RJEL skrev 2018-05-07 08:16:07 följande:
Igår fick jag förvärkar som kom och gick under dagen och kändes mer under kvällen/natten.
Sa till sambon att detta känns annorlunda mot allt annat jag känt så de kanske är dags inatt elr imorn
Vaknar mitt i natten av att jag måste kissa och all värk i rygg och mage är som bortblåst .. suck.. trodde verkligen att de skulle starta.
Pendlar så mycket mellan att vara redo och se fram emot förlossningen och att vara fruktansvärt livrädd och panikslagen.. så himla jobbigt :(. Är förstföderska.
Förstår hur du menar, detta blir mitt femte och sista barn men minsta sonen är bara 13 månader så jag minns smärtan lite för bra och det skrämmer mig och jag är rädd att jag ska få panik på förlossningen.
Samtidigt längtar jag så galet mycket efter att det ska sätta igång, kroppen orkar inte va gravid mer känner jag och jag är så klart enormt nyfiken på att få träffa den lilla som man burit inom sig alla dessa veckor.
Försöker trösta mig med att jag föder extremt fort så smärtan varar bara en väldigt kort stund.
Hoppas vi alla har våra små hos oss inom kort <3