• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    Linnet1976 skrev 2018-05-03 20:05:05 följande:

Var hos bm på em och hamnade på bb för en extra koll eftersom jag har blodblandade flytningar sedan söndag/måndag.

Allt var bra, fastän bebisen är på g sa barnmorskan. Lite öppen också, så nu hoppas jag att det blir innan bf, två veckor kvar egentligen men jag är så trött på att vara gravid, dock alldeles för trött för att föda exakt just nu. Så nu hoppas jag på lite sömn.

Inte alls som starten på tidigare förlossningar. Det var liksom mer direkt inte så här segt. Kanske typiskt 3:an?

Väntar också trean men det verkar lika dött som tidigare förlossningar ???? Inga förvärkar, ingenting! Sambon undersöker tappen någon gång i veckan och den är nästintill utplånad och lite öppen (öppen har den varit sen han började kolla). Hoppas varje gång jag ställer mig upp att vattnet ska gå, haha!
  • Copycatkid

Hoppar gärna in här jag med! Väntar mitt första barn med bf 18maj. Har haft mycket sammandragningar och förvärkar, tom så bm bokade om våra tider så vi skulle ?hinna? med allt och nu går man bara här och väntar haha. Har extrem foglossning så har varit sjukskriven sen v.25 så har tröttnat för läääänge sen :D

• marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-03 23:12:05 följande:

Hoppar gärna in här jag med! Väntar mitt första barn med bf 18maj. Har haft mycket sammandragningar och förvärkar, tom så bm bokade om våra tider så vi skulle ?hinna? med allt och nu går man bara här och väntar haha. Har extrem foglossning så har varit sjukskriven sen v.25 så har tröttnat för läääänge sen :D

Värsta är när barnmorskan säger "det blir nog när som helst nu" så får man vänta i två veckor till.. Man tror ju liksom att dom har rätt och kan sin sak. "Jag tror inte att vi ses vid nästa inplanerade besök" Johodu! Och gånger efter det också ;D
  • FH24
    FH24 skrev 2018-05-03 07:13:23 följande:

Väntar mitt första barn och har BF 13e maj. Känner att han gärna får titta ut nu, haha.

Har i ca 3 dagar haft ont/kramp i magen, dock ihållande värk och inte som värkar som kommer och går. Har även haft mensvärksliknande smärta. Fick igår till mig att livmodertappen är nästintill utplånad fast fortfarande stängd samt att han nu ligger väldigt djupt i bäckenet. Hoppas så på att dessa olika tecken tyder på att det snart är dags, haha. Är som sagt första barnet så har inte heller något att jämföra med, så svårt att veta :)

Så spännande att läsa om allas olika tecken! :)

Nu i morse gick även slemproppen, vet att det kan dröja ett tag till efter att den gått. Hoppas dock att det innebär att det är på G :)

Något nytt hos er andra? :)
  • RJEL

Har haft en natt helt utan sömn fast ögonen bara skriker att dom vill blunda. Kunde helt enkelt inte sova.. Har även haft molande värk i magen till och från under hela natten.
    Så här nära slutet så över analyserar man ju varenda grej och hoppas att de kan va början på förlossningen.
    Efter 9 veckors sjukskrivning så är man rätt trött på att vara gravid och bara gå hemma och vänta :/

• Neysie

Jag har knappt sovit nåt. Vaknade av att det värkte i ryggen och det värker fortfarande med sammandragningar så jag HOPPAS det är på gång nu!!! Bf idag. :)

• Inga bekymmer

Hej!

Hänger gärna på här:) Jag har Bf 20 maj och det är 3:dje barnet och en pojke som de andra två. Första kom v 39+6 och andra v 40+4. De är 5 och snart 8 år. Jag har varit med i en studie om fostertillväxt och i studien har jag gjort 6 ul hittills. Förutom det också ett i v 12 då jag var säker på missfall pga stor blödning och ont i magen, men denna lilla aktiva mirakelbebis hade ett tickande hjärta..<3

Har ett ul kvar i v 41+6 som ingår i studien men det hoppas jag verkligen slippa! Senaste ul i v 34 gjorde de en viktskattning och enligt deras beräkningar kan han komma att väga mellan 3,6-4 kilo vid Bf, stort för mig som fått små 3-kilos bebisar förut, så jag hoppas faktiskt han kommer före beräknat, eftersom han bara jäser nu ändå. Dock har jag blivit förkyld och mår pyton så ett par dagar kan han gärna få dröja.. haha, kommer säkert få gå tiden ut. Har mycket mer förkänningar denna gång och sammandragningarna blir mer och mer kännbara, så känns ju som det kan dra igång med, men säkert känner man mer för varje graviditet.

• Inga bekymmer
    Inga bekymmer skrev 2018-05-04 09:10:52 följande:

Hej!

Hänger gärna på här:) Jag har Bf 20 maj och det är 3:dje barnet och en pojke som de andra två. Första kom v 39+6 och andra v 40+4. De är 5 och snart 8 år. Jag har varit med i en studie om fostertillväxt och i studien har jag gjort 6 ul hittills. Förutom det också ett i v 12 då jag var säker på missfall pga stor blödning och ont i magen, men denna lilla aktiva mirakelbebis hade ett tickande hjärta..<3

Har ett ul kvar i v 41+6 som ingår i studien men det hoppas jag verkligen slippa! Senaste ul i v 34 gjorde de en viktskattning och enligt deras beräkningar kan han komma att väga mellan 3,6-4 kilo vid Bf, stort för mig som fått små 3-kilos bebisar förut, så jag hoppas faktiskt han kommer före beräknat, eftersom han bara jäser nu ändå. Dock har jag blivit förkyld och mår pyton så ett par dagar kan han gärna få dröja.. haha, kommer säkert få gå tiden ut. Har mycket mer förkänningar denna gång och sammandragningarna blir mer och mer kännbara, så känns ju som det kan dra igång med, men säkert känner man mer för varje graviditet.

Just det, enligt bm så var han fixerad redan i v 35.. men bet inte huruvida det påverkar när han kommer.
  • Jacqueline

Börjar undra hur jävla mycket slempropp man kan ha i sig haha^^ tyckte mig skymta lite blodblandat med och idag ligger bebisen och trycker på neråt så jag knappt kan sitta ordentligt.

• FH24
    Jacqueline skrev 2018-05-04 09:19:45 följande:

Börjar undra hur jävla mycket slempropp man kan ha i sig haha^^ tyckte mig skymta lite blodblandat med och idag ligger bebisen och trycker på neråt så jag knappt kan sitta ordentligt.

Haha jaa, det var en del. Min slempropp gick i morse, den var blodblandad. Fortfarande lite blod när jag går på toa, men var tydligen normalt fick jag till mig när jag ringde för att fråga, så länge det inte rinner.

Så spännande, låter som att det kanske snart är dags för din del om bebis trycker på så :) här känns det fortfarande bara som stark mensvärk. Har tid hos bm 11.30, så tänkte passa på att fråga hur det ser ut, hehe.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?