• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • RJEL

Igår fick jag förvärkar som kom och gick under dagen och kändes mer under kvällen/natten.
    Sa till sambon att detta känns annorlunda mot allt annat jag känt så de kanske är dags inatt elr imorn
    Vaknar mitt i natten av att jag måste kissa och all värk i rygg och mage är som bortblåst .. suck.. trodde verkligen att de skulle starta.

Pendlar så mycket mellan att vara redo och se fram emot förlossningen och att vara fruktansvärt livrädd och panikslagen.. så himla jobbigt :(. Är förstföderska.

• Carquist
    Neysie skrev 2018-05-07 07:35:49 följande:

Haha bara en unge trillar ut så kanske det startar en kedjereaktion!

Haha! Ja man kan hoppas det. Under natten han jag fått väldigt mycket foglossning mellan benen. Svårt att gå. Känns som att bebisen är halvvägs ute nästan.. jag längtar så... tredje barnet nu och båda mina andra tjejer kom i v 39. Imorgon går jag in i vecka 40..
  • Neysie

Hu jag har oxå svårt att gå pga foglossning och ischias. Tar mig en stund att komma igång efter jag sovit. Min stackars sambo som jobbar natt är så snäll och går med ungarna till förskolorna innan han lägger sig. Jag klarar knappt av det! Och då ligger skolorna bara minuter hemifrån. ;)

• Jacqueline
    RJEL skrev 2018-05-07 08:16:07 följande:

Igår fick jag förvärkar som kom och gick under dagen och kändes mer under kvällen/natten.

Sa till sambon att detta känns annorlunda mot allt annat jag känt så de kanske är dags inatt elr imorn

Vaknar mitt i natten av att jag måste kissa och all värk i rygg och mage är som bortblåst .. suck.. trodde verkligen att de skulle starta.

Pendlar så mycket mellan att vara redo och se fram emot förlossningen och att vara fruktansvärt livrädd och panikslagen.. så himla jobbigt :(. Är förstföderska.

Förstår hur du menar, detta blir mitt femte och sista barn men minsta sonen är bara 13 månader så jag minns smärtan lite för bra och det skrämmer mig och jag är rädd att jag ska få panik på förlossningen.

Samtidigt längtar jag så galet mycket efter att det ska sätta igång, kroppen orkar inte va gravid mer känner jag och jag är så klart enormt nyfiken på att få träffa den lilla som man burit inom sig alla dessa veckor.

Försöker trösta mig med att jag föder extremt fort så smärtan varar bara en väldigt kort stund.

Hoppas vi alla har våra små hos oss inom kort <3
  • Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-07 08:16:07 följande:

Åh, men det kommer gå bra ska du se. Vad är du mest rädd för? Speciellt inför första så förstår man ju inte riktigt hur det är möjligt att bebisen ska kunna komma ut och förstår och kommer ihåg känslan, men tänk att sååå många kvinnor före dig fött ut sina ungar. Så minns jag att jag tänkte, att om så många kvinnor har fött vaginalt före mig så måste det ju gå, hehe. Förlossningsvården har ju också förbättras avsevärt senaste åren, vilket har stor betydelse för ev bristningar som kan uppstå om det är sådana saker du oroar dig mest över.
  • Lanza2017

spännande o läsa hur det går för alla, men ändå så skönt o så att man inte är själv i allt detta :))

är själv väldigt trött på alla förvärkar o sammandragningar o smärta mellan benen.. haha, barnmorskan lovade mig en hinnsvepning nästa gång vi ses om det inte är igång tills dess vilket jag inte tror, har ngn gjort det o hur känns det? är lite orolig...

• Jacqueline
    Lanza2017 skrev 2018-05-07 09:11:27 följande:

spännande o läsa hur det går för alla, men ändå så skönt o så att man inte är själv i allt detta :))

är själv väldigt trött på alla förvärkar o sammandragningar o smärta mellan benen.. haha, barnmorskan lovade mig en hinnsvepning nästa gång vi ses om det inte är igång tills dess vilket jag inte tror, har ngn gjort det o hur känns det? är lite orolig...

Är lite obehagligt men mest för att de trycker och lirkar ibland långt in så det är väl mest själva ?grävandet? som är obehagligt.

Tyckte inte det gjorde ont iaf, blödde lite efteråt men å andra sidan satte värkarna igång ganska omgående ich bebisen kom på natten
  • Lanza2017
    Jacqueline skrev 2018-05-07 09:30:33 följande:

Är lite obehagligt men mest för att de trycker och lirkar ibland långt in så det är väl mest själva ?grävandet? som är obehagligt.

Tyckte inte det gjorde ont iaf, blödde lite efteråt men å andra sidan satte värkarna igång ganska omgående ich bebisen kom på natten

Tack för ditt svar.. känns lite mer lugnande nu :)) Hoppas det sätter igång de riktiga värkarna på mig med så att bebisen tittar fram snart. :))
  • RJEL
    Inga bekymmer skrev 2018-05-07 08:56:56 följande:
    Åh, men det kommer gå bra ska du se. Vad är du mest rädd för? Speciellt inför första så förstår man ju inte riktigt hur det är möjligt att bebisen ska kunna komma ut och förstår och kommer ihåg känslan, men tänk att sååå många kvinnor före dig fött ut sina ungar. Så minns jag att jag tänkte, att om så många kvinnor har fött vaginalt före mig så måste det ju gå, hehe. Förlossningsvården har ju också förbättras avsevärt senaste åren, vilket har stor betydelse för ev bristningar som kan uppstå om det är sådana saker du oroar dig mest över.
    Har läst och kollat så många förlossningsberättelser/förlossningsvideos. Jag är rädd för smärtan och att man själv inte kan påverka hur utdragen förlossningen kommer vara. Kommer de ta 1h efter att ja kommer in eller kommer det ta över 30h ? Det är så olika och de känns jobbigt. Även folk som beskrivit känslan man får ex att det känns som man slits mitt itu. Och folk i min omgivning tycker av någon anledning att det är passande att skoja att jag kommer spricka massor..
    Försöker tänka att de flesta kvinnor väljer att göra de igen.
  • Neysie
    RJEL skrev 2018-05-07 11:03:06 följande:

Har läst och kollat så många förlossningsberättelser/förlossningsvideos. Jag är rädd för smärtan och att man själv inte kan påverka hur utdragen förlossningen kommer vara. Kommer de ta 1h efter att ja kommer in eller kommer det ta över 30h ? Det är så olika och de känns jobbigt. Även folk som beskrivit känslan man får ex att det känns som man slits mitt itu. Och folk i min omgivning tycker av någon anledning att det är passande att skoja att jag kommer spricka massor..

Försöker tänka att de flesta kvinnor väljer att göra de igen.

Smärtan är hemsk. Men den är övergående och så fort man får bebisen på magen är allt förlåtet och glömt! Var själv livrädd inför första förlossningen och vägrade släppa lustgasen så jag var typ hög hela tiden och minns knappt någonting. ;) Nu inför tredje förlossningen är jag nästan lika livrädd för smärtan men man får försöka fokusera på belöningen när bebis kommer. Det finns verkligen ingenting som slår första mötet. Ojojoj vad kärlek.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?