• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Mm79

Hej alla, hoppar in också i tråden.

Stort grattis till alla som fått sina underverk hittills! Magiskt..!

Väntar andra barnet med bf 24/5, 9 dagar kvar, känner absolut ingenting. Blir det något barn?

Sammandragningar har jag haft till och från, speciellt när är ute och rör på mig, men inget annars. Förra kom på sin BF, får väl se om denna är lika punktlig :)

Sysselsätter mig med storstädning och trädgårdsarbete så länge.

• Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-15 07:41:08 följande:

Jag som verkligen varit så rädd för förlossningen och smärtan.. bara slog bort det. Jag var liksom i nuet och körde på och lyssnade på barnmorskorna.

Jag bad om ryggmärgsbedövning ganska så omgående när jag kom in efter att dom kollat att jag var öppen 4cm pga av smärtan. Dom ville att jag skulle testa lustgas först och efter ett tag kunde denna blyga tjej ryta ifrån och fick tillslut som jag ville. Då kunde jag äntligen prata och ha kul med min sambo. Tills den avtog och dom inte ville fylla på .. så då blev jag en zombie pga smärtan. Svårt att få kontakt med mig. Efter en extra dos i ryggen så var jag piggare. Öppnade mig ganska så exakt 1cm i timmen. I slutet hängde allt på att få ner hans huvud rätt.

Han blev tillslut påverkad av mina täta krystvärkar så jag fick spruta för att stanna upp allt ett tag.. snacka om besvikelse. Då var klockan ca 20.. skrevs in runt 09. Att inte krysta när en krystvärk kom va omöjligt och dom kunde se rätt omgående att detta kan vi inte stanna upp. Barnmorskorna var kanon och peppade mig under hela vägen och vilken sambo man har!!

Sprack på 3 ställen och som jag läst så va de inget man kände. Visst de brände o sved under krystningarna men man tänkte inte att nu spricker jag.

47cm och 3090 gram och jag var i 40+1

Det låter som att du hanterade det väl!:) Heja dig, bra jobbat!! Inte så farligt lång tid ändå för en förstföderska. Vilken nätt liten en, mina 2 första vägde ungefär lika som din:) Bebisen jag väntar på nu är troligen lite större.

Lycka till nu med lilla killen <3
  • Lanza2017

Skönt att höra att vi är några kvar som kämpar på

i värmen, och även att så många äntligen fått sina små det ger en hopp att snart är det allas vår tur :))

Läser dagligen och känner med er sååå mkt hoppas juni månad snart är här då vi alla förmodligen har vara små hos oss, jag har 4 dagar till bf dottern kom

en dag innan men känns som om jag kommer gå över denna gång, främst för att jag haft rejällt ont ett bra tag

nu och ändå har det inte kommit ngn bebis haha!

• Linnet1976

Läcker vatten och ska in på kontroll nu ikväll... men inga värkar ännu. Hoppas det sätter igång...

• pandoraDiem
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 17:43:00 följande:

Läcker vatten och ska in på kontroll nu ikväll... men inga värkar ännu. Hoppas det sätter igång...

Håller tummarna! Skönt att få det kontrollerat iaf.
  • pandoraDiem

Förvärkarna kommer tätare nu, typ 7-10 min mellan dem och de gör ondare. Är det kroppen som luras igen månntro? Är iofs eftermiddag och det är då jag brukar ha som mest förvärkar så får väl se om de försvinner framåt natten som vanligt eller inte.

Är det förresten någon annan som känner sig sjukt hormonell? Jag känner inte igen mig själv, är irriterad, ledsen och arg i omgångar. Stackars maken. Humöret brukar annars inte påverkas så mycket hos mig pga hormoner.

• Carquist
    pandoraDiem skrev 2018-05-15 17:51:09 följande:

Förvärkarna kommer tätare nu, typ 7-10 min mellan dem och de gör ondare. Är det kroppen som luras igen månntro? Är iofs eftermiddag och det är då jag brukar ha som mest förvärkar så får väl se om de försvinner framåt natten som vanligt eller inte.

Är det förresten någon annan som känner sig sjukt hormonell? Jag känner inte igen mig själv, är irriterad, ledsen och arg i omgångar. Stackars maken. Humöret brukar annars inte påverkas så mycket hos mig pga hormoner.

Detta är min mest hormonella graviditet. Har inte varit lätt gör maken dessa månader... men igår och idag har jag varit väldigt ledsen, annars är det mest ilska som varit under graviditeten men som sagt nu är det utöver ilska mycket tårar också. Känns väldigt konstigt.
  • RJEL
    Inga bekymmer skrev 2018-05-15 12:02:22 följande:
    Det låter som att du hanterade det väl!:) Heja dig, bra jobbat!! Inte så farligt lång tid ändå för en förstföderska. Vilken nätt liten en, mina 2 första vägde ungefär lika som din:) Bebisen jag väntar på nu är troligen lite större.

Lycka till nu med lilla killen <3
    Ja han är jätte liten, vi blev jätte förvånade för alla skojade jämt o sa att jag väntade tvillingar för jag var så himla stor om magen. Men där låg en liten kille:)

Tack så mycket!:)
  • marsen

Ny koll hos bm idag pga förhöjt bltr och spår av vita i urinen. Ingen vita idag men ännu högre blodtryck. 140/100. Har aldrig nånsin haft så högt tryck! Fick vila en stund och då gick det ner till 130/95. Så lite bättre, men ny koll på fredag.

Bad om en hinnsvepning också, men eftersom bebis är långt ifrån fixerad så var det ganska mycket kvar av tappen: 2.5cm. Men hon fick lätt in ett finger och tappen är mjuk. Hon masserade runt lite iaf men det verkar varken ha gjort till eller ifrån..

Också säger bm "nu är jag lite elak med dig". Jag ba, jahaa..? " Du är tapper du. Jättetapper!" Men alltså, jag kände INGENTING! Jag kände inte ens att hon var inne i tappen. Jag blev förvånad för när jag skulle stoppa in en spiral för ett tag sedan så var det både obehagligt och ONT så fort hon typ närmade sig tappen. Kanske beror på om tappen är mogen eller inte? Hur har en upplevelse av massering/hinnsvepning varit?

• LakritsMatte
    marsen skrev 2018-05-15 19:12:44 följande:

Ny koll hos bm idag pga förhöjt bltr och spår av vita i urinen. Ingen vita idag men ännu högre blodtryck. 140/100. Har aldrig nånsin haft så högt tryck! Fick vila en stund och då gick det ner till 130/95. Så lite bättre, men ny koll på fredag.

Bad om en hinnsvepning också, men eftersom bebis är långt ifrån fixerad så var det ganska mycket kvar av tappen: 2.5cm. Men hon fick lätt in ett finger och tappen är mjuk. Hon masserade runt lite iaf men det verkar varken ha gjort till eller ifrån..

Också säger bm "nu är jag lite elak med dig". Jag ba, jahaa..? " Du är tapper du. Jättetapper!" Men alltså, jag kände INGENTING! Jag kände inte ens att hon var inne i tappen. Jag blev förvånad för när jag skulle stoppa in en spiral för ett tag sedan så var det både obehagligt och ONT så fort hon typ närmade sig tappen. Kanske beror på om tappen är mogen eller inte? Hur har en upplevelse av massering/hinnsvepning varit?

Jag tyckte det kändes ordentligt obehagligt denna gång men det gjorde mycket ondare när hon försökte vid min första graviditet! Så du har kanske lite rätt i din teori där ;)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?