• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Stort grattis!!!
  • Copycatkid
    LakritsMatte skrev 2018-05-14 21:01:50 följande:

Ja min igångsättning gick som en dans! Tog lite tid att verkligen komma igång bara, kanske 12 timmar efter första dosen cytotec innan värkarna blev ordentliga men sen gick vattnet av sig själv utan nån ballongkateter eller annat strul, sen följde tappen öppningskurvan jättefint! Bebisen föddes ca 12 timmar efter att vattnet gick.

Jag hade inte foglossning förra gången, men värkarna gör mycket ondare än foglossningen så jag misstänker att den smärtan blir sekundär vid förlossningen, om inte annat så lär lustgasen ta bort den :) (känns precis som du beskriver att något känns brutet i höften!)

Åh vad skönt att höra, blir jag igångsatt är ju det där dröm scenariot iallafall! :D ja jag hoppas det blir som du säger, att man inte tänker på den! Fy alltså, foglossning önskar jag inte ens min värsta fiende! Ja jag ser fram emot lustgasen iallafall haha ;D
  • Hoppfullhet
    RJEL skrev 2018-05-15 01:00:06 följande:

22:36 inatt kom vår som till världen, helt perfekt!

Stort grattis till dig <3 vi kom inte långt efter, 01:41 kom vår lilla Elise <3
  • Hoppfullhet

Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3

• Lanza2017
    RJEL skrev 2018-05-15 01:00:06 följande:

22:36 inatt kom vår som till världen, helt perfekt!

Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:35:04 följande:

Stort Grattis till er båda så himla kul att bebisarna är här :))

Hur går det för er andra som är kvar?, och hur

många är vi? känns som de flesta fått sina små nu :)

Har själv förvärkar som tar rejällt på

mina krafter kommer och går så börjar bli riktigt trött på detta nu, ska till bm imorgon o kolla läget, hon pratade

sist om hinnsvepning så hoppas på ett underverk ;)
  • Anjav8

Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:39:17 följande:

Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3

Lanza2017 skrev 2018-05-15 06:01:54 följande:

Stort Grattis till er båda så himla kul att bebisarna är här :))

Hur går det för er andra som är kvar?, och hur

många är vi? känns som de flesta fått sina små nu :)

Har själv förvärkar som tar rejällt på

mina krafter kommer och går så börjar bli riktigt trött på detta nu, ska till bm imorgon o kolla läget, hon pratade

sist om hinnsvepning så hoppas på ett underverk ;)

I

Åh, STORT grattis till er som fått era underverk <3.

Här är har det inte hänt något under natten, samma besvikelse varje gång msn vaknar nu ?nehe, inget inatt heller?.(BF + 3 idag) heja heja heja oss!
  • pandoraDiem

Grattis tjejer!

Bf idag men har inga direkta förhoppningar om att det kommer ske idag. Sonen har dessutom blivit förkyld nu också så jag hoppas verkligen att jag inte drar på mig den.

• Carquist

Jag har BF idag. Tredje barnet och har aldrig gått fullgånget tidigare. Känns så tungt, dumt nog har jag varit inställd på att få ungefär en vecka innan bf då bägge tjejerna kom ungefär en vecka innan bf. Igår kväll var det lite mer förvärkar men inget som kändes att nu drar det igång. Känner också att man blir besviken när man vaknar utan känningar. Bägge tjejerna började på morgonen och därav känns det som att det inte kommer hända något idag heller. I torsdags var vi inne då jag känt av minskad fosterrörelser, allt var bra. De gjorde även ett TUL och det verkar som att bebisen växer mycket. Första TUL i vecka 28 var viktavvikelse minus 14,8 % och sedan har procenten successivt minskat men i torsdags låg det på PLUS 16 % viktavvikelse. Helt inom gränsen men det är en rejäl ökning så nu på torsdag har jag en läkartid inbokad för att diskutera igångsättning. Men vad jag läst mig till så rekommenderas inte igångsättning pga att bebisen är stor. Så jag hoppas verkligen bebisen kommer innan torsdag så jag slipper ta beslut om igångsättning.

• Carquist

Stort grattis! Får vi en tjej kommer hon också heta Elise ?
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?