• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    dec06 skrev 2018-05-07 14:41:57 följande:

Hihi, men va lusigt samma lika på mycket då!

Hur gick det med de tidigare två, kom de i  tid eller? Mina två tidigare som sagt 42+0 båda! Men med ny pappa nu vet man ju aldrig. Spännande att se! Hur gamla är dina första? Är de glada? Jag har en som är lycklig till tusen och en som är i förtvivlans djup typ över denna lilla bebis....hahah! Hej å hå, spännande att se hur det ska gå

Min två har kommit 39+2 och 39+5. Dottern blir 6 i juli och sonen 5 i september :) Dottern är väldigt förväntansfull och har lovat att ta alla blöjor och matningar på nätterna, haha! Sonen säger inte så mycket. Han har frågat om bebisen kommer skrika mycket och det vill han inte :D

Nää, det är de här nya generna som man inte vet hur dom artar sig :D Har frågat svärmor om hon gick över med sambon, men hon kommer inte ihåg riktigt.
  • marsen
    Neysie skrev 2018-05-07 14:33:58 följande:

Ser ut som det! Ett steg till på vägen!! Min släppte i tisdags. Börjar få molvärk i magen nu. Hoppas hoppas det är på gång!!!!

Jaa, äntligen! Första riktiga tecknet! Har varit skittrött de senaste dagarna och inatt har jag sovit riktigt kasst. Har uppfattat bebis som mindre aktiv och är lite orolig över detta. Inatt har jag legat och tänkt på hjärnskador och diverse hemska utgångar. Men idag har jag kännt henne bra och försöker trycka bort andra tankar.

Ååh, längtar tills jag också får känna lite molvärk! :D Tänk att man längtar efter att få känna smärta :D :D
  • Lussebulle2017
    marsen skrev 2018-05-07 14:11:14 följande:

Det kan väll inte vara något annat va? Ser ni den där?

Sådär har det sett ut för mig typ varje dag i 1 vecka???? ( lite mindre åt gången då)
  • Jacqueline

En liten del av slemmisen iaf, den är ungefär i storlek med en golfboll....haft såna nasty gegg-slemmiga grejer senaste 1-1,5 veckorna med.

• 40 år och jobbar på nr 3

Vaknade med magont i den vanliga magen idag och har haft diarré 3 gånger ( sorry för äckelinfot men antar att vi alla är där...)

Sen har jag fåt en hel del sammandragningar så fort jag rört på mig och som känns mer än de andra sammandragningarna jag ofta får när jag vilar.

Men lite bekymrad att jag är så öm i vanliga magen, någon som känner igen sig?

• 40 år och jobbar på nr 3

Vaknade med magont i den vanliga magen idag och har haft diarré 3 gånger ( sorry för äckelinfot men antar att vi alla är där...)

Sen har jag fåt en hel del sammandragningar så fort jag rört på mig och som känns mer än de andra sammandragningarna jag ofta får när jag vilar.

• marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-07 15:25:00 följande:

Man kanske blir lite öm i vanliga magen vid den omtalade tarmtömningen? :D
  • FH24

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

• Hoppfullhet
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Spännande, hoppas de börjar hända lite i tråden nu :) lycka till!!
  • Carquist
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Lycka till! Hoppas inte du behöver bli hemskickad.. som du säger, Hur ska man veta när man ska in igen då.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?