• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Jacqueline
    pandoraDiem skrev 2018-05-12 19:31:41 följande:

Tack för svaret! När de ändrade karaktär, var det att de gjorde ondare eller kom mer regelbundet eller var det på något annat sätt?

Tur att ni åkte in på direkten. Att föda hemma eller på väg till sjukhuset är absolut inget jag vill göra, då kommer jag hellre dit och blir hemskickad av falsklarm. Är ni kvar på sjukhuset eller är det bäbismys hemma nu? :)

Nä de bara kändes mer i svanken och strålade ner i ljumskarna, smärtan/känslan för övrigt var precis likadan som förvärkarna tidigare.

Vi åkte hem på kvällen sen den 10e, hatar sjukhus så jag stannar gärna så kort tid som möjligt haha^^
  • 40 år och jobbar på nr 3
    Jacqueline skrev 2018-05-12 19:47:24 följande:

Nä de bara kändes mer i svanken och strålade ner i ljumskarna, smärtan/känslan för övrigt var precis likadan som förvärkarna tidigare.

Vi åkte hem på kvällen sen den 10e, hatar sjukhus så jag stannar gärna så kort tid som möjligt haha^^

Så känns mina förvärkar nu, att det strålar ner mot ljumskarna speciellt om jag rör på mig under en värk och som mensvärk och i svanken. Plus att det trycker neråt emellanåt.

Men det händer ju bara typ 3-4 per timme...
  • marsen

Alltså min tapp är alldeles sladdrig nu och nästintill utplånad. Öppen typ 1.5-2cm. Bebis är ju inte fixerad än så helt utplånad blir det väll inte förrän dess va?

Varför kan jag inte få känna lite förvärkar, eller få se en rejäl slempropp, eller iaf lite rejäla sammandragningar?? Det kommer nog bara dra igång för mig huxflux utan några som helst förvarningar.

• RJEL

En fråga till alla
    Jag är förstföderska så ja har ju ingen aning. Har så svårt att skilja på förvärkar och onda sammandragningar elr om man bara har ont i magen m.m

Men under dan har jag haft som en värk i ryggen. Men den är svår att liksom beskriva för den gör inte ont så att ja liksom "lider" men de känns hela tiden och är jobbigt och de går inte att ignorera samt att ibland känns de som extrem mensvärk nertill i magen som klämmer åt men inget som kommer regelbundet utan de kommer och går och har gjort under 4-5 dagar nu. Vissa känns mer än andra. Är de förvärkar ? Kan de börja närma sig ? Har bf imorgon och har tröttnat på detta nu.. 4-5 dar med dessa känningar o inget händer.
    Och en fråga till, när jag ska kissa så har jag väldigt svårt att tömma hela blåsan. Kan känna mig fruktansvärt kissenödig och sen sätta mig och de kmr endast några få droppar och samtidigt får ja sån fruktansvärd sammandragning som gör ont att ja knappt vill sitta kvar o försöka men vet att jag måste så jag får knippa o släppa så kmr de lite mer elr luta mig framåt så kan de komma ganska mkt mer . Någon som haft så? Sa de till min barnmorska men de va inget konstigt sa hon ..

• Hoppfullhet
    RJEL skrev 2018-05-13 00:42:42 följande:

En fråga till alla

Jag är förstföderska så ja har ju ingen aning. Har så svårt att skilja på förvärkar och onda sammandragningar elr om man bara har ont i magen m.m

Men under dan har jag haft som en värk i ryggen. Men den är svår att liksom beskriva för den gör inte ont så att ja liksom "lider" men de känns hela tiden och är jobbigt och de går inte att ignorera samt att ibland känns de som extrem mensvärk nertill i magen som klämmer åt men inget som kommer regelbundet utan de kommer och går och har gjort under 4-5 dagar nu. Vissa känns mer än andra. Är de förvärkar ? Kan de börja närma sig ? Har bf imorgon och har tröttnat på detta nu.. 4-5 dar med dessa känningar o inget händer.

