Inga bekymmer skrev 2018-05-15 07:24:50 följande:
Så underbart! Stort grattis! <3 Hur gick förlossningen?
Jag som verkligen varit så rädd för förlossningen och smärtan.. bara slog bort det. Jag var liksom i nuet och körde på och lyssnade på barnmorskorna.
Jag bad om ryggmärgsbedövning ganska så omgående när jag kom in efter att dom kollat att jag var öppen 4cm pga av smärtan. Dom ville att jag skulle testa lustgas först och efter ett tag kunde denna blyga tjej ryta ifrån och fick tillslut som jag ville. Då kunde jag äntligen prata och ha kul med min sambo. Tills den avtog och dom inte ville fylla på .. så då blev jag en zombie pga smärtan. Svårt att få kontakt med mig. Efter en extra dos i ryggen så var jag piggare. Öppnade mig ganska så exakt 1cm i timmen. I slutet hängde allt på att få ner hans huvud rätt.
Han blev tillslut påverkad av mina täta krystvärkar så jag fick spruta för att stanna upp allt ett tag.. snacka om besvikelse. Då var klockan ca 20.. skrevs in runt 09. Att inte krysta när en krystvärk kom va omöjligt och dom kunde se rätt omgående att detta kan vi inte stanna upp. Barnmorskorna var kanon och peppade mig under hela vägen och vilken sambo man har!!
Sprack på 3 ställen och som jag läst så va de inget man kände. Visst de brände o sved under krystningarna men man tänkte inte att nu spricker jag.
47cm och 3090 gram och jag var i 40+1