• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Jacqueline

Liiite drygt nu, massor med förvärkar igår och inatt och nu även lite blodblandade flytningar men inget mer....kan det inte bara sätta fart med värkar så man kan få det överstökat haha

• Neysie
    Jacqueline skrev 2018-05-06 06:42:05 följande:

Liiite drygt nu, massor med förvärkar igår och inatt och nu även lite blodblandade flytningar men inget mer....kan det inte bara sätta fart med värkar så man kan få det överstökat haha

Håller med dig! Jag är så trött på att vara gravid nu och jag läääängtar halvt ihjäl mig efter bebis men mest av allt just nu vill jag bara ha det gjort så det är över sen. Haha
  • FH24
    Jacqueline skrev 2018-05-06 06:42:05 följande:

Haha, känner precis samma. Massor av förvärkar hela helgen och blodblandade flytningar men inget mer. Var så säker på att det var på G i natt, tog Alvedon men hjälpte såklart inte och värkarna blev värre. Nu på morgonen, ingenting, som bortblåst haha.

Håller tummarna att det snart sätter igång!! Lycka till :D !!
  • 40 år och jobbar på nr 3

Bra tråd! Skönt att få dela frustration i real-tid med er :)

Är i 39+2 och väntar på nr 3 ( den lilla berömda...?)

Nr 1 kom 5 dgr innan bf, nr 2 14 dgr innan bf, trodde verkligen nr 3 skulle vara snabba men här sitter jag utan nån som helst känning av begynnande förlossning.

Gjorde hinnsvepning i torsdags, fick molvärk, blodblandade flytning (delar av slempropp också tror jag), sammandragningar mellan 2-5 på natten och sen.... inget.

Lördagkväll, en hel del sammandragning, knappt att de gör ont, lite känningar nedåt, hade nog värre känningar för 3-4 veckor sen. Lite mer slemmiga flytningar men återigen, nada!

Vad händer???!!!

• pandoraDiem

Följer gärna med här då det börjar närma sig (hoppas jag.. ). Bf 15 maj. Med sonen kände jag ingenting innan värkarna satte igång, visste inte ens hur en sammandragning kändes. Denna gång har jag haft en del, när jag varit aktiv under dagen kommer de med lite molande värk. Men annars ingenting.. så det känns som att lillasyskonet kommer vänta ett tag till tyvärr.

FH24 skrev 2018-05-06 08:35:53 följande:

Haha, känner precis samma. Massor av förvärkar hela helgen och blodblandade flytningar men inget mer. Var så säker på att det var på G i natt, tog Alvedon men hjälpte såklart inte och värkarna blev värre. Nu på morgonen, ingenting, som bortblåst haha.

Håller tummarna att det snart sätter igång!! Lycka till :D !!

Underbara graviditet!!! Det där med att det bara försvinner är ju så ologiskt på nåt sätt. All annan smärta man kan ha verkar följa ett mer logiskt mönster
  • Linnet1976

Lade mig med riktiga värkar igår kväll, var så trött, sov knappt natten innan så jag tänkte att det var helt fel läge att börja föda barn, om jag bara fick slumra några timmar. Somnade till sist och vaknade... utan värkar. Jättepigg. Och det är ju så klart trevligt, men segt.

• FH24
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-06 12:00:32 följande:

Underbara graviditet!!! Det där med att det bara försvinner är ju så ologiskt på nåt sätt. All annan smärta man kan ha verkar följa ett mer logiskt mönster

Haha håller helt med dig! Vi får hoppas det drar igång på riktigt snart! Håller tummarna ! :D
  • marsen

Men ni har ju bra tecken ändå! Tääänk om man kunde få känna på en förvärk åtminstone, eller att en större del av slemproppen skulle gå.. Tror jag får vänta tills tiden går ut, sämsta möjliga tiden för mig att föda på ????

Har helt glömt bort hallonbladsteet den här gången. Drack det två gånger om dagen från v38 förra graviditeten. Inte för att få igång något utan mer för läkningsprocessen och att jag läst att det skulle mildra förlossningen lite. Och jag vet inte om det hade med det att göra, men min förlossning var himmelsk och avslaget var borta inom någon vecka.

Tycker att bebis är mindre aktiv nu. Och det kan ju också vara ett tecken säger dom :D

marsen skrev 2018-05-06 13:19:53 följande:

Men ni har ju bra tecken ändå! Tääänk om man kunde få känna på en förvärk åtminstone, eller att en större del av slemproppen skulle gå.. Tror jag får vänta tills tiden går ut, sämsta möjliga tiden för mig att föda på ????

Har helt glömt bort hallonbladsteet den här gången. Drack det två gånger om dagen från v38 förra graviditeten. Inte för att få igång något utan mer för läkningsprocessen och att jag läst att det skulle mildra förlossningen lite. Och jag vet inte om det hade med det att göra, men min förlossning var himmelsk och avslaget var borta inom någon vecka.

Tycker att bebis är mindre aktiv nu. Och det kan ju också vara ett tecken säger dom :D

Det är ju just det, en massa tecken men ingen framgång mot förlossningen :p

Har känt av en hel del sammandragningar under dagen idag både när jag varit I rörelse och i vila, framförallt när jag ligger på sidan. Men de gör inte speciellt ont alltså. Hög smärttröskel eller bara ?träning??
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?