• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • EhxJ
    Jacqueline skrev 2018-05-09 12:49:44 följande:

38+3 är sonen född...var faktiskt sambon som gjorde det på mig^^ kommer det inte igång ordentligt av sig själv nu under dagen får han minsann hinnsvepa även denna gången.

Haha! Ja då måste du verkligen uppdatera oss om ni gör hinnsvepning och vad som händer ikväll! Är han utbildad barnmorska?
  • Jacqueline
    EhxJ skrev 2018-05-09 12:54:25 följande:

Haha! Ja då måste du verkligen uppdatera oss om ni gör hinnsvepning och vad som händer ikväll! Är han utbildad barnmorska?

Nää^^ men min bm ville inte göra en förra graviditeten för hon sa att då skulle hon få skäll av sina kollegor eller nåt...så jag utbildade sambon i hur man gör och visade bilder på Google osv och sen gjorde han det på mig istället.

Noggrann hygien, nedklippta naglar och sen på med engångshandskar.

Man måste dock va mogen och öppen
  • marsen
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-09 01:29:48 följande:

Hej!

Vill bara uppdatera er!

Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

All lycka till er!

Stort grattis!! Hoppingivande! :D
  • EhxJ
    Jacqueline skrev 2018-05-09 13:08:01 följande:

Nää^^ men min bm ville inte göra en förra graviditeten för hon sa att då skulle hon få skäll av sina kollegor eller nåt...så jag utbildade sambon i hur man gör och visade bilder på Google osv och sen gjorde han det på mig istället.

Noggrann hygien, nedklippta naglar och sen på med engångshandskar.

Man måste dock va mogen och öppen

Snyggt jobbat! Men tråkigt att få nej av barnmorskan? Utan ngn riktig förklaring? Men nu vet ni ju att vi kan göra så är väl bara att köra tänker jag

Har själv försökt känna tappen för att veta om det händer något. Kommer till kanten som är väldigt mjuk och kort, men sen kan jag inte bedöma om den har öppnat sig något eller ej för jag har för korta fingrar så skulle inte själv kunna göra hinnsvepning. Sry om ngn tycker det är för intimt info.
  • 40 år och jobbar på nr 3

Jag fick min andra hinnsvepning av bm idag, fick inte lika starka molvärkar som första gången (för 6 dgr sen) men hade mer värk nedåt i bäckenet och blygdbenet idag.

Jag blev dock väldigt trött och sov typ 1 1/2 timme efteråt.... laddar inför förlossning kanske *hoppas*!!!

Är typ 3 cm öppen mot 2-3 cm förra veckan. Tappen var kortare denna gång men inte så mycket mer framgång hade det inte blivit. Men skam den som ger sig ;)

• EhxJ
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-09 15:22:56 följande:

Jag fick min andra hinnsvepning av bm idag, fick inte lika starka molvärkar som första gången (för 6 dgr sen) men hade mer värk nedåt i bäckenet och blygdbenet idag.

Jag blev dock väldigt trött och sov typ 1 1/2 timme efteråt.... laddar inför förlossning kanske *hoppas*!!!

Är typ 3 cm öppen mot 2-3 cm förra veckan. Tappen var kortare denna gång men inte så mycket mer framgång hade det inte blivit. Men skam den som ger sig ;)

Spännande! Berätta sen hur det går! Vilken vecka är du i nu?
  • 40 år och jobbar på nr 3
    EhxJ skrev 2018-05-09 15:38:02 följande:

Spännande! Berätta sen hur det går! Vilken vecka är du i nu?

Är i v 39+6 idag. Har haft en del sammandragningar och tryck neråt efter denna gång, mer än förra gången.

Diarrén kom ganska omgående och en väldig trötthet.

Fortsättning följer hur natten blir.....
  • Neysie

Nu ligger vi inne på förlossningen! :D

Började få värkar igår kväll och inatt vid 1:30 gjorde de så ont att vi åkte in. Öppen 3 cm så fick morfinspruta för att kunna sova lite. Tack och lov skickade de inte hem oss trots att det är fullt på fl. Nu väntar vi på att det ska komma igång ordentligt igen. Så förhoppningsvis får vi bebisen idag på min födelsedag. ;)

• Hoppfullhet
    Neysie skrev 2018-05-10 06:37:31 följande:

Började få värkar igår kväll och inatt vid 1:30 gjorde de så ont att vi åkte in. Öppen 3 cm så fick morfinspruta för att kunna sova lite. Tack och lov skickade de inte hem oss trots att det är fullt på fl. Nu väntar vi på att det ska komma igång ordentligt igen. Så förhoppningsvis får vi bebisen idag på min födelsedag. ;)

Åh, lycka till :)
  • FH24
    Neysie skrev 2018-05-10 06:37:31 följande:

Ååh så spännande! önskar dig ett stort lycka till! uppdatera gärna när bebis har tittat ut!! :D <3

Är också på förlossningen (3e gången gillt). varit inne två gånger tidigare men då jag inte varit öppen har jag skickats hem (med värkar). när vi för 3e gången kom in igår vid 23 så var jag 3 cm öppen och barnmorskan kände bebisens huvud. Då det går segt framåt så har de förberett för eventuellt dropp för skynda på :) skulle sats i gång idag kl. 13 oavsett :D nu är det nära! :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?