Linnet1976 skrev 2018-05-13 19:47:59 följande:
Grattis alla som fått bebisar!
Här händer inte mycket. Tvingade mig till en utflykt idag, har väldigt svårt att röra mig men det går ju inte att sitta inne idet här vädret. Har inte haft riktiga förvärkar på 10 dagar, men huvudet trycker nedåt hela tiden samt onda sammandragningar, blodblandade flytningar - inne på två veckor nu, yes! Och så har nätterna blivit värre. Måste gå upp och duscha ryggslutet och höfterna. Orkar inte mer. Bebisen har varit fixerad sen vecka 34 vilket jag tror är ovanligt för en 3:e gångs föderska.
Som sagt var, detta är nytt för mig. Förra förlossningarna startade med en gång så att säga. Vill bara känna de här riktiga värkarna snart. Sjukt att längta efter det.
Usch, det låter som du har det väldigt tufft! Sover också jättedåligt, men inte pga smärta utan att jag inte kan somna om framåt småtimmarna. Många ggr för att magen bråkar, måste sitta på toa typ 20 min och sen är jag för vaken. Har tagit lergigan några kvällar vilket hjälpt mig sova bättre även om jag fortfarande vaknar många ggr. Tog ingen igår och vaken nu sen kl 4. Men kan ändå inte klaga när jag läser hur du har det. Min fixerade sig också tidigt, v 35 var jag hos bm och då sa hon att han var fixerad. Väntar också 3:dje barnet som du. Känner också skillnad sen han fixerat sig, blir jobbigare liksom med tyngdkänslab neråt och detta eviga springande på toa. En kan ju tycka att om de ändå skulle fixera sig så tidigt så kan de väl vilja komma nu:)