• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Jacqueline
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Spännande!!! Lycka till
  • Jacqueline

Varning för gnäll!!

Är såååå trött på detta nu, onda förvärkar på kvällarna så man tror nåt är på gång men sen avtar det så fort man går och lägger sig.

Ändå vaknar man vid 04 och kan inte sova mer pga värk i höfter/bäcken!

Slemmiga jävla flytningar konstant, enormt ofräscht känns det och hela tiden gnuggar bebisen huvudet mot muskulaturen i underlivet så det skär, hugger och ilar!

Baaah!!!! Har iaf kunnat gå på toa ordentligt idag, fan skönt att bajsa när man varit konstant trög i magen i flera månader haha!!

• 40 år och jobbar på nr 3
    marsen skrev 2018-05-07 21:02:24 följande:

Man kanske blir lite öm i vanliga magen vid den omtalade tarmtömningen? :D

Ja så har jag tänkt också. Hade väldiga värkar igårkväll, 4-5 st/10 min. Vi ringde förlossningen och de sa att vi kunde komma in iom att jag är omföderska. Jag sa att jag skulle testa duscha innan för att se hur förloppet utvecklade sig.

Allt stannade sen av och inget mer under kvällen mer än ett par kraftigare sammandragningar.

När jag gick och la mig senare kom det ett par kraftiga som fick hela ryggen att svanka sig och det typ krampade fram till i mensmagen, värken höll i sig i 3 minuter och sen, INGENTING.

Sov som en stock inatt och nu är det som inget har hänt.

Orkar inte kroppen eller är jag inte redo. Men vad är allt detta? Bf 10 maj, de två tidigare barnen kom 5 resp 14 dagar innan bf.

Nån som har nåt upplysande att sticka in med?

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Heja!!!!
  • Neysie

Bf +4... gick och la mig med mensvärk, sovit som en stock och vaknar med med mensvärk men inget mer. Ååååh så less jag är!

Neysie skrev 2018-05-08 08:15:24 följande:

Bf +4... gick och la mig med mensvärk, sovit som en stock och vaknar med med mensvärk men inget mer. Ååååh så less jag är!

Påg vad segt!!!! Man undrar ju verkligen vad det är som ska vara så svårt att trigga igång.

Skönt att du sovit bra, jag tror det är ett riktigt bra tecken för vad kroppen laddar för.

Kanske är alla dessa ?icke-tecken? de vi ska titta på. De som verkligen händer mellan mensvärk, sammandragningar etc
  • Neysie
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-08 08:19:52 följande:

Påg vad segt!!!! Man undrar ju verkligen vad det är som ska vara så svårt att trigga igång.

Skönt att du sovit bra, jag tror det är ett riktigt bra tecken för vad kroppen laddar för.

Kanske är alla dessa ?icke-tecken? de vi ska titta på. De som verkligen händer mellan mensvärk, sammandragningar etc

Ja man tycker ju att när kroppen fått nog ska ungen ut men tydligen har jag inte plågats tillräckligt än. ;) Varje dag nu känns som en evighet. Ska träffa min bm imorrn och be henne om hjälp. Jag vill inte gå längre nu, är såå stressad över hela situationen: min sambo jobbar ju nätter och jag är så sjukt nervös över att allt ska starta och gå jättefort på natten.
  • Linnet1976

Åh vad spännande! Hoppas det händer nu!

Här är allt borta, inget blod längre, inga flytningar, ingen värk - bara en vild bebis i magen! Jag som var nära att ringa BB härom natten. Mina värkar var också runt 3 på 10 minuter. Nu känns det evigheter borta. Jag kommer vara gravid i 3 veckor till!

Och det skulle vara fruktansvärt jobbigt, kan ju knappt gå. Igår hade jag problem att ta mig hem från parken med en av mina döttrar, för sammandragningar och tryck nedåt. Vi pratar 3 kvarter bort. Dör av tristess här hemma.
  • Jacqueline

Ska nog be sambon göra en hinnsvepning så det tar fart ordentligt nån gång, är helt matt i kroppen av alla verkningslösa förvärkar, sammandragningar och fogar

Neysie skrev 2018-05-08 08:31:33 följande:

Ja man tycker ju att när kroppen fått nog ska ungen ut men tydligen har jag inte plågats tillräckligt än. ;) Varje dag nu känns som en evighet. Ska träffa min bm imorrn och be henne om hjälp. Jag vill inte gå längre nu, är såå stressad över hela situationen: min sambo jobbar ju nätter och jag är så sjukt nervös över att allt ska starta och gå jättefort på natten.

Jag vet inte vad jag ska göra längre, känner stt jag inte vill lämna hemmet för långt ifall det skulle dra igång samtidigt så är jag emot att sluta ?leva? normalt bara för att jag är höggravid. Splittrade känslor.

Ska också till bm imorgon, jag gjorde ju en hinnsvepning i torsdags och var då öppen ca 2-3 cm. Får se om vi gör en till imorgon
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?