Och en fråga till, när jag ska kissa så har jag väldigt svårt att tömma hela blåsan. Kan känna mig fruktansvärt kissenödig och sen sätta mig och de kmr endast några få droppar och samtidigt får ja sån fruktansvärd sammandragning som gör ont att ja knappt vill sitta kvar o försöka men vet att jag måste så jag får knippa o släppa så kmr de lite mer elr luta mig framåt så kan de komma ganska mkt mer . Någon som haft så? Sa de till min barnmorska men de va inget konstigt sa hon ..

Allt låter helt normalt tycker jag. Har haft samma mensvärkskänsla nu i 2-3 dagar, tror kroppen börjar förbereda sig o allt börjar mogna till därnere nu. Läste att de ingår i latensfasen o den kan ju vara i flera dagar. Sedan kissandet håller jag med om samma, kan kanske va bebisen som ligger o trycker så på blåsan nu så att man för de första känner sig mer kissnödig än man faktiskt är o sen även svårt att tömma helt. Vid min förra förlossning kände jag mig kissnödig hela tiden men de gick inte o kissa. Men de va jättedrygt.. dom tappade därför mig 2 ggr men de kom nästan inget kiss så de va bebis som tryckte. Hoppas snart de drar igång för dig snart :)
  • Hoppfullhet

BF+3 idag, en dag längre än förra grav. Trodde faktiskt inte jag skulle behöva gå längre denna gång. Vilken dryg väntan. E så trött om dagarna nu sen ett par dagar tillbaka, mer ihållande mensvärk i rygg ffa på natten. Men ingen ökning precis i förvärkarna. Just nu känns de som de aldrig kommer hända ngt precis..

• pandoraDiem
    Hoppfullhet skrev 2018-05-13 08:09:13 följande:

BF+3 idag, en dag längre än förra grav. Trodde faktiskt inte jag skulle behöva gå längre denna gång. Vilken dryg väntan. E så trött om dagarna nu sen ett par dagar tillbaka, mer ihållande mensvärk i rygg ffa på natten. Men ingen ökning precis i förvärkarna. Just nu känns de som de aldrig kommer hända ngt precis..

Känner också så, som att jag kommer gå med dessa förvärkar resten av livet. Tidigare nätter har de försvunnit nästan helt men inatt kom och gick dem så jag tänkte att nu kanske händer det. Men icke. Väntan fortsätter.
  • 40 år och jobbar på nr 3

Också BF+3 idag. Hade under en timme igårkväll ganska täta värkar som stundtals nästan tog andan ut mig. Inga toksmärtor men väldigt intensiva i form av att magen blir väldigt hård och det trycker på nedåt. Mensliknande smärtor i nederdelen av magen och rygg mellan värkarna.

Det avtog sen men fortsatte att komma några gånger i timmen.

Under natten har jag vaknat ett flertal tillfällen med samma typ av värkar men somnat om mellan varje gång.

Nu på morgonen fortsätter de på samma sätt med glesa intervaller.

Kan det kanske börja närma sig tro <3
  • RJEL

Efter att ja skrivit inlägget igår blev smärtan i ryggen värre och jag fick värma vetekudden om och om igen samt tog alvedon men de hjälpte inte.
    Fick förvärkar (antar jag) som kom olika regelbundet, svårt att klocka när smärtan i ryggen är konstant.
    Det fortsatte hela natten och jag fick andas igenom värkarna, lyckades somna i mellan men vaknade mitt under värkar flera ggr under natten och va tvungen att andas igenom dom. Vid 7 tiden så avtog värkarna men ryggsmärtan är kvar och molandevärk fram till av magen är kvar.
    Ingen bra sömn med andra ord .. trodde de va pågång. Men gud så lurad man blir

• Inga bekymmer

Trodde inte heller att jag skulle gå över 4 dagar med andra när första kom två dagar före Bf. Men då gjorde det inget eftersom han var beräknad till 8 Januari. Var snarare en riktig nagelbitare dagarna för nyåret när jag fick en ihållande molvärk i magen en kväll och trodde han skulle komma den 27. Sen när jag gått över så kände jag som du, att det aldrig kommer hända nåt, men det gör det ju. Det drog igång rejält en morgon med vattenavgång, sen började rätt snart värkarna. Hoppas på att vattnet går av sig självt i början även denna gång!

Det kommer säkert starta för dig nu vilken dag som helst, håller tummarna för det, men ut i solen och njut idag om du också har fint väder!:)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?