• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Inga bekymmer
    Linnet1976 skrev 2018-05-13 19:47:59 följande:

Grattis alla som fått bebisar!

Här händer inte mycket. Tvingade mig till en utflykt idag, har väldigt svårt att röra mig men det går ju inte att sitta inne idet här vädret. Har inte haft riktiga förvärkar på 10 dagar, men huvudet trycker nedåt hela tiden samt onda sammandragningar, blodblandade flytningar - inne på två veckor nu, yes! Och så har nätterna blivit värre. Måste gå upp och duscha ryggslutet och höfterna. Orkar inte mer. Bebisen har varit fixerad sen vecka 34 vilket jag tror är ovanligt för en 3:e gångs föderska.

Som sagt var, detta är nytt för mig. Förra förlossningarna startade med en gång så att säga. Vill bara känna de här riktiga värkarna snart. Sjukt att längta efter det.

Usch, det låter som du har det väldigt tufft! Sover också jättedåligt, men inte pga smärta utan att jag inte kan somna om framåt småtimmarna. Många ggr för att magen bråkar, måste sitta på toa typ 20 min och sen är jag för vaken. Har tagit lergigan några kvällar vilket hjälpt mig sova bättre även om jag fortfarande vaknar många ggr. Tog ingen igår och vaken nu sen kl 4. Men kan ändå inte klaga när jag läser hur du har det. Min fixerade sig också tidigt, v 35 var jag hos bm och då sa hon att han var fixerad. Väntar också 3:dje barnet som du. Känner också skillnad sen han fixerat sig, blir jobbigare liksom med tyngdkänslab neråt och detta eviga springande på toa. En kan ju tycka att om de ändå skulle fixera sig så tidigt så kan de väl vilja komma nu:)
  • Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-14 07:47:06 följande:

Har ringt förlossningen och dom sa att det verkar vara igång och att jag ska försöka hålla ut så länge jag kan hemma. Ta alvedon, ta ett bad osv

Har tagit alvedon men alltså ett bad?! Kunde inte stanna kvar.. fick panik.. ja måste gunga o röra på mig. Kunde ta en snabb dusch vilket heller inte hjälpte eller va skönt..

kan knappt skriva klart.. dom kmr så tät. Uppgraderar senare

Jag instämmer med Pandoradiem, vänta inte för länge heller. Min brorsas fru blev hemskickad och skulle vänta länge hemma, det slutade med att deras första föddes i sängen. Är det varann minut nu och du har så ont så tycker jag åk in. Har du haft orelbudna värkar hela natten så kan du ju ändå ha öppnat dig en bit på vägen. Och ring hem sambon för guds skull!! Du ska inte behöva vara ensam när din förlossning startat!!
  • LakritsMatte
    Inga bekymmer skrev 2018-05-14 08:57:30 följande:

Jag instämmer med Pandoradiem, vänta inte för länge heller. Min brorsas fru blev hemskickad och skulle vänta länge hemma, det slutade med att deras första föddes i sängen. Är det varann minut nu och du har så ont så tycker jag åk in. Har du haft orelbudna värkar hela natten så kan du ju ändå ha öppnat dig en bit på vägen. Och ring hem sambon för guds skull!! Du ska inte behöva vara ensam när din förlossning startat!!

Jag håller med ovanstående, ring hem sambon så han kan stötta dig och ring förlossningen igen! Bättre att åka in en gång extra för att kolla hur långt det har gått! Lycka till!!

Själv har jag också haft en intressant natt. Vaknade halv fem av att jag mådde illa och hade magknip, slutade med att jag kräktes tre gånger och hade fem diarréer på en timme... tog en dusch och lade mig igen och har haft rejäla oregelbundna förvärkar sen dess. Men med min tur leder det väl ingen vart igen...
  • Hoppfullhet
    RJEL skrev 2018-05-14 07:47:06 följande:

Har ringt förlossningen och dom sa att det verkar vara igång och att jag ska försöka hålla ut så länge jag kan hemma. Ta alvedon, ta ett bad osv

Har tagit alvedon men alltså ett bad?! Kunde inte stanna kvar.. fick panik.. ja måste gunga o röra på mig. Kunde ta en snabb dusch vilket heller inte hjälpte eller va skönt..

kan knappt skriva klart.. dom kmr så tät. Uppgraderar senare

Låter verkligen som de satt igång på riktigt nu, o hoppas du ringt hem sambon o att ni e på förlossningen nu :) lycka till :)
  • Hoppfullhet
    LakritsMatte skrev 2018-05-14 09:05:09 följande:

Jag håller med ovanstående, ring hem sambon så han kan stötta dig och ring förlossningen igen! Bättre att åka in en gång extra för att kolla hur långt det har gått! Lycka till!!

Själv har jag också haft en intressant natt. Vaknade halv fem av att jag mådde illa och hade magknip, slutade med att jag kräktes tre gånger och hade fem diarréer på en timme... tog en dusch och lade mig igen och har haft rejäla oregelbundna förvärkar sen dess. Men med min tur leder det väl ingen vart igen...

Hoppas illamåendet o magen lugnat sig o att de är starten på förlossningen, heja dig :)
  • LakritsMatte
    Hoppfullhet skrev 2018-05-14 09:44:26 följande:

Hoppas illamåendet o magen lugnat sig o att de är starten på förlossningen, heja dig :)

Tack för pepp, känner mig inte så katig nu :) maken fick vabba med 1 1/2-åringen idag, så jag får vila iallafall.
  • pandoraDiem

Nu verkar slemproppen släppt här, men å andra sidan tycker jag förvärkarna har lugnat ner sig. Skönt på ett sätt då de ändå inte ledde någonstans. Bf imorgon, är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne :)

• Anjav8

Åh heja er som det verkar vara igång för, så spännande! :)

Jag har precis kommit hem från mitt sista BMbesök (idag är det BF +2) var helt inställd på att hin skulle undersöka tappen och att jag skulle kunna be om en hinnsvepning men icke.. Dock har lillan fixerat sig och allt annat såg bra ut så det var skönt.

Inga känningar alls, så trist :(

• pandoraDiem
    Anjav8 skrev 2018-05-14 11:07:07 följande:

Åh heja er som det verkar vara igång för, så spännande! :)

Jag har precis kommit hem från mitt sista BMbesök (idag är det BF +2) var helt inställd på att hin skulle undersöka tappen och att jag skulle kunna be om en hinnsvepning men icke.. Dock har lillan fixerat sig och allt annat såg bra ut så det var skönt.

Inga känningar alls, så trist :(

Är det första barnet? Med min första kände jag inget sen bara kom det och några dagar senare var han född. Verkar vara väldigt olika vad som görs i slutet hos barnmorskan men toppen att allt såg bra ut iaf, är ju huvudsaken :)
  • Anjav8
    pandoraDiem skrev 2018-05-14 11:25:04 följande:

Är det första barnet? Med min första kände jag inget sen bara kom det och några dagar senare var han född. Verkar vara väldigt olika vad som görs i slutet hos barnmorskan men toppen att allt såg bra ut iaf, är ju huvudsaken :)

Yes, första barnet så jag var/är inställd på att gå över tiden meeeen känns ändå så drygt. Jag mår verkligen super, sover hela nätter (vilket jag förstått är ovanligt) vilket jag tror bidrar till känslan att hon aldrig kommer komma... men ska försöka njuta istället, men det är svårt..
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?