att åka med en "främling"?
    Under omständigheterna känns det ok och jag är glad att vi slipper ta taxi, han som kör känner dessutom till var allt ligger vilket vi inte gör så det är ju tryggt, och min man jobbar nära med honom och tycker om honom. Men ja, jag har ju aldrig gått igenom en förlossning så vem vet hur det blir. Om jag ligger där i bilen och vattnet sipprar eller om jag behöver kräkas eller något annat, haha.. får bli som det blir Hur känns det för dig, du har ju ännu en bit längre?
  • Copycatkid

Vi har ca 7 min så vi bor vääldigt nära vilket är skönt :) min syster höll på att föda båda sina i bilen påväg till förlossningen så ifall att det går snabbt för mig med så känns det tryggt :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?