• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    Lanza2017 skrev 2018-05-03 10:21:56 följande:

vad kul att läsa hur det går för alla :)) har själv bf 19 maj o har haft en del förvärkar samt onda sammandragningar, i förra veckan trodde jag verkligen det var på g hade onda sammandragningar var 3 minut ont i ryggen i ljumskarna o det kändes som ett skärp som satt hårt runt om hela magen o ryggen, jag duschade tog alvedon och det gav inte med sig för att helt plötsligt bli bättre 5 timmar sen, lite chokad blev jag allt där, hoppas det inte fortsätter så här i evighet bara :))

Ååh vad frustrerande!! Hade jag haft det så hade jag verkligen trott att det var på G. Har inte haft förvärkar med mina två innan så hade blivit bra snopen om det bara hade slutat sen ????
  • Lindholm01

Hej ???? vi väntar vårt andra barn 18 maj. Vad har ni alla för tecken, om ni känt något? Jag har extrema förvärkar och har gjort nummer 2 några gånger sedan igår. Känns som det närmar sig men man vågar inte hoppas för mycket ????

• Lindholm01

Hej :) vi väntar vårt andra barn 18 maj. Vad har ni alla för tecken, om ni känt något? Jag har extrema förvärkar och har gjort nummer 2 några gånger sedan igår. Känns som det närmar sig men man vågar inte hoppas för mycket ;)

• Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-03 10:27:31 följande:

Ååh vad frustrerande!! Hade jag haft det så hade jag verkligen trott att det var på G. Har inte haft förvärkar med mina två innan så hade blivit bra snopen om det bara hade slutat sen ????

Ja men verkligen blev helt chokad man hoppades ju lite på att det var på g så vetinte vad jag ska gå efter längre :)) hehe får la hoppas att jag fattar när det sen blir på riktigt :D hade inte så mkt med dottern heller fick sammndragningar o värk som inte gav med sig och blodblandade flytningar och då var förlossningen igång... men nu har jag ingen koll längre :/

Ja det är ju verkligen svårt o veta speciellt för

dig som inte haft förvärkar o sånt innan hehe hoppas din bebis tittar ut innan tentan o allt, bara det kan bli stressigt i sig, dottern kom en dag innan bf så hoppas denna oxå kommer innan :)) Lycka till alla spännande o se o höra hur det går för alla sen :))
  • Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-03 10:27:31 följande:

Ja men verkligen blev helt chokad man hoppades ju lite på att det var på g så vetinte vad jag ska gå efter längre :)) hehe får la hoppas att jag fattar när det sen blir på riktigt :D hade inte så mkt med dottern heller fick sammndragningar o värk som inte gav med sig och blodblandade flytningar och då var förlossningen igång... men nu har jag ingen koll längre :/

Ja det är ju verkligen svårt o veta speciellt för

dig som inte haft förvärkar o sånt innan hehe hoppas din bebis tittar ut innan tentan o allt, bara det kan bli stressigt i sig, dottern kom en dag innan bf så hoppas denna oxå kommer innan :)) Lycka till alla spännande o se o höra hur det går för alla sen :))
  • Neysie
    Lindholm01 skrev 2018-05-03 12:16:25 följande:

Hej ???? vi väntar vårt andra barn 18 maj. Vad har ni alla för tecken, om ni känt något? Jag har extrema förvärkar och har gjort nummer 2 några gånger sedan igår. Känns som det närmar sig men man vågar inte hoppas för mycket ????

Jag har trott det varit på g 3 ggr sista veckorna. Ordentliga förvärkar, slemproppen som gått och molvärk men nej allt har gått över efter nåt dygn. :( Hade aldrig några känningar innan de andra 2 förlossningarna så det är sååå frustrerande. Bf imorrn och yngsta grabben tror stenhårt på att bebis kommer då så jag hoppas han har rätt. ;)
  • Jacqueline

Förvärkar och slempropp här med, är så himla osäker på när man ska ta det på allvar bara.

Med fjärde barnet fick sambon övertala mig att vi skulle åka in för jag tyckte inte det fjorde tillräckligt ont eller var tillräckligt regelbundna värkar. Var öppen 6cm när vi kom in så det var ju bra att jag lyssnade på sambon.

• Neysie

Nä det är så svårt att veta. Min bästa kompis hade samma bf som mig men snittades för en vecka sen och jag är såååååå avundsjuk på att hon har sin bebis nu att jag knappt vill prata med henne just nu. Haha.

• Jacqueline

Har iaf varit hos bm nyss och bebis är fixerad och redo, hon tror det blir vilken dag som helst.

• Linnet1976

Var hos bm på em och hamnade på bb för en extra koll eftersom jag har blodblandade flytningar sedan söndag/måndag.

Allt var bra, fastän bebisen är på g sa barnmorskan. Lite öppen också, så nu hoppas jag att det blir innan bf, två veckor kvar egentligen men jag är så trött på att vara gravid, dock alldeles för trött för att föda exakt just nu. Så nu hoppas jag på lite sömn.

Inte alls som starten på tidigare förlossningar. Det var liksom mer direkt inte så här segt. Kanske typiskt 3:an?

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?