• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Inga bekymmer

Grattis till er som fått nu!:) Skönt att det börjar hända saker här! Jag har 10 dagar kvar till BF. Senaste två- tre dygnen så har bebisen varit såå mkt lugnare och då har han varit en väääldigt aktiv bebis hela tiden. Men nu har han varit väldigt still. Har varit vaken mkt på nätterna och still då med, men har haft en aktiv vaken längre stund på kvällen runt 20-22-tiden nånting. Men igårkkväll var det inte alls samma fart så då blev jag faktiskt riktigt orolig. Åkte in till förlossningen på en koll idag. Ctg-kurvan var toppen, likaså ul såg bra ut. Så en riktig luring därinne alltså. Frågade läkaren om han kunde se tappen på ul, han svarade typ att jag kan säga på en gång att du har halva tappen kvar och är typ öppen 1,5 cm för så är det med omföderskor.. men så kan det va i flera veckor, jahopp. Äntligen har förkylningen släppt sitt grepp om mig och har kunnat njuta lite i solen idag!! Sen ska vi bara städa imorgon när det regnar och sen får bebisen gärna komma!!!!!

• RJEL
    Neysie skrev 2018-05-10 14:59:41 följande:

Efter 12 h på förlossningen har äntligen våran lilla Dominik kommit. :) Fick prova nån ny smärtlindring som de började med för några veckor sen här: spinal spruta som gjorde värkarbetet sååå mycket lättare. Slutet gick dock alldeles för fort men annars har allt gått bra. :)

Grattis!

Gud va roligt att de äntligen händer för några nu! Själv händer inget här :( har bf om 3 dar .
  • Hoppfullhet

Efter 12 h på förlossningen har äntligen våran lilla Dominik kommit. :) Fick prova nån ny smärtlindring som de började med för några veckor sen här: spinal spruta som gjorde värkarbetet sååå mycket lättare. Slutet gick dock alldeles för fort men annars har allt gått bra. :)

Stort grattis :)
  • Lanza2017

Grattis till alla er som fått era små,, sådan lycka åhh vill oxå ha min bebbe snart :)) o lycka till alla er andra som är på förlossningen :))

Har själv 9 dagar kvar men hoppas så mkt att detta ska sätta igång snart, har haft en del förvärkar o sammandragningar så

börjar bli trött på detta nu :/

Kul att det börjar hända saker i tråden nu... äntligen :)

• 40 år och jobbar på nr 3

Åh vad härligt! Skönt att allt har gått bra och grattis!

Var födde du nånstans?
  • Neysie
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-10 19:40:10 följande:

Åh vad härligt! Skönt att allt har gått bra och grattis!

Var födde du nånstans?

Tack. Örebro födde jag i. :)
  • LakritsMatte

Ja här sitter man med sina förvärkar som inte leder nånvart... grattis alla ni som fått :) vi andra är inte AAALLS avis ;)

Neysie, vad hette din barnmorska? Jag känner en tjej som jobbar där nämligen, Sofia heter hon! :)

• Inga bekymmer
    Neysie skrev 2018-05-10 19:56:38 följande:

Tack. Örebro födde jag i. :)

Det var där jag var idag för att se att bebisen mådde bra. Då sa de att det fötts ett barn där på morgonen, måste ju varit din lilla bebis då:) Stort grattis!<3 Det verkade väldigt lugnt där idag. Tänkte dock åka till Karlskoga för det var så lugnt och skönt sist och så får min man vara kvar om vi vill.
  • marsen

Men GRATTIS till bebisarna!!!

Men fortfarande inga säkra tecken som andra kan sukta efter?

Här är der lugnt som i graven. Inga förvärkar, ingen molvärk, inga blodiga flytningar, ingenting....

• Neysie
    Inga bekymmer skrev 2018-05-10 20:46:13 följande:

Det var där jag var idag för att se att bebisen mådde bra. Då sa de att det fötts ett barn där på morgonen, måste ju varit din lilla bebis då:) Stort grattis!<3 Det verkade väldigt lugnt där idag. Tänkte dock åka till Karlskoga för det var så lugnt och skönt sist och så får min man vara kvar om vi vill.

Våran föddes kl 13. Hade varit fullt hela natten där. Tror det var 7 bebisar som kommit! Min sambo fick tack o lov stanna den här gången med trots att det är fullt på BB med. :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?