• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • RJEL
    Neysie skrev 2018-05-07 11:17:11 följande:
    Smärtan är hemsk. Men den är övergående och så fort man får bebisen på magen är allt förlåtet och glömt! Var själv livrädd inför första förlossningen och vägrade släppa lustgasen så jag var typ hög hela tiden och minns knappt någonting. ;) Nu inför tredje förlossningen är jag nästan lika livrädd för smärtan men man får försöka fokusera på belöningen när bebis kommer. Det finns verkligen ingenting som slår första mötet. Ojojoj vad kärlek.
    Försöker tänka så men innan förlossningen äns startat så är det jätte svårt att tänka att efter all smärta så får jag träffa min son. De enda som går i huvet är att jag inte vill ha så ont som folk beskriver.
    Vissa gånger så får jag panik och tänker jag ångrar mig! Vill inte!
    För att några timmar senare tänka att detta klarar jag lätt! Kommer lyssna på barnmorskorna och de kommer endast va ett fåtal timmar av mitt liv.
  • Linnet1976

Ang smärta så tänker jag att det är en smärta som inte är farlig och som för nåt gott med sig. Till skillnad mot smärta vid skada... den har man ju ingen kontroll över, vad den beror på om den är farlig om man ska dö osv. Gillar inte smärta i allmänhet, tar gärna full bedövning etc hos tandläkaren. Men dem här smärtan finns det ju en förklaring till, kroppen öppnar upp sig så där tänker jag annorlunda. Jag vill helst bara att det ska gå så fort som möjligt, få det överstökat. Men det är så klart överväldigande och jag kommer säkert som tidigare gånger blir lite överrumplad när det väl sätter igång.

Men att bli rädd gör liksom det hela värre och ondare. Bra att tänka på... fastän lätt att säga. Det är så himla individuellt hur man upplever det. Hur som kommer det med all säkerhet gå bra! Och barnmorskorna brukar vara fantastiska!

• Lanza2017
    Linnet1976 skrev 2018-05-07 13:03:14 följande:

Ang smärta så tänker jag att det är en smärta som inte är farlig och som för nåt gott med sig. Till skillnad mot smärta vid skada... den har man ju ingen kontroll över, vad den beror på om den är farlig om man ska dö osv. Gillar inte smärta i allmänhet, tar gärna full bedövning etc hos tandläkaren. Men dem här smärtan finns det ju en förklaring till, kroppen öppnar upp sig så där tänker jag annorlunda. Jag vill helst bara att det ska gå så fort som möjligt, få det överstökat. Men det är så klart överväldigande och jag kommer säkert som tidigare gånger blir lite överrumplad när det väl sätter igång.

Men att bli rädd gör liksom det hela värre och ondare. Bra att tänka på... fastän lätt att säga. Det är så himla individuellt hur man upplever det. Hur som kommer det med all säkerhet gå bra! Och barnmorskorna brukar vara fantastiska!

Bra sagt så tänker jag också, fast med första var jag helt överrumplad av alla känslor och intryck så hann knappt bli orolig tyckte dt var ngt o se framemot nu tänker jag yess detta kmr gå galant för att sen känna

shiiit....hehe :)) men det kommer säkert gå jätte bra som

du säger så är ju detta en positiv

smärta fast den är för jävlig :))))
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-07 11:25:55 följande:

Försöker tänka så men innan förlossningen äns startat så är det jätte svårt att tänka att efter all smärta så får jag träffa min son. De enda som går i huvet är att jag inte vill ha så ont som folk beskriver.

Vissa gånger så får jag panik och tänker jag ångrar mig! Vill inte!

För att några timmar senare tänka att detta klarar jag lätt! Kommer lyssna på barnmorskorna och de kommer endast va ett fåtal timmar av mitt liv.

Som Linnet1976 säger så vet man ju vad denna smärta beror på och man vet att den inte kommer att pågå föralltid. Det finns ett slut med en riktigt fin belöning och det är den man får fokusera på. Tänk på att andas igenom värkarna riktigt. Gå in i dig själv och försök räkna ner till peaken, när du nått peaken på värken kan du börka slappna av och tänka "jag klarade denna värken också!"

Under min andra förlossning hjälpte det mig att tänka att det är detta kvinnor är skapta för och miljarders, miljaders kvinnor har genomgått det här och klarat av det. Och som sagt, när bebisen är ute och allt glömt :D
  • marsen

YEEEY!! En del av min slempropp släppte nyss!! Untz untz untz!

• Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-07 14:11:14 följande:

Det kan väll inte vara något annat va? Ser ni den där?

Men ååh så har det vart hos mig med haha men e det slemproppen? vågade inte hoppas trodde det var en rejäll flytning :)))
  • Neysie
    marsen skrev 2018-05-07 14:11:14 följande:

Det kan väll inte vara något annat va? Ser ni den där?

Ser ut som det! Ett steg till på vägen!! Min släppte i tisdags. Börjar få molvärk i magen nu. Hoppas hoppas det är på gång!!!!
  • dec06
    marsen skrev 2018-05-04 16:08:23 följande:
    Då har vi samma BF! Och tredje barnet för mig också, med ny pappa ;)
    Hihi, men va lusigt samma lika på mycket då!
    Hur gick det med de tidigare två, kom de i  tid eller? Mina två tidigare som sagt 42+0 båda! Men med ny pappa nu vet man ju aldrig. Spännande att se! Hur gamla är dina första? Är de glada? Jag har en som är lycklig till tusen och en som är i förtvivlans djup typ över denna lilla bebis....hahah! Hej å hå, spännande att se hur det ska gå
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?