• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-06 20:11:28 följande:

Det är ju just det, en massa tecken men ingen framgång mot förlossningen :p

Har känt av en hel del sammandragningar under dagen idag både när jag varit I rörelse och i vila, framförallt när jag ligger på sidan. Men de gör inte speciellt ont alltså. Hög smärttröskel eller bara ?träning??

Men hoppet hålls ju uppe iaf om man känner några tecken :D

Idag har jag varit trött och kännt mig nere. Suttit i soffan, legat i sängen, inte kännt mig manad till nått.

Men nu innan sambon åkte på jobbet fick han massera tappen, vilken är jättemjuk, förkortad och lite öppen. Sen körde vi färdknäppen deluxe då jag läst att man ska hålla sperman inne en stund efteråt. Så där låg jag sen med benen rakt upp i luften ????

Hoppas jag åtminstone får känna några förvärkar under kvällen.
  • Lussebulle2017

Skönt med en grupp att bolla sina tankar i!

BF 17 maj (38+2) med första. Hemska förvärkar sedan några veckor tillbaka och för ca 5 dagar sedan så fick jag som en tjock snorig flytning som va gul/grön.. ca 4 cm lång och kompakt ( ursäkta detaljerna ).

Sedan dess har de kommit lite varje dag.. vad tror ni? Slemproppen eller något som inte står rätt till?

• marsen
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-06 20:48:59 följande:

Skönt med en grupp att bolla sina tankar i!

BF 17 maj (38+2) med första. Hemska förvärkar sedan några veckor tillbaka och för ca 5 dagar sedan så fick jag som en tjock snorig flytning som va gul/grön.. ca 4 cm lång och kompakt ( ursäkta detaljerna ).

Sedan dess har de kommit lite varje dag.. vad tror ni? Slemproppen eller något som inte står rätt till?

Garanterat slemproppen! Tecken på att du börjat öppna dig! :D
  • Lussebulle2017
    marsen skrev 2018-05-06 21:01:25 följande:

Garanterat slemproppen! Tecken på att du börjat öppna dig! :D

Är så redo för förlossningen nu! Så vi får hålla tummarna! ????
  • marsen
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-06 21:21:06 följande:

Är så redo för förlossningen nu! Så vi får hålla tummarna! ????

Slemproppen är ju ett riktigt bra tecken :D Och även förvärkar. Hur ont gör värkarna?
  • Jacqueline

Så jävla värdelöst, man lägger sig vid 22 med kraftiga förvärkar helt säker på att man ska vakna mitt i natten av riktiga värkar men istället vaknar man klockan 04 av ont i höfterna, kissnödig och kan inte sova mer men har inte en enda värk eller sammandragning!!!

Hur drygt får det lov att vara egentligen??? Baaaah!!

• Lussebulle2017
    marsen skrev 2018-05-06 21:49:42 följande:

Slemproppen är ju ett riktigt bra tecken :D Och även förvärkar. Hur ont gör värkarna?

Sen hände inget mer.. precis som föregående talare.. var helt säker på att jag skulle vakna inatt av att de gjorde ont! Nä.. ååå detta år så segt!
  • Linnet1976

Så skönt att läsa om att man inte är ensam... Här har allt försvunnit nu, inga förvärkar längre, inga blodblandade flytningar. Tror han bestämt sig för att stanna till efter bf. Så jag ställer in mig på 3 veckor till då ????

• Inga bekymmer

Sen i onsdags kväll så har jag haft såsom jag minns de första svaga värkarna när det var dags för föda första gången, det känns i ryggen. Dock ingen regelbundenhet och inte vid varje sammandragning jag känner heller. Har ju två veckor kvar till Bf men vill ju helst att det startar före om bm:s viktskattning stämmer som gjordes v 34.

Känner mig väldigt färdig också med graviditeten!!

Igår sen em så skadade 5-åringen armbågen när han ramlade och sen ville han inte använda den och böja den utan satt med armen helt rak. Vi blev ju oroliga att nåt var trasigt så sa till min man att han får åka till akuten gärna, kan ju dra ut väldigt på tiden när man är där och om det mot förmodan skulle dra igång så vill jag va hemma och ha vilat. De röntgade armbågen som tack och lov var hel, bara lite blå och svullen.

Kände mig mkt bättre från förkylningen igår men nu känns det sämre igen.. ögat och näsan tokrinner.. suck!! Så drygt med förkylning när man är höggravid dessutom, man vill ju bara greja, städa, rensa och /eller vila och slappa i solen under tiden man väntar. Sover inget bra, vaknar nästan varje natt och är vaken flera timmar..så störigt.

Men nu borde ju snart nån glad nyhet komma upp här i tråden från er som är på Bf plus minus nån dag bara..:)

• Neysie

Haha bara en unge trillar ut så kanske det startar en kedjereaktion!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?