• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • 40 år och jobbar på nr 3
    FH24 skrev 2018-05-08 13:17:20 följande:

Tack så mycket för alla lyckoönskningar! :)

Blev hemskickade då värkarna kom mer sällan, de avtog inte men kom med längre mellanrum. De menade på att förlossningen ofta kommer i etapper och att det ofta räcker att åka hem så drar det igång mer igen. Redan börjat tillta igen hemma, så tror det blir en tur tillbaka i eftermiddag/kväll. Angående öppningen tittade de inte den igen, då de menade att värkarbetet är det som öppnar och därför krävs ett intensivt värkarbete. Antar att jag helt enkelt får utgå från att åka in när det är 3 min emellan igen.

Vattenavgången kom oväntat, skulle endast gå upp på toaletten och precis innan jag hann fram började det rinna. Därefter tog det bara några min innan värkarna kom.

Lycka till allihop, kan sätta igång när som helst från ingenstans :)!

Men vad sjutton!!! Detta stärker bara den här trådens sanna frustration :) Är det nån som kommer att föda här tro???!!!

Jag håller på dig, du verkar närmast en förlossning iallafall
  • Linnet1976

Jag kommer också göra som tidigare gånger, bara andning och dusch... vill bara att det ska gå fort. Vill helst också undvika att det blir utdraget och stannar av. Så jag hoppas på typ samma!

• EhxJ

Hej! Hoppar in här jag med! Har BF 25/5 och har börjat få kraftiga förvärkar redan sedan torsdags förra veckan. Trodde på riktigt det var igång i lördags då jag hade smärtsamma täta förvärkar hela dagen + natten till söndag så jag inte fick sova. MEN (som många fler av er har jag läst!) så jäklas kroppen bara och det lugnade ner sig. Har haft en tuff graviditet och vill bara att han ska komma ut nu så snart som möjligt.

Är andra barnet för mig. Första barnet föddes BF + 15dagar (!) så hoppas verkligen det är annorlunda denna gång. Lycka till alla! Jag följer med spänning.

• EhxJ
    FH24 skrev 2018-05-08 13:17:20 följande:

Tack så mycket för alla lyckoönskningar! :)

Blev hemskickade då värkarna kom mer sällan, de avtog inte men kom med längre mellanrum. De menade på att förlossningen ofta kommer i etapper och att det ofta räcker att åka hem så drar det igång mer igen. Redan börjat tillta igen hemma, så tror det blir en tur tillbaka i eftermiddag/kväll. Angående öppningen tittade de inte den igen, då de menade att värkarbetet är det som öppnar och därför krävs ett intensivt värkarbete. Antar att jag helt enkelt får utgå från att åka in när det är 3 min emellan igen.

Vattenavgången kom oväntat, skulle endast gå upp på toaletten och precis innan jag hann fram började det rinna. Därefter tog det bara några min innan värkarna kom.

Lycka till allihop, kan sätta igång när som helst från ingenstans :)!

Åh så spännande! Lycka till!
  • Neysie

Min bm ringde och bokade om vår tid imorgon till idag istället. Hon beklagade att de inte fick göra hinnsvepningar längre men jag fick inget svar på varför. Någon som hört nåt om det? Min kompis fick göra häromveckan så det lär ju knappast vara nåt hela Sverige anammat?

• Lanza2017
    Neysie skrev 2018-05-08 17:24:17 följande:

Min bm ringde och bokade om vår tid imorgon till idag istället. Hon beklagade att de inte fick göra hinnsvepningar längre men jag fick inget svar på varför. Någon som hört nåt om det? Min kompis fick göra häromveckan så det lär ju knappast vara nåt hela Sverige anammat?

Jätte konstigt min bm tog upp det med mig förra veckan o sa händer inget till nästa vecka så gör jag hinnsvepning på dig o kollar läget, så nu nästa vecka ska hon göra det hade vi tänkt, eftersom

jag haft så mkt förvärkar o sammandragningar så ville hon hjälpa till... :)
  • 40 år och jobbar på nr 3
    Neysie skrev 2018-05-08 17:24:17 följande:

Jasså? Det var min bm som föreslog hinnsvepning... enligt studier som gjorts så verkar det inte vara nån nackdel mer än att det inte blir nån effekt.

alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/20713/Hinnsvepning.pdf&guest=true
  • Lussebulle2017

Hej!

Vill bara uppdatera er!

Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

All lycka till er!

• Bullmamman89

Åh jag hoppar in här, har bf 15e maj. Jag har letat tecken på att förlossning ska vara på G men inget har kännts av än så länge. Detta är mitt andra barn och det första slutade med akut kejsarsnitt så jag har sett fram emot att få vara med om att vattnet går och känna av dom där värkarna m.m dock så stod det i min förlossningsjournal "missbedömning av bäcken!" Så den här gången gjorde jag en röntgen av bäcken. Fick svar idag och mjo mycket riktigt mitt bäcken är för litet. Så jag har planerat kejsarsnitt nu på fredag :) skönt att få ett datum faktiskt :)

• RJEL
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-09 01:29:48 följande:

Hej!

Vill bara uppdatera er!

Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

All lycka till er!

Gud va underbart, stort grattis!!!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?