• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-15 01:00:06 följande:

22:36 inatt kom vår som till världen, helt perfekt!

Så underbart! Stort grattis! <3 Hur gick förlossningen?
  • Inga bekymmer
    Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:39:17 följande:

Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3

Snabbt förlopp på slutet där!:) Stort grattis!! Så härligt:)
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-15 01:00:06 följande:

22:36 inatt kom vår som till världen, helt perfekt!

Äntligen, stort grattis!! Hoppas allt gick bra! <3
  • marsen
    Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:39:17 följande:

Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3

Grattis!! <3

Det gick verkligen fort!! Vackert namn på lilltjejen! Har också tjatat om en Elise då mina andra heter på EL. Men sambon tycker inte det passar sig att följa El-trenden när det är en annan pappa till de andra två. Kan förstå honom, haha!
  • RJEL
    Inga bekymmer skrev 2018-05-15 07:24:50 följande:
    Så underbart! Stort grattis! <3 Hur gick förlossningen?
    Jag som verkligen varit så rädd för förlossningen och smärtan.. bara slog bort det. Jag var liksom i nuet och körde på och lyssnade på barnmorskorna.
    Jag bad om ryggmärgsbedövning ganska så omgående när jag kom in efter att dom kollat att jag var öppen 4cm pga av smärtan. Dom ville att jag skulle testa lustgas först och efter ett tag kunde denna blyga tjej ryta ifrån och fick tillslut som jag ville. Då kunde jag äntligen prata och ha kul med min sambo. Tills den avtog och dom inte ville fylla på .. så då blev jag en zombie pga smärtan. Svårt att få kontakt med mig. Efter en extra dos i ryggen så var jag piggare. Öppnade mig ganska så exakt 1cm i timmen. I slutet hängde allt på att få ner hans huvud rätt.
    Han blev tillslut påverkad av mina täta krystvärkar så jag fick spruta för att stanna upp allt ett tag.. snacka om besvikelse. Då var klockan ca 20.. skrevs in runt 09. Att inte krysta när en krystvärk kom va omöjligt och dom kunde se rätt omgående att detta kan vi inte stanna upp. Barnmorskorna var kanon och peppade mig under hela vägen och vilken sambo man har!!
    Sprack på 3 ställen och som jag läst så va de inget man kände. Visst de brände o sved under krystningarna men man tänkte inte att nu spricker jag.
    47cm och 3090 gram och jag var i 40+1
  • Inga bekymmer

Min slempropp lossnade igår och har kommit i omgångar. Tror att en del lossnade för några dagar sen men är inte säker. Nu är jag dock säker. Det jobbiga är ju att den kan lossna flera dagar innan det är dags.. Har inte gjort det tidigare men denna 3:a känns ju mycket lurigare. Nu börjar jag bli otålig känner jag. Ändå har jag 5 dagar kvar till BF. Maken frågade om vi skulle informera svärmor och jag bara: Absolut inte!! Då är hon här om en timme, sa jag. Vet att hon har en väska packad bredvid sängen och mobilen på hela tiden, så tänker inte att vi ringer förrän vi vet att det är på gång på riktigt. Annars stressar hon upp sig så. Vill gärna inte ha fler än min man i närheten när värkarna börjar komma!!

• Inga bekymmer
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Stort grattis:)
  • lillainna

Grattis till alla som fått sina små ä!

Här väntas det fortfarande, har BF i morgon.

Hade en sån mensvärk/ryggvärk och sammandragningar hela dagen igår så trodde nästan att det kanske var på gång, men nej.

Så nu håller jag tummarna att det kanande vill börja snart, har tid hos bm på fredag för att prata om möjlig igångsättning pga min plågsamma foglossning.

Vill helst inte bli igångsatt men samtidigt så vill jag ju att bebis ska komma och att man ska slippa fogarna så ;)

• Linnet1976

Grattis till alla bebisar! Så roligt att höra!

Här händer inget nytt. 2 dagar till bf.

• EhxJ

Så stort grattis till er alla som fått! Här är det ju 10dagar kvar till BF, så lär kanske vara den som hänger längst kvar i tråden ????

Har mer och mer förvärkar, men inget mer. Förkylningen börjar släppa, men kvar är en rethosta från helvetet. Får inte sova, och när jag hostar får jag sammandragningar. Har varit förkyld i över en vecka nu! Mardrömmen känns just nu om jag skulle ha kvar denna hosta efter förlossning? Men är väl bara att vänta och se, både på bär det drar igång och när hostan ger med sig. Heja alla ni andra!! Jag följer med spänning!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